Brendas ir brendingas. Svarbu pabrėžti, jog sąvokos brendingas ir brendas (prekės ženklas) dažniausiai vartojamos sinonimiškai, tačiau tai nėra sinonimai. Skirtumas tarp jų yra tai, kad vienas yra rinkodaros įrankis, o kitas yra veiksmas. Brendingas skirtas apibrėžti.  Taigi prekės ženklas yra dalykas (daiktavardis), o brendingas yra veiksmas (veiksmažodis).

Brendas (prekės ženklas)

Pirmiausia reikėtų plačiau pakalbėti apie prekės ženklą. Yra keletas skirtingų jo apibrėžimų. Prieš dešimtmečius prekės ženklas buvo apibrėžtas kaip pavadinimas, šūkis, ženklas, simbolis ar dizainas, arba šių elementų derinys, identifikuojantis įmonės produktus ar paslaugas. Šiandien prekės ženklas yra šiek tiek labiau kompleksinis, bet dar svarbesnis šiandienos rinkodaros pasaulyje.

Tai vartotojo suvokimas, kai jis girdi ar galvoja apie Jūsų įmonės pavadinimą, paslaugą ar produktą. Tiesą sakant, prekės ženklas yra judrus, kintantis objektas, kuris vystosi kartu su vartotojų elgesiu. Tai lyg paveikslas, kuris vartotojams iškyla prieš akis pagalvojus apie Jūsų įmonę. Tam turi įtakos Jūsų kūrybiškumas, vartotojų įtraukimas ir pan. Taigi brandingas arba prekės ženklas – tarsi įmonės vizitinė kortelė, kuri sudaro apie Jus pirmą įspūdį.

Ką turėtų daryti prekės ženklas?

Prekės ženklas pasitarnauja ne tik tam, kad laimėtumėte konkurencinėje kovoje dėl vartotojų, bet ir tam, kad Jūsų potencialūs klientai matytų Jus kaip vienintelį savo problemos ar poreikio sprendimą.

Gero prekės ženklo tikslai yra tokie:

Aiškiai perteikti tam tikrą žinutę;

Patvirtinti Jūsų patikimumą;

Motyvuoti pirkėją pirkti;

Kurti vartotojų lojalumą;

Norėdami, kad prekės ženklas būtų sėkmingas, turite suprasti klientų poreikius ir norus, ateities perspektyvas.

Tai pasiekiama integruojant prekės ženklo strategijas visose įmonės viešųjų ryšių srityse. Pagalvokite apie prekės ženklą kaip apie Jūsų įmonės ar organizacijos siūlomų prekių arba paslaugų išraišką. Reikia sau atsakyti į klausimus, kas Jūs esate bei kodėl egzistuojate. Pagalvokite, kodėl žmonės turėtų Jus mėgti, pirkti Jūsų prekes ar paslaugas bei rekomenduoti kitiems.

Kai vartotojai pradeda Jus identifikuoti, susieti prekės ženklą su konkrečiais produktais, Jūsų įmonė gyvena klientų  širdyse ir protuose. Tai yra jų patirties ir suvokimų dalis. Kai  kuriuos iš jų galite įtakoti, o kai kurių ne.

Brendo svarba

Stiprus prekės ženklas yra neįkainojamas, nes kovos dėl klientų stiprėja kasdien. Svarbu skirti pakankamai laiko bei investicijų prekės ženklo kūrimui, apibrėžimui, tyrimui. Juk tai yra pažadas vartotojui. Jeigu jis renkasi būtent Jūsų įmonės prekes ar paslaugas, reiškia Jumis pasitiki, prekės ženklas turi teigiamą konotaciją.

Jūsų prekės ženklas yra pagrindinis jūsų rinkodaros komunikacijos elementas, todėl jis toks svarbus. Brandingas yra strateginis, rinkodara – taktinė ir tai Jūs naudojate, kad prekės ženklas būtų pastebimas ir žinomas vartotojams. Tai svarbu kiekvienai įmonei ir organizacijai.

Prekinis ženklas yra verslo tikslų supratimo orientyras. Tai leidžia suderinti rinkodaros planą su šiais tikslais ir įgyvendinti bendrą strategiją. Prekės ženklo efektyvumas priklauso ne tik nuo pirkimų kiekio, bet ir nuo to, kokias asociacijas jis sukelia vartotojams, kokia jo konotacija.

Ar produktas ar paslauga yra toks/tokia kaip tikėtasi? Ar kokybė yra tokia kaip buvo pažadėta ar geresnė? Kokia buvo paslaugų teikimo patirtis? Jeigu gaunate teigiamus atsakymus į šiuos klausimus, reiškia įgijote lojalių klientų.

Prekės ženklas ne tik padeda įgyti ištikimų klientų, bet ir sukuria darbuotojų lojalumą. Jie turi kuo tikėti, kam atstovauti. Tai padeda darbuotojams suprasti organizacijos ar verslo tikslus.

Kas yra brendingas?

Brendingas yra prekės ženklo kūrimo veiksmas. Šis procesas apima Jūsų įmonės ar produkto pozicijas rinkoje (išsikovoti savo vietą), prekės ženklo strategijos kūrimą (kaip pasiekti savo tikslus), savo vardą kūrimą (Jūsų žodinį identitetą), firminio stiliaus ar produkto tapatybės kūrimą (Jūsų vizualinis tapatumas ), prekės ženklą reklamuojančius pranešimus (žodžiu ir raštu) bei prekės ženklo standartų nustatymą (kaip išlaikyti savo prekės ženklą nuoseklų ir stiprų).

Kai prekės ženklo kūrimas (brandingas) yra baigtas, dauguma įmonių (jeigu jie dirbo su patyrusiais specialistais) galės pamiršti prekės ženklo kūrimo procesą maždaug 10-20 ar daugiau metų. Gerai sukurtas prekės ženklas dirbs Jums, neįdedant jokių ypatingų pastangų.

error: