Internetinės parduotuvės kūrimas

Internetinės parduotuvės kūrimas – terminas, kuris dar visai neseniai vartotas kaip naujovė, sensacija, šiandien yra neatsiejama verslo, prekybos dalis. Internetinės parduotuvės kūrimas informacinių technologijų specialistams – vis dažniau pasitaikantis, populiarėjantis, plačią paklausą turintis darbas, verslininkams, prekybininkams – galimybė pradėti arba plėsti, įtvirtinti verslą internetinėje erdvėje taip pritraukiant naujus klientus ir išlaikant senuosius, o paprastam žmogui, vartotojui internetinės parduotuvės kūrimas siejasi su atveriamomis galimybėmis supaprastinti apsipirkimą.
Sparčiai plečiantis visuomenės poreikiams, kartu tobulėja ir technologijos, jų pritaikymas kasdienybėje. XXI amžiaus visuomenės žmogus – reikli, skubanti, naujovių trokštanti asmenybė, todėl verslininkai, prekybinkai yra suinteresuoti patenkinti savo klientų poreikius, prisitaikyti prie jų gyvenimo ritmo, o informacinės technologijos ir jas išmanantys specialistai padeda tai padaryti. Būtent dėl besiplečiančių visuomenės poreikių internetinės parduotuvės kūrimas yra aktualus ir neatsiejamas nuo kasdienybės – šiandien tuo yra suinteresuoti verslininkai, informacinių technologijų specialistai ir vartotojai.

Internetinės parduotuvės kūrimas: fizinės ir internetinės parduotuvės sąsaja

Dar visai neseniai žmonijoje prekyba buvo įsivaizduojama tik „akis į akį“: pirkėjas tiesiogiai eina į vadinamąją fizinę parduotuvę (vietą, pastatą, prekyvietę, kur prekes tiesiogiai pardavinėja pardavėjas), ten ieško prekės, ją renkasi, apžiūri ir, galų gale, ją perka. Suvokiama, kad tai atima daug laiko ir jėgų. Šiuolaikinis skubantis, visur lekiantis žmogus negali sau leisti išeikvoti tiek daug laiko apsipirkimui. Internetinės parduotuvės kūrimas – išeitis sutaupyti pirkėjo laiką. Būtent dėl patogumo, paprastumo, galimybės apsiprekinti greitai, negaištant laiko vaikščiojimams, kurie sukelia nuovargį, stresą, internetinės parduotuvės pasiekė savo populiarumo viršūnę. Fizinė parduotuvė vis dar nepraranda aktualumo ir patrauklumo, tačiau internetinė parduotuvė šiandienos žmogui yra tikras išsigelbėjimas. Jei dar visai neseniai internetines parduotuves turėjo tik stambiojo verslo atstovai, dabar neturėti internetinės parduotuvės kiekvienam smulkiojo prekybos verslo atstovui būtų nuodėmė. Galima sakyti, kad pirkėjus darbar pritraukia ne fizinė parduotuvė, o atvirkščiai – internetinė parduotuvė gali pritraukti pirkėją ateiti į fizinę parduotuvę.
Suprantama, kad fizinės parduotuvės savininkui yra aktualus internetinės parduotuvės kūrimas, kad išlaikytų esamus klientus, kartu pritrauktų ir būsimus. Tačiau internetinės parduotuvės kūrimas nebūtinai turi sietis su fizine parduotuve. Dabar tai tapo labai populiariu būdu pradėti verslą. Taigi prekyba gali puikiai cirkuliuoti internetinėje erdvėje be jokios fizinės parduotuvės. Tai įrodo internetinės parduotuvės „pigu.lt“ atvejis. Ši internetinė parduotuvė yra viena populiariausių Lietuvoje. Įdomu tai, kad prekyba prasidėjo internetu ir tik visai neseniai buvo nuspręsta atidaryti „pigu.lt“ fizinę parduotuvę. Taigi internetinės parduotuvės kūrimas padeda ne tik plėtoti verslą turint fizinę parduotuvę, bet netgi atveria galimybes pradėti verslą iškart internetinėje erdvėje ir taip plėstis.

Internetinės parduotuvės kūrimas: poreikį ir naudą rodo statistika

Jeigu nepakanka įrodymų iš realaus gyvenimo, kad internetinės parduotuvės kūrimas yra sėkmingo verslo dalis, tai gali patvirtinti ir statistika. Kaip skelbia Lietuvos statistikos departamentas, asmenų, pirkusių ar užsakiusių prekių ar paslaugų internetu per paskutinius šešerius metus, skaičius padidėjo daugiau nei du kartus! 2011 metais internetu prekinosi 15,7 proc. žmonių, o 2016 metų duomeninis – netgi 33,4 proc. Visose prekybos srityse prekyba internetu pasistūmėjo į priekį neįtikėtinai: pavyzdžiui, pastebėtina, kad drabužių, avalynės ir sporto prekių bei elektroninių prietaisų pirkimas internetu nuo 2006 padidėjo daugiau nei 3 kartus, maisto ir kasdienių prekių pirkimas išaugo 4 kartus, o vaistų ir vitaminų pirkimas – netgi 14 kartų. Statistika rodo, kad prekyba internetu vystosi nenumaldomu greičiu, o praktika byloja, kad vartotojai internetinėmis parduotuvėmis domisi vis labiau.

Internetinės parduotuvės kūrimas: nuo ko pradėti?

Pirmiausia, svarbu žinoti, ar internetinės parduotuvės kūrimas yra esamo verslo tąsa ar naujas verslas. Paprastai fizinę parduotuvę ar parduotuvių turintis verslininkas daug dalykų natūraliai nujaus: ko siekiama internetinės parduotuvės sukūrimu, kokie tikslai turėtų būti pasiekti internetinės parduotuvės kūrimu, kokius esamų pirkėjų lūkesčius norima pateisinti internetinės parduotuvės sukūrimu, kaip ir kodėl norima pritraukti klientų per internetinę parduotuvę. Žmogui, norinčiam pradėti verslą kuriant internetinę parduotuvę, turėtų kilti daugiau neaiškumų, klausimų, abejonių. Geriausia žinių būtų pasisemti iš patyrusių internetinių parduotuvių savininkų, jų klaidų, pastebėjimų, įvairių patirčių.
Antra, nepriklausomai nuo to, ar norima tęsti verslą internetinėje erdvėje ar jį tik pradėti, reikia turėti idėjų. Svarbu apsvarstyti, kaip įsivaizduojama internetinė parduotuvė, koks turėtų būti jos dizainas, kaip internetinė parduotuvė turėtų pasitarnauti pirkėjui ir panašiai.
Trečia, jau turint idėją, apsvarsčius internetinės parduotuvės galimą dizainą, apipavidalinimą, reiktų susigalvoti funkcijas, kurias turėtų atlikti internetinės parduotuvės tinklalapis.
Ketvirta, reiktų surasti kompetetingus specialistus, kuriems drąsiai būtų galima patikėti išpuoselėtas idėjas ir sumanymus. Jie turėtų ne tik automatiškai atlikti darbą, bet kartu ir patarti, pasiūlyti, prisitaikyti, išsakyti savo pastebėjimus. Internetinės parduotuvės kūrimas turi būti patikėtas profesionalų komandai, kuri galėtų pasiekti pačių geriausių rezultatų. Internetinės parduotuvės kūrimui svarbūs tokie specialistai, kaip dizaino, programavimo, SEO ir internetinio marketingo. Kiekvienas specialistas įneša didelį indelį į internetinės parduotuvės kūrimą.
Svarbu pažymėti ir tai, kad internetinės parduotuvės veikimas neužsibaigia jos sukūrimu. Svarbu ją prižiūrėti, nuolat tikrinti, atnaujinti. Tai atlikti padeda specialistai.

Taigi puoselėkite savo idėjas, drąsiai kelkite prekybos verslą į virtualią erdvę ir internetinės parduotuvės kūrimą patikėkite atsakingiems specialistams!

Elektroninės prekybos tendencijos Lietuvoje

error: