Logotipas

Geras ir kokybiškas logotipas yra puikiausias būdas potencialiems  klientams  greitai sužinoti apie Jūsų verslo įmonę, teikiamas paslaugas ir kuo konkrečiai galite klientams pasitarnauti, t.y. kokias jų problemas galite išspręsti. Nepamirškite, kad logotipas yra vaizdinis Jūsų įmonės veidas. Privalote jam skirti daug dėmesio, jeigu nenorite palikti blogo pirmojo įspūdžio.

Idealiu atveju įmonės logotipas turėtų sustiprinti potencialių klientų ir partnerių pirmąjį įspūdį apie Jūsų įmonę, patraukti jų dėmesį. Geras logotipas gali padėti sukurti lojalumu pagrįstą partnerystę tarp Jūsų verslo ir klientų, sukurti prekės ženklo identitetą bei suformuoti profesionalų įmonės įvaizdį. Šiek tiek netradicinių sprendimų, kūrybiškumo ir įmonės logotipas taps puikia, stipriąsias įmonės puses išryškinančia, vizitine kortele.

Logotipų rūšys

Tiesą sakant, yra trys logotipų rūšys.  Viena iš jų – šrifto pagrindu sukurti logotipai (pavyzdžiui, IBM, Microsoft, Sony logotipai).

Antra logotipų rūšis yra tokie, kurie tarsi iliustruoja įmonės veiklą, pavyzdžiui, kai automobilių remonto įmonės logotipe pavaizduotas automobilis ir kokie nors remonto įrankiai ar pan.

Trečia rūšis – abstraktūs grafiniai simboliai, tokie  kaip Nike, Puma, kurie su konkrečia įmone yra laikui bėgant susiejami atpažįstamumo principu.

Prieš pradėdami kurti logotipą, gerai apsvarstykite, kokią žinutę norite juo perduoti. Pirmiausia suformuluokite norimą perduoti žinutę ir tik po to pradėkite kurti ją geriausiai atspindintį logotipą.

Štai dar keli naudingi patarimai kuriant įmonės logotipą:

Peržiūrėkite kitų savo pramonės šakos įmonių logotipus. Kokie jie? Kuklūs, neišskirtiniai, nuobodūs? O gal, atvirkščiai, labai šiuolaikiški, prabangiai atrodantys? Žinodami šią informaciją, galėsite nuspręsti, kuo galite ir norite skirtis nuo savo konkurentų.

Kaip jau minėjome, akcentuokite žinutę, kurią norite perduoti savuoju logotipu. Nuspręskite, kokią informaciją apie savo įmonę norite pabrėžti, kuo esate unikalūs, kokia Jūsų tikslinė auditorija. Šie informacija yra be galo svarbi kuriant įmonės logotipą, jį tobulinant.

Logotipas turi būti aiškus bei funkcionalus

Trečias svarbus dalykas – logotipas turi būti aiškus bei funkcionalus. Jis turi dirbti Jūsų įmonei taip pat, kaip ir vizitinės kortelės, reklaminiai stendai ir kt. atributika.

Geras logotipas turi būti lengvai atpažįstamas, įsimintinas ir savitas. Geriau naudoti piktogramas nei nuotraukas, kurios gali būti neryškios, prastos kokybės, jei jas padidinsite  arba sumažinsite. Kurdami logotipą, būtinai atkreipkite dėmesį į tai, kad jis gerai atrodytų ne tik spalvotas, bet ir nespalvotas. Juk dokumentai su įmonės logotipu siunčiami faksu, nespalvotai atspausdinami, tad įsitikinkite, kad jie ir juodai balti gerai atrodys.

Įmonės pavadinimas taip pat turi įtakos logotipo dizainui. Jeigu, pavyzdžiui, Jūsų įmonė vadinasi Tvirtinimo detalės visiems, tuomet tikrai netiks prabangiai atrodantis, aukso spalvos logotipas su ryškiai raudonomis raidėmis. Šiuo atveju, logotipas turi būti aiškus, funkcionalus, tačiau ne per ryškus ar prabangus.

Venkite pernelyg madingų logotipų. Jeigu nusprendėte, kad atėjo laikas atnaujinti seną logotipą, nedarykite kardinalių pakeitimų iš karto, nes klientai gali naujojo logotipo tiesiog neatpažinti. Pakeitimus atlikite palaipsniui ir būtinai apie tai informuokite savo klientus.

Iš tiesų, geriausia rinktis ilgaamžišką logotipą, kuris bus tinkamas ir neišeis iš mados 10-20 ar net daugiau metų. Ilgaamžiškumas – gero dizaino ženklas.

Taip pat atkreipkite dėmesį į spalvas. Dizainerių teigimu, geriausia logotipe naudoti iki 3 skirtingų spalvų, kad jis nebūtų per daug chaotiškas ir margas. Palyginkite, kaip atrodytų iš dviejų, trijų, keturių spalvų sudarytas logotipas ir išsirinkite geriausią variantą.