Spalvų psichologija ir el. parduotuvių kūrimas

Spalvų psichologija ir el. parduotuvių kūrimas

Elektroninių parduotuvių kūrimas ir spalvų pasirinkimas

Spalvų psichologija yra vienas iš įdomiausių ir prieštaringiausių rinkodaros aspektų. Kas yra ta spalvų psichologija? Tai yra tyrimas, kaip spalvos veikia suvokimą ir elgesį. Rinkodaros ir prekės ženklo srityje spalvų psichologija orientuota į tai, kaip spalvos daro įtaką vartotojų įspūdžiams apie prekės ženklą ir ar jos įtikina vartotojus atkreipti dėmesį į konkrečius prekės ženklus ar pirkti.

Tai yra svarbi studijų sritis, į kurią reikia atsižvelgti kuriant rinkodaros išteklius, kuriant naują verslą ar keičiant esamą. Tyrime, pavadintame „Spalvų poveikis rinkodarai“, mokslininkai nustatė, kad iki 90% momentinių sprendimų, susijusių su produktais, gali būti pagrįsti tik spalva. Atrodo, keista, tačiau tai tiesa. 

Spalvų klasifikacija

Buvo begalė bandymų klasifikuoti, kaip žmonės reaguoja į skirtingas spalvas. Pavyzdžiui, raudona spalva siejama su jauduliu, azartu, geltona – su optimizmu, šiluma ir pan. 

Tačiau tiesa ta, kad spalvų  suvokimas bei interpretavimas per daug priklauso nuo žmogaus asmeninės patirties, kad būtų galima visuotinai jas klasifikuoti kaip sukeliančias vienokius ar kitokius jausmus. Tyrimai rodo, kad asmeniniai pageidavimai, patirtis, auklėjimas, kultūriniai skirtumai ir kontekstas veikia spalvų poveikį mums.

Kaip priimti praktinius sprendimus dėl spalvų pasirinkimo savo rinkodaros kampanijoje?

Esmė ta, kad nėra aiškių rekomendacijų, kaip pasirinkti jūsų prekės ženklo spalvas. Nors būtų gerai, kad galėtume tiesiog pažvelgti į infografiką ir priimti teisingą sprendimą, realybė yra tokia, kad atsakymas į klausimą „Kokios spalvos tinka mano prekės ženklui?“ visada yra „Tai priklauso nuo…“.

Žinoma, norėtųsi gauti  konkretų atsakymų, tačiau jo nėra. Kontekstas yra esminis dalykas. Svarbu jausmas, nuotaika ir įvaizdis, kurį sukuria jūsų prekės ženklas ar produktas.

Geros naujienos: spalvų psichologijos tyrimai gali padėti tinkamai pasirinkti.

Jūsų prekės ženklui ar elektroninės parduotuvės kūrimui tinkanti spalva

Mokslininkai nustatė, kad prekių ženklų ir spalvų santykis priklauso nuo suvokiamo konkrečiam prekės ženklui naudojamos spalvos tinkamumo. Kitaip tariant: ar spalva atitinka tai, kas parduodama? Pavyzdžiui, internetinei parduotuvei, kuri prekiauja kūdikiams skirtais daiktais, tiks pastelinės, ramios spalvos, bet netiks ryškiai raudona, violetinė ir pan.

Kalbant apie „tinkamos“ spalvos parinkimą, tyrimai parodė, kad numatyti vartotojų reakciją į spalvų tinkamumą yra daug svarbiau nei pačią spalvą.

Taigi, svarstydami savo prekės ženklo spalvas, paklauskite savęs (ar dar geriau – rinkite klientų atsiliepimus): „Ar ši spalva tinka tam, ką parduodame?“

Spalva kuria Jūsų prekės ženklo ar elektroninės parduotuvės identitetą, parodo išskirtinumą

Moksliniai tyrimai atskleidė, kad mūsų smegenys teikia pirmenybę iškart atpažįstamiems prekių ženklams, o tai daro spalvą svarbiu elementu kuriant prekės ženklo identitetą. Netgi teigiama, kad naujiems prekės ženklams svarbu rinktis spalvas, kurios ryškiai skirtųsi nuo rinkoje įsitvirtinusių konkurentų naudojamų spalvų. 

Tinkamos spalvos pasirinkimas gali padėti jūsų prekės ženklui išsiskirti. Tyrimai rodo, kad žmonės sugeba žymiai geriau atpažinti ir prisiminti daiktą – tekstą ar vaizdą –  kai jis akivaizdžiai išsiskiria iš aplinkos. Tai nebūtinai turi būti itin ryški, intensyvi spalva, bet įdomus atspalvis ir pan. 

Dažniausiai derinami skirtingi tos pačios spalvos atspalviai arba panašios spalvos, o elementams, kuriuos norima labiausiai išskirti, atkreipti į juos dėmesį – ryškios, kontrastuojančios su anksčiau pasirinktomis, spalvos.

Pateikiamas pavyzdys, puikiai iliustruojantis spalvų įtaką rinkodaroje. Pasakojama, kaip padidėjo konversijų skaičius dėl mygtuko spalvos pakeitimo.

Spalvų psichologija

Mygtuko pakeitimas iš žalio į raudoną padidino konversijų skaičių 21 proc. Tačiau negalime daryti skubotų prielaidų apie „raudonos spalvos galią“.

Akivaizdu, kad likusi puslapio dalis orientuota į žalią paletę, o tai reiškia, kad žalias mygtukas tiesiog susilieja su aplinka. Tuo tarpu raudona spalva suteikia ryškų vaizdinį kontrastą ir papildo žalią spalvą.

Taigi, kaip matote, spalvų psichologija yra itin subtili sritis, kurią išmano tik šios srities profesionalai. Studija 4D ilgus metus užsiima internetinių svetainių kūrimu, tad galime Jums patarti įvairiais su tuo susijusiais klausimais.

Kaip reklamuoti verslą Google paieškos sistemoje?

Kaip reklamuoti verslą Google paieškos sistemoje?

Kaip reklamuoti verslą Google?

Google – populiariausia interneto paieškos sistema pasaulyje. Tai yra lyg bibliotekos kartoteka, kurioje  suregistruotos  visos čia esančios knygos. Tik Google atveju  vietoje knygų yra visi pasaulio interneto puslapiai, kuriuos sistema surikiuoja savo tvarka. Nėra galimybės, kad Jūsų interneto tinklalapis atsidurtų būtent toje vietoje, kur norite. Viskas vyksta laisvosios konkurencijos principu, visiems suteikiamos vienodos sąlygos pakilti Google paieškos sistemoje. Kuo daugiau ir efektyviau Jūsų įmonės dirbs, tuo didesnę galimybę turės pakilti šioje interneto paieškos sistemoje. Taigi investuoti į reklamą Google tikrai verta. Juk ne veltui yra sakoma:  „jeigu Tavęs nėra Google, tuomet Tavęs nėra visai“. Šiame straipsnyje išsiaiškinsime, kaip reklamuoti verslą Google paieškos sistemoje, kad interneto vartotojai galėtų lengvai surasti informaciją apie jį?

Reklama Google Studija 4D

Internetinės reklamos forma

Reikia pasakyti, kad pastaraisiais metais internetinės reklamos forma yra šiek tiek pakitusi. Anksčiau ji būdavo ryškesnė, pompastiškesnė (su įvairiais akį traukiančiais efektais), dominavo netikėtai iššokantys reklamos langai (pop-ups). Tuo tarpu dabartiniu laiku pereita prie kur kas paprastesnės ir kuklesnės reklamos formos – trumpų aprašymų, tekstinių nuorodų ir pan. Šiuos pokyčius lėmė tai, kad interneto svetainių lankytojams įgriso tokia erzinanti, skaityti trukdanti reklama. Dabar interneto naršyklės turi iššokančių langų  blokavimo priemones. Tiesą sakant, įkyri reklama ne privilioja lankytojus, bet, atvirkščiai, juos atbaido. Tokia reklama sukelia neigiamas emocijas ir atbaido nuo naudojimosi reklamuojamos įmonės paslaugomis.

Dabar interneto portaluose dažniausiai matomi minimalistiniai tekstiniai reklamų skydeliai. Juose pateikiamos frazės yra pritaikytos prie konkretaus tinklalapio turinio teksto, todėl per daug nekrinta į akis ir neerzina lankytojų. Šios reklamos yra parenkamos pagal internetinio tinklalapio tematiką. Tai – kontekstinė reklama. Tokio pobūdžio reklamų realizavimo pavyzdys yra sistema „Google Mail“, kurios pagalba automatiškai parenkama reklama, tematiškai susijusi su Jūsų gaunamų žinučių turiniu. Tačiau reklamų parinkimas ne visada būna tikslus, nes ieškoma pagal tam tikrus raktinius žodžius, o ne pagal prasmę.

Google paieškos sistemoje galima reklamuoti nemokamai ir už pinigus

Google paieškos sistemoje galima savo įmonę reklamuoti nemokamai ir už pinigus. Žinoma, efektyvesnė ir greičiau interneto vartotojus pasiekianti yra mokama reklama. Tai puikus būdas būti greitai pastebėtiems, nes Jūsų reklama bus rodoma šalia labiausiai konkretaus interneto vartotojo užklausą atitinkančių paieškos rezultatų. Mokamą reklamą galima užsisakyti sistemoje „Google AdWords“.

Į šią programą integruota statistikos stebėjimo programa „Google Analytics“ leidžia stebėti Jūsų interneto svetainės  bei konkurentų svetainių lankomumą. Specialistai pataria prieš pradedant reklamuotis kurį laiką stebėti interneto svetainės statistiką, nes tuomet bus galima palyginti lankytojų srautų skirtumą be reklamos ir su ja ir taip padaryti išvadas apie reklamos efektyvumą.

Reklama Google Studija 4D

Reklamos kampanijos sukūrimas

Kitas svarbus žingsnis – reklamos kampanijos sukūrimas.  Reklamos kampanijos būna dviejų tipų: pagal raktažodžius (rodoma „Google“ paieškos rezultatuose) ir pagal publikavimo vietą (rodoma „Google“ partnerių interneto tinklalapiuose). Iš tiesų, reklama pagal raktažodžius yra plačiau vartojama. Pasitelkus „AdWords“ sistemą galima pasirinkti tikslinę reklamos auditoriją pagal šalį bei kalbą.

Labai svarbu tinkamai suformuoti reklamą. Turėtumėte parinkti informatyvų ir kuo trumpesnį, tačiau puikiai reklamuojamą objektą apibūdinantį  tekstą.

Pats svarbiausias etapas – tinkamų raktažodžių parinkimas. Įsijauskite į lankytojo vaidmenį ir įsivaizduokite, kokius žodžius įvestumėte į paieškos laukelį, ieškodami savo įmonės produktų ar paslaugų. Be to, sistema „Google AdWords“ pagal reklamos skydelį siūlo galimus raktažodžių variantus. Galima naudotis šios sistemos siūloma kelių reklamos skydelių suformavimo funkcija. Ji padės išsiaiškinti, kuris reklaminis tekstas pritraukia daugiausiai lankytojų ir pasirinkti būtent jį.

Kalbant apie investicijas į reklama, „Google AdWords“ sistemoje mokama už rezultatus, t.y. tuomet, kai lankytojas paspaudžia skelbimą ir apsilanko Jūsų interneto svetainėje. Be to, prisiregistravimas „Google AdWords“ yra nemokamas.

Norint reklamuoti savo verslą pasitelkiant minėtą sistemą, nebūtina  turėti didelį biudžetą. Kiek investuosite – Jūsų pasirinkimas. Pradėdami  nusistatykite  Jums tinkantį dienos biudžetą, kurį vėliau galite koreguoti.

Nekilnojamojo turto portalų kūrimas Studija 4D

Tad jeigu iškilo klausimų dėl verslo reklamos „Google“ paieškos sistemoje, kreipkitės į Studiją 4 D ir kartu rasime tinkamiausią bei efektyviausią reklamos variantą.

Mes nekuriame interneto svetainių tik pagal šablonus. Individualumas ir aukšta kokybė – būtent tai svarbiausia Studijai 4D. Susisiekite su mumis, išsakykite savo pageidavimus ir mes, atsižvelgdami į juos, suprojektuosime interneto svetainę, sukursime dizainą, suprogramuosime ir padėsime išreklamuoti. Taigi, gausite visas reikalingas paslaugas vienoje vietoje ir už patrauklią kainą.

error: