„Dropshipping“ yra verslo modelis, leidžiantis parduoti ir pristatyti produktus, kurių patys negaminate, nekaupiate jų atsargų. Didžiausias skirtumas tarp „dropshipping“ ir standartinio mažmeninės prekybos modelio yra tas, kad jūs neturite savo atsargų ar nuosavo inventoriaus. Jūsų tiekėjai – didmenininkai ar gamintojai – gamina prekes, jas sandėliuoja ir prireikus atsiunčia jums. Viskas vyksta paprastai: jūs gaunate užsakymą, perduodate jį tiekėjui, kuris užsakymą įvykdo. Paprastai tariant, esate tarpininkai tarp gamintojo ir vartotojo.
Ar verta pradėti verstis „dropshipping’u“?
Jis turi savų privalumų bei trūkumų. Pirmiausia reikėtų išskirti pagrindinius „dropshipping’o“ privalumus.
Visų pirma, šis verslo modelis leidžia tapti verslininku neinvestavus didelės sumos pinigų. Tereikės investuoti į elektroninės platformos kūrimą ir paveikią reklamą. Juk labai svarbu, kad jus pastebėtų potencialūs klientai. Norėdami tai pasiekti turite išsiskirti iš pilkos masės.
Reikėtų vengti tradicinių „dropshipping’o“ šablonųsu daugybe prekiu, kurie nekelia pirkejams didelio pasitikejimo ir sukuria perpardavėjų etiketę. Individualaus dizaino elektroninė parduotuvė, kurios prekių asortimentas ne per didelis, parduodamos specializuotos prekės išskirtų iš minios ir pardavejas atrodytų kaip gamintojo atstovas. O ir pati parduotuvė atrodytų solidžiau.
Svarbu paminėti, jog didelis „dropshipping’o“ privalumas yra mobilumas. Visas darbas vyksta internetu, todėl jūs nebūsite pririšti prie darbo vietos. Galėsite keliauti, laisvai planuoti savo laiką. Jūsų biuras ten, kur kompiuteris.
Platus produktų pasirinkimas – dar vienas privalumas, nes nereikia iš anksto nusipirkti parduodamų daiktų. Savo potencialiems klientams galite pasiūlyti daugybę produktų. Tiekėjus renkatės jūs.
Mažiau darbo. Tradicinio verslo atveju, jei gausite tris kartus daugiau užsakymų, jums reikės atlikti tris kartus daugiau darbo. Naudodamiesi dropshipping tiekėjais, didžiąją dalį papildomų užsakymų apdorojimo darbų atliks tiekėjai, todėl nereikės įdėti daug darbo. Pardavimų augimas visuomet reiškia papildomą darbą, ypač susijusį su klientų aptarnavimu, bet ne dropshipping’o atveju.
„Dropshipping’o“ trūkumai
Negalite kontroliuoti prekių kokybės, nes patys jų negaminate, o tik perkate iš tiekėjų. Ir jų neturite rankose, negalite pačiupinėti prieš siųsdami klientams.
Be to, neturėsite galimybės kontroliuoti prekių likučių. Gali pasitaikyti atvejų, kad klientas užsisakys prekę, o tiekėjas jau neturės jos atsargų. Tokiu atveju klientui gali sudaryti nepatikimo žmogaus įspūdį.
Dar viena problema – ne visada kokybiškos pašto paslaugos. Juk „dropshipping’o“ atveju dažniausiai tai būna vienintelis prekių pristatymo būdas. Jeigu iš tiekėjų prekes gaunate pavėluotai, tuomet vėluoja ir jų pristatymas klientams. Taigi šiuo atveju nesate pats sau šeimininkas, kuris viską kontroliuoja.
Daugiau apie dropshipping skaitykite čia: Kas yra dropshippingas?