Ką reiškia #grotelės prieš žodį ir kaip naudoti žymes?

Ką reiškia #grotelės prieš žodį? – Žymės (angl. hashtag) – tai grotelėmis pažymėtas žodis, suteikiantis įrašui ar nuotraukai kategoriją. Jos padeda išplėsti informacijos paieškos galimybes, ją kategorizuoti, filtruoti. Žymės (grotelės prieš žodį) taip pat padeda nepamesti naujų įvykių pulso, matyti, kas įdomu ir aktualu jūsų draugams. Žymės plačiai naudojamos socialiniuose tinkluose (facebook, twitter, instagram).

Gali kilti klausimas, kaip visa tai veikia? Atsakymas paprastesnis, nei gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio. Paspaudę ant tam tikros žymės iš karto patenkate į automatiškai susidariusią kategoriją, į kurią patenka visi tokiomis pačiomis žymėmis pažymėti įrašai iš viso pasaulio. Taigi grotelės prieš žodį leidžia sekti dominančius įvykius visame pasaulyje, dalintis informacija su žmonėmis iš viso pasaulio. Ši ir kitos panašios naujovės tik dar kartą patvirtina faktą, kad pasaulis traukiasi, nes, pasitelkdami technologijas, galime bendrauti su žmonėmis iš atokiausių pasaulio kampelių, keistis informacija, kartu kurti verslus ir pan.

Iš tiesų, žymės yra dažnai naudojamos prekinių ženklų populiarinimui. Jeigu norite, kad žmonės skleistų su Jūsų verslu susijusią informaciją, tuomet patys kurkite turinį ir skatinkite savo gerbėjus juo dalintis. Tai greitas ir investicijų nereikalaujantis būdas reklamuoti verslą internete.

Žymės naudojamos ne tik norint sukurti tam tikrą kategoriją, bet pristatant naujoves, rengiant žaidimus, anonsuojant renginius ir pan.

Išsiaiškinome, kas yra žymės ir kam jos naudojamos. Dabar atėjo laikas pakalbėti apie tai, kaip jos turi atrodyti ir kokios yra dažniausiai daromos klaidos jas kuriant.

Svarbu sugalvoti aktualią žymę. Gamintojo žymėje neturi būti minimas įmonės ar prekės ženklo pavadinimas, tačiau ji turi kuo tiksliau pristatyti prekės ženklą.

Kaip nereikėtų naudoti žymių?

Pirmiausia, jos neturi būti per ilgos, per daug protingos ar nestandartinės, jeigu norite, kad žmonės ieškotų informacijos naudodami jūsų žymes. Juk šios žymės (hashtag‘ai) yra sukurtos tam, kad palengvintų informacijos paiešką ir žmonių bendravimą o ilgos, sudėtingos žymės, atvirkščiai, gali šiuos procesus tik pasunkina. Taigi kuo hastag‘as yra paprastesnis, tuo daugiau galimybių jis turi tapti populiariu.

Žymių negali būti daugiau nei žodžių. Socialinės žiniasklaidos vartotojai dažnai naudoja per daug hashtag‘ų  ironizuodami, norėdami pateikti kažkokią žinutę kaip anekdotą.

Kalbant apie socialinį tinklą Instagram, daugelis jo vartotojų yra linkę naudoti daug hastag‘ų, nes tai padeda sulaukti daugiau reakcijų, daugiau mygtuko Patinka paspaudimų. Jeigu naudodami daug žymių ir turėsite daugiau sekėjų, tačiau tai nebus tikri sekėjai, besidomintys jūsų veikla, o spameriai arba žmonės, kurie taip pat nori būti jūsų sekami. Tiesą sakant, didelis hastag’ų kiekis ne sustiprina, o, atvirkščiai, susilpnina pranešimą. Būkite originalūs, nes kokybė yra svarbiau nei kiekybė. Geriau viena kokybiška žymė nei kelios ne itin vykusios.

Kaip jau anksčiau minėjome, žymės su grotelėmis pasitarnauja tam, kad jūsų turinys būtų randamas kuo platesnei auditorijai. Tačiau ne visa publikuojama informacija yra tinkama žymėti hastag‘ais. Pavyzdžiui, jeigu jūs tiesiog pasidalinate kokia nors naujiena, hastag‘ų nereikėtų naudoti, nes tai nėra tikslinga. O jeigu savo bloge pateikiate komentarus ar pamąstymus apie vienus ar kitus didesnei žmonių auditorijai aktualius įvykius, tuomet dalindamiesi savo įrašu turėtumėte naudoti žymes.

Galima teigti, jog naudodami žymes galite padaryti įspūdį plačiai socialinės žiniasklaidos auditorijai. Tačiau prieš publikuodami bet kokią žinutę viešojoje erdvėje įsitikinkite, kad dalinatės kokybišku ir aktualiu turiniu ir darote teisingą įspūdį, t.y. kad būsite suprasti teisingai ir išvengsite dviprasmybių. Nepamirškite, kad esate atsakingi už tai, kokią informaciją skleidžiate viešojoje erdvėje ir kokią įtaką ji daro žmonėms.

Ką reiškia grotelės prieš žodį