Kokybiškas įmonės firminis stilius. Koks jis?

Kokybiškas įmonės firminis stilius. Koks jis?

Kokybiškas įmonės firminis stilius

Firminis stilius – tai vizualinis įmonės vaizdas, kuris turėtų atkreipti vartotojų dėmesį. Kitaip tariant, tai yra įmonės veidas, vizitinė kortelė, pagal kurią klientai bei verslo partneriai susidaro pirminį įspūdį apie įmonę. Aukštos kokybės firminio stiliaus kūrimas – nelengvas uždavinys, reikalaujantis  daug laiko, pastangų ir dėmesio detalėms.

Kas sudaro firminį stilių? Tai: logotipas, vizitinės kortelės, prekiniai ženklai, firminiai blankai, įvairūs reklaminiai leidiniai, išorinė reklama, interneto svetainės ir kt.

Kyla klausimas, koks turėtų būti įmonės firminis stilius, kad galėtume jį pavadinti kokybišku? Kokias klaidas dažniausiai daro mūsų šalies verslininkai, kurdami firminį stilių?

Dizaino originalumas

Anot dizainerių, didelė Lietuvos verslininkų problema – originalumo trūkumas. Jie dažniau renkasi kopijuoti (žinoma, šiek tiek pakeisdami tam tikras detales) kitų, populiaresnių, žinomesnių, įmonių stilių nei sukurti kažką savito ir originalaus. Taip tikimasi pritraukti minėtų įmonių klientus. Tačiau tokia strategija retai pasiteisina.

Firminio stiliaus kūrimas

Dar viena didelė klaida yra firminio stiliaus kūrimas sau, t.y. norint, kad jis patiktų įmonės vadovybei, darbuotojams ir pan. Nepagalvojama apie tai, kaip jį įvertins klientai. Neretai įmonės firminis stilius yra įmonės vadovo vizitinė kortelė. Kuriant firminį stilių privalu orientuotis tik į klientus, pagalvoti, kokią žinutę tam tikrais dizaino sprendimais jiems perduodate.

Nėra abejonių, jog firminis stilius yra labai svarbus įmonės įvaizdžio formavimo elementas. Jis parodo, kokia įmonė šiuo metu yra ar kokia nori būti ateityje. Firminis stilius yra puikus būdas atskleisti įmonės vertybes, parodyti jos potencialą.

Vienas iš pagrindinių firminio stiliaus tikslų – sužadinti norą tapti įmonės klientais

Reikia pasakyti, kad vienas iš pagrindinių firminio stiliaus tikslų yra emociškai paveikti vartotojus, sužadinti jų norą tapti įmonės klientais ne tik dėl kokybiškų prekių ar paslaugų, bet ir dėl to, kad jam patinka konkreti įmonė: jos įvaizdis, veikla ir pan. Tokie klientai būna lojalesni, nes jiems patinka visa įmonė, ne tik kai kurie jos gaminami produktai. Juk visada gali atsirasti geresnių, pigesnių produktų, bet jeigu su įmone sieja tam tikras emocinis ryšys, tuomet konkurentai Jūsų klientų taip lengvai nepervilios.

Profesionalūs dizaineriai

Kaip jau anksčiau minėjau, įmonių firminio stiliaus kūrimu užsiimantys dizaineriai teigia, jog Lietuvoje dauguma įmonių kopijuoja rinkos lyderių dizainą. Taip yra dėl to, kad jiems trūksta žinių apie firminio stiliaus svarbą, galimus dizaino sprendimus. Vienintelis būdas išvengti tokių klaidų – kreiptis pagalbos į profesionalius dizainerius, nes jie geriausiai žino šios srities mados tendencijas. Profesionalūs dizaineriai Jums patars, kokius dizaino sprendimus rinktis, jeigu norite būti inovatyvūs bei modernūs arba, kaip sukurti ilgaamžiškesnį, paprastesnį ir nuosaikesnį firminį stilių, kuris bus patrauklus ir po kelerių metų. Juk klasika niekada neišeis iš mados.

Nereikia bijoti atsiduoti į profesionalų rankas, daugiau klausyti jų patarimų, o ne piršti savo nuomonę, kuri nebūtinai yra teisinga. Papasakokite Jūsų įmonės firminį stilių kursiančiam dizaineriui, ko maždaug norite ir leiskite jam pateikti savo viziją. Tik išklausę profesionalo nuomonę priimkite galutinį sprendimą.

Kalbant apie pastarųjų metų korporacinio dizaino tendencijas reikia pasakyti, jog vyrauja minimalizmo bei aiškių formų kryptys. Tai reiškia, kad kiekvienas stiliaus akcentas, detalė, pasirinkta spalva turi savo prasmę ir paskirtį. Nieko nėra be reikalo.

Labai svarbu, kad logotipas ir firminis stilius papildytų vienas kitą, t.y. būtų susiję tam tikrais loginiais ryšiais. Profesionalių dizainerių teigimu, firminis stilius nėra tik meninis sprendimas (įmonės rekvizitų meninis apipavidalinimas). Tai yra individuali, konkreti įmonės žinutė.

Ekrano vaizdas Google.lt interneto svetainės, kai ieškome Ferrari.

Ferrari firminis stilius

Ekrano vaizdas Ferrari.com interneto svetainės.

firminis stilius

Logotipų kūrimas ir firminis stilius

Logotipų kūrimas ir firminis stilius

Logotipų kūrimas

Logotipas yra įmonės veidas. Jį sudaro tam tikras grafiškai perteiktas simbolis(-iai). Gali kilti klausimas, koks yra geras logotipas? Tai – logotipas, tiksliai perteikiantis Jūsų įmonės klientams siunčiamą žinutę. Iš tiesų, internete yra daug informacijos, kaip susikurti logotipą savarankiškai, tačiau, akivaizdu, kad tai bus tik mėgėjiškas darbas. Norėdami turėti kokybišką, dėmesį atkreipiantį ir tiksliai įmonės veiklos koncepciją perteikiantį logotipą, turėtumėte kreiptis į savo srities specialistus. Geriausias pasirinkimas – Studijos 4 D specialistai, kurių viena iš veiklos sričių yra būtent logotipų kūrimas.  Tiesą sakant, logotipas yra tik vienas iš daugelio įmonės firminio stiliaus elementų. Firminis stilius – vientisas visos įmonės atributikos apipavidalinimas. Firminis stilius – netiesioginė įmonės reklama, kuri turi galimybę pasiekti didelį žmonių skaičių. Kreipkitės į mūsų įmonę Studija 4 D ir tikrai nepasigailėsite, nes sukursime tokį logotipą ir firminį stilių, kuris padės Jūsų įmonei sėkmingai startuoti verslo pasaulyje ir ilgai klestėti.

Gerų logotipų kūrimas

Pakalbėkime apie tai, kokiomis savybėmis privalo pasižymėti geras logotipas. Pasak reklamos specialistų, geras, efektyvus logotipas turi pasižymėti šiomis savybėmis:  paprastas, įsimintinas, universalus, nesenstantis ir tinkamas konkrečiai įmonei.

Pirmoji kokybiško logotipo savybė yra paprastumas. Jis svarbus todėl, kad tokį logotipą lengva atpažinti ir įsiminti. Svarbu, kad jis nebūtų perkrautas informacija. Nes kuo logotipas bus paprastesnis, tuo greičiau ir lengviau žmonės jį įsimins ir atskirs nuo kitų. Ir, atvirkščiai, kuo daugiau ir sudėtingesnių simbolių turi logotipas, tuo sunkiau jį atpažinti, įsiminti ir identifikuoti.

Logotipas privalo būti įsimintinas. Ši savybė, kaip jau buvo minėta, yra glaudžiai susijusi su paprastumu. Tačiau, norint suteikti logotipui išskirtinumo, galima panaudoti įvairias netradicines formas, šriftus. Čia galima pasitelkti fantaziją, eksperimentuoti, žaisti spalvomis, formomis. Tik svarbu nepersistengti ir neperkrauti logotipo. Neveltui sakoma, kad genialumas slypi paprastume.

Logotipas turi būti nesenstantis, t.y. turi išlikti tinkamas ir efektyvus po dešimties ar daugiau metų. Čia negalioja mados. Svarbiausias dalykas  – ilgaamžiškumas. Kokybiški ir efektyvūs logotipai yra tokie, kuriuos lengvai atpažįsta kelios kartos: seneliai, tėvai ir anūkai. Juk nesuklysime pasakę, kad retai sutiksime tokį žmogų (nebent tai būtų labai senas žmogus), kuris neatpažintų Nike, Puma, Coca Cola, McDonald‘s ir kt. ilgai gyvuojančių įmonių logotipų atpažįstamumas net po daugelio metų – ženklas, kad įmonės nesuklydo pasirinkdama savo logotipus. Jie išlaikė laiko išbandymą ir dabar gali vadintis prestižiniais.

Dar viena svarbi logotipų savybė – universalumas ir funkcionalumas. Jis turi būti lengvai pritaikomas, prireikus – šiek tiek koreguojamas (keičiamas logotipo dydis, spalvos). Anot reklamos specialistų, logotipas turi būti veiksmingas ir horizontaliu, ir vertikaliu formatu. Geriausias sprendimas – kurti juodai baltą logotipą. Taip išvengsite subjektyvaus žmonių vertinimo (patinka ar nepatinka spalva, spalvų deriniai ir pan.). Juodai baltas logotipas padės sutelkti dėmesį į formą, idėją.

Be abejo, logotipas privalo būti tinkamas konkrečiai įmonei, t.y. turi atspindėti tam tikrą jos idėją. Kalbant apie šrifto parinkimą, jis priklauso nuo veiklos srities ir daugelio kitų dalykų. Pavyzdžiui, jeigu logotipas kuriamas advokatų kontorai, tuomet šriftas privalo būti formalus, logotipas – kuo paprastesnis ir funkcionalesnis. Ir, priešingai, kuriant prekinį ženklą vaikiškų prekių parduotuvei pasirenkamas vaikiškas, žaismingas, stambesnis šriftas, kiekviena raidė ar žodis  gali būti vis kitos spalvos.

Reklamos specialistų teigimu, logotipas nebūtinai turi tiesiogiai atvaizduoti įmonės produkciją (automobilių gamintojų – automobilį, kompiuterių – kompiuterį ir pan.). Logotipo paskirtis – tam tikros įmonės atpažįstamumas. Iš tiesų, tik veiklos pradžioje įmonė yra vertinama pagal logotipą. Vėliau jos parduodamų prekių ar teikiamų paslaugų kokybė kalba pati už save ir paverčia logotipą prestižiniu arba antrarūšiu. Jeigu prekės ar paslaugos nekokybiškos, nepadės net gražiausias ir įdomiausias logotipas.

Firminis stilius

Dabar atėjo laikas plačiau pakalbėti apie įmonės firminį stilių. Kaip jau anksčiau minėjau, firminis stilius  – tai netiesioginė reklama, esanti arčiausiai potencialių klientų.  Firminis stilius – tarsi įmonės vizitinė kortelė, pagal kurią klientai ją vertina ir atpažįsta. Firminį stilių sudaro: logotipas, prekės ženklas, vizitinės kortelės, firminiai blankai, įvairūs reklaminiai leidiniai (prekių bei paslaugų katalogai, skrajutės, plakatai, reklama spaudoje ir t.t.), išorinė reklama (iškabos, reklaminiai skydai, reklama ant automobilių ir pan.), interneto svetainės, darbuotojų apranga su įmonės atributika, įvairios verslo dovanos ir pan.

Anot marketingo specialistų, įmonės firminis stilius turi būti vizualiai vientisas ir įtaigus, nes tai didina įmonės prestižą, padeda tapti labiau atpažįstama ir, be abejo, atneša daugiau pelno. Firminis stilius yra investicija į tolesnę Jūsų verslo sėkmę ir būsimą pelną. Jeigu pakankamai į jį investuosite, tai anksčiau ar vėliau atsipirks.

Taigi daugiau neabejokite ir kartu su Studija 4D pradėkite tvirtus pamatus savojo verslo augimui!

error: