+370 689 37799 info@studija4d.lt

Internetinis  marketingas: kas tai ir kam jis reikalingas?

Šiomis dienomis, kai verslas sparčiai persikelia į elektroninę erdvę, labai aktualus tampa intenetinis marketingas. Visų pirma išsiaiškinkime, kas tai yra? Internetinis marketingas (internetinė reklama) – tai yra prekių ir paslaugų  internetinė rinkodara. Internetinis marketingas – puikus būdas, leidžiantis verslui (nesvarbu kokioje šalyje jis vystomas) konkuruoti tarptautinėse rinkose.  Jis naudingas ir dėl to, kad padeda sutaupyti lėšų, kurias skirtumėte tradicinei reklamai. O, kaip žinia, ji yra labai brangi. Internetinis marketingas – sudėtingas procesas, susidedantis iš: rinkos tyrimų, marketingo įgyvendinimo strategijų, marketingo planų rengimo, išlaidų vertinimo, priemonių numatytiems planams įgyvendinti pasirinkimo ir dar daugybės kitų svarbių dalykų.

Vienas iš internetinio marketingo objektų yra internetinės parduotuvės, kurių sėkmė ir pelningumas tiesiog neįsivaizduojami be reklamos. Klystate, jeigu manote, jog žmonių susidomėjimo sulauksite tik sukūrę patrauklaus, originalaus  dizaino, funkcionalią internetinę parduotuvę. Žinoma, tai svarbu. Bet tai tik pirmas žingsnis. Norėdami išpopuliarinti savo elektroninę parduotuvę, turite ją reklamuoti. Galimi įvairūs reklamos būdai:  SEO, reklama socialiniuose tinkluose (Facebook, Twitter, Pinterest, Linkedin irk t.),  mobili elektroninės parduotuvės versija, video reklama Youtube kanale, naujienlaiškių siuntimas ir pan.

Galima drąsiai teigti, jog internetinis marketingas – tiesiausias kelias į Jūsų verslo sėkmę. Būtent jis padės Jūsų internetinei parduotuvei būti pastebima ir laimėti sunkioje konkurencinėje kovoje su kitomis internetinėmis parduotuvėmis. Statistikos duomenimis, ieškodami prekių ar paslaugų žmonės retai peržiūri kelis interneto paieškos sistemos rezultatų puslapius. Dažniausiai apsiribojama pirmuoju, kuriame esančiose elektroninėse parduotuvėse ir įsigyjamos reikiamos prekės arba paslaugos. Taigi teisingas posakis, kad jeigu Jūsų parduotuvės nėra pirmajame puslapyje, tuomet jos nėra visai. Skamba negailestingai, bet taip atsitinka 9 iš 10 atvejų. Anot specialistų, dauguma būsimų klientų į internetines parduotuves atveda interneto paieškos sistemos. Dėl šios priežasties SEO (optimizavimas paieškos sistemoms) yra viena iš veiksmingiausių ir daugiausiai tikslinių vartotojų pritraukiančių internetinio marketingo priemonių.

5 pagrindiniai vartotojų mąstymo tipai

Anot marketingo specialistų, egzistuoja 5 pagrindiniai vartotojų mąstymo tipai: smalsuoliai; racionalesni, kurie linkę lyginti prekės kainas skirtingose parduotuvėse; tokie, kuriems kaina yra svarbiausias kriterijus; vartotojai, kurie pamatę patinkančią prekę nori ją kuo greičiau turėti ir perka nekreipdami didelio dėmesio į kainą ir kt. Ši informacija yra be galo naudinga, nes pažįstant savo klientą, galima jam kurti pardavimo strategiją, atitinkamai pritaikyti, paruošti pardavimo būdą, produkto pateikimą svetainėje.

Nereikėtų pamiršti, jog internetinis marketingas turi žengti koja kojon su naujovėmis, prisitaikyti prie besikeičiančių vartotojų įpročių. Pastaraisiais metais tapo populiarios prisitaikančios interneto svetainės. Jos sujungia marketingą su interneto svetainėmis, siekiant parduoti. Tai svetainės prisitaikančios prie ekranų, rezoliucijų. Tokios interneto svetainės yra pritaikytos būtent pardavimo procesui. Specialistų teigimu, prisitaikančios svetainės padeda net kelis kartus padidinti pardavimus, nes vartotojui patogu naudotis plančete, mobiliuoju telefonu, o paieškų robotai aukščiau tokias svetaines pozicionuoja paieškos rezultatuose.

Kalbant apie tradicinio ir internetinio marketingo skirtumus, reikia pasakyti, kad pastarasis yra orientuotas į tikslinį vartotoją, kuris interneto paieškos sistemose įveda tam tikrus raktažodžius, pagal kuriuos rodomos reklamos. Taigi internetinė reklama pasiekia tik tuos žmones, kurie ieško tam tikrų prekių ar paslaugų. Tradicinė reklama, priešingai, pasiekia didelį kiekį žmonių, kuriems ji nebūtinai yra aktuali ir įdomi. Internetinis marketingas turi galimybę pasiekti vartotojus pagal jų pomėgius, užsiėmimus. Taip žymiai padidinama galimybė, kad reklama padės parduoti. Juk jeigu žmogų pasiekia reklama būtent tų prekių ar paslaugų, kurios jam tuo metu reikalingos, didelė tikimybė, kad reklama bus paskutinis taškas ant i priimant sprendimą tą prekę (paslaugą) įsigyti.

Svarbu paminėti, kad internetinis marketingas, lyginant tikslinės auditorijos pasiekiamumo  ir kainos santykį, yra palyginus nebrangus reklamos būdas. Tradiciniam marketingui išleidžiamos kur kas didesnės pinigų sumos. Internetinio marketingo galimybės leidžia sekti internetinio marketingo statistiką. Galima sekti, kiek kartų reklama buvo parodyta, kiek žmonių ją paspaudė. Taip suprasite, ar Jūsų reklama yra veiksminga ir ką dar reikėtų tobulinti.

Jeigu perskaitę šį straipsnį supratote, kad Jūsų internetinei parduotuvei ar kitam projektui reikia reklamos, Studija 4 D specialistai pasiruošę Jums padėti. Susisiekite su mumis ir kartu pakilkime į interneto paieškos sistemų rezultatų TOP 5. Ne, dar aukščiau!

error: Visos teisės saugomos. Kopijuoti draudžiama.