Internetinių svetainių kūrimas, svetainių tipai

Internetinių svetainių kūrimas, svetainių tipai

Internetinių svetainių kūrimas: svetainių tipai, atitinkantys įvairiausius poreikius

Yra skiriami keli pagrindiniai internetinių svetainių tipai, kurie lemia tam tikrų žmonių dėmesį tai internetinei svetainei pagal poreikius ir interesus, veiklą.

  • Komercinės svetainės. Dar kitaip jos vadinamos internetinėmis parduotuvėmis. Jų tikslas – pritraukti klientus, kuriems norima parduoti paslaugas ar tam tikras prekes. Internetinių parduotuvių populiarumą lemia jų patogumas: užsisakyti prekę ar paslaugą galima neišeinant iš namų, o prekės rinkimasis ir pirkimas internetu neatima tiek daug jėgų, kaip lankymasis fizinėse parduotuvėse. Taigi komercinės svetainės yra labai populiarios, naudingos ir paklausios. Be to, atidus pardavimų sekimas internetu gali padėti kurti sėkmingesnį verslą, nes taip galima sekti klientų poreikius, tam tikrų prekių paklausą.
  • Reprezentacinės svetainės. Tokio tipo internetinėse svetainėse yra pateikiama informacija apie tam tikrą žmogų ar įmonę. Jos yra patogios norint pateikti išsamią informaciją apie save, kaip asmenybę, mokslininką, menininką, politiką ar netgi įmonę ir panašiai, nes visa galima medžiaga sutalpinama vienoje vietoje, todėl tai patogu susidomėjusiems lankytojams. Taip pat tokio pobūdžio svetainės yra patogios, nes jos gali būti retai atnaujinamos, reikia nedaug priežiūros dėl to, kad pateikiama informacija paprastai nesikeičia, yra statiška arba mažai ir retai koreguojama.
  • Bendruomenių svetainės. Šios svetainės yra skirtos keistis informacija. Paprastai pritraukia bendrų pomėgių, požiūrių žmones, kurie po to bendrauja, dalinasi mintimis, diskutuoja, užmezga draugystę. Socialinių tinklų svetainės priklauso bendruomenių svetainėms ir yra itin paplitęs, populiarus ir begalę žmonių pritraukaintis internetinės svetainės tipas.
  • Pramogų svetainės. Kaip nusako ir pats pavadinimas, jos yra aktualios tiems žmonėms, kurie ieško pramogų: nori žiūrėti filmus, klausytis muzikos, žaisti žaidimus. Šios internetinės svetainės pritraukia labai daug žmonių, kurie nori pailsėti, atsipalaiduoti, darbą trumpam pakeisti į malonesnę veiklą.
  • Naujienų portalai (svetainės). Tokio tipo svetainėse pateikiamos įvairiausios aktualijos apžvalgų, komentarų, straipsnių pavidalu. Tokiose internetinėse svetainėse informacija cirkuliuoja nepaliaujamai: talpinami vis nauji straipsniai, kita medžiaga. Dėl šios priežasties tokios svetainės priežiūra atima daug laiko ir pastangų dėl poreikio nuolat atsinaujinti.
  • Interneto dienoraščiai (angl. blog). Įprastai lietuviai šio tipo internetinei svetainei pavadinti adaptuoja angliškąjį pavadinimą blog’as. Tai yra tarsi dienoraštis internete, kuriame talpinami vieši pasisakymai, mintys, nuomonė ir visi kitokio pobūdžio tekstai. Įdomu tai, kad šio tipo svetainės populiarėja, kaip būdas reklamuotis. Taigi vadinamieji blog’ai populiarėja tarp įmonių, kurie ieško naujų reklamos kanalų ir siekia neatsilikti nuo interneto tendencijų. Kruopščiai prižiūrimas interneto dienoraštis gali suteikti naudos išpopuliarinti parduodamas paslaugas ar kitus produktus. Taigi tereikia nuolat talpinti įvairius tekstus, suburti blog’ą skaitančią bendruomenę ir taip jiems perteikti norimą perduoti informaciją.
  • Asmeniniai tinklalapiai (tinklaraščiai). Tai sparčiai populiarėjantis svetainių tipas tarp ryškių asmenybių. Asmeniniame tinklalapyje būna talpinama asmeninė informacija apie patį tinklalapio savininką, jo veiklą, darbus, net gyvenimą (jei tai naudinga), būna nuotraukų, asmeninių straipsnių, darbų, veikalų ir panašiai. Tokio tipo svetainė gali būti naudinga tiek jos kūrėjui, norinčiam savo darbus, medžiagą kaupti nesiblaškant, tiek tos svetainės lankytojui, besidominčiam tam tikra asmenybe: juk vienoje vietoje pasirodo visa reikalinga informacija.

Internetinių svetainių kūrimas: jei norite susikurti, nuo ko turėtumėte pradėti?

Visų pirma, nuspręskite, kokio tipo svetainės jums reikia. Nurodyti tipai gali padėti tai padaryti. Pasirinktas tipas iškart reguliuoja ir internetinės svetainės kūrimo procesą. Būtina atsakyti sau į klausimus: kieno poreikius tenkins ši svetainė, ar aš ateityje galėsiu koreguoti savo internetinę svetainę, ją plėsti. Taigi internetinių svetainių kūrimas neužsibaigia tiesiog sukūrimu. Tai nėra statiškas procesas. Proceso tąsa yra numatyta į ateitį, nes darbas su internetine svetaine tęsiasi ir po to, kai prieš akis matomas rezultatas – sukurta internetinė svetainė.

Internetinių svetainių kūrimas susideda iš kūrimo veiklos dalių, kurios visos kartu ir kiekviena atskirai yra itin svarbios. Svarbiausia, pradėti viską planuotis: nuo internetinės  svetainės idėjos, tikslų iki konkrečių splavų, kurios turėtų dominuoti. Viziją turėti yra labai svarbu, nes tai yra pradinis rėmas, leidžiantis plėstis kūrimo procesui, padedantis atkreipti dėmesį į tam tikrus pageidavimus, idėjas, pastumiantis tinkamai korekcijai. Be abejo, itin svarbu sukurti konkretų internetinės svetainės turinį – čia atsispindi ir norima perteikti idėja, ir tikslas, kodėl kuriama internetinė svetainė. Labai svarbus etapas – apipavidalinimas. Juk pirmas internetinės svetainės lankytojo žvilgsnis krypsta į patrauklų dizainą, spalvas, formas. Po viso to seka įgyvendinimas. Internetinę svetainę reikia paleisti į internetinį gyvenimą. Tačiau, kad internetinės svetainės gyvavimas būtų sėkmingas, būtina daug dėmesio skirti reklamai. Šiandien internete gausu pačių įvairiausių internetinių svetainių, o jei norite, kad jūsų svetainė patrauktų dėmesį, reikia sukurti stimulus, reikia pastūmėti interneto lankytoją užsukti ir jūsų interentinę svetainę. Internetinės svetainės kūrimas apima pradinę idėjos stadiją, tos idėjos įgyvendinimą internetinės svetainės pavidalu, tos svetainės populiarinimą ir tobulinimą. Nereikėtų bijoti keistis, derintis prie lankytojo poreikių, rodyti, kad dėl internetinės svetainės lankytojo stengiamasi. Sėkmingas internetinės svetainės kūrimas užtikrina sėkmingą internetinės svetainės gyvavimą.

Internetinių svetainių kūrimas: kurtis pačiam ar patikėti šį darbą profesionalams?

Šiandien ypač dažnai atsiranda entuziastų, norinčių pabandyti patiems susikurti savo internetinę svetainę. Internete tiesiog žybsi tokios antraštės, kaip greitai ir paprastai susikurti internetinę svetainę, kaip sutaupyti, kaip viską atlikti savarankiškai. Neabejotinai tokia galimybė yra. Tačiau tai priklauso ir nuo būsimo internetinės svetainės savininko poreikių ir galimybių. Todėl verta savęs paklausti, kiek kokybiškai sugebėsiu atlikti internetinės svetainės sukūrimo darbą, kiek vėliau pats galėsiu prisidėti prie savo internetinės svetainės tobulinimo, sėkmingo jos veikimo, ar galėsiu koreguoti, keisti svetainę pagal savo ir lankytojų atsiradusius naujus poreikius? Jei norite kokybiškos internetinės svetainės ir po to – sėkmingo jos veikimo, priežiūros, tobulinimo, neabejotinai reiktų kreiptis į internetinių svetainių kūrimo specialistus.

Internetinių svetainių kūrimas reikalauja nemažos komandos: profesionalių dizainerių, programuotojų, internetinio marketingo ir SEO specialistų. Visi kartu jie gali sukurti bet kokius kliento poreikius atitinkančią internetinę svetainę, patarti, kaip atkreipti lankytojų dėmesį. Kaip minėta, internetinių svetainių kūrimas apima ilgą procesą: nuo pirminės idėjos, pavirsiančios į realų jos įgyvendinimą – internetinę svetainę iki tos svetainės administravimo ir optimizavimo paieškos sistemose. Taigi internetinių svetainių kūrimas reikalauja kruopštaus, atsakingo darbo ir patyrusių bei savo darbą išmanančių specialistų.

Internetinių svetainių kūrimas: tinkamo dizaino galia

Suvokiama, kad pirminis lankytojo susidūrimas su internetine svetaine matant jos apipavidalinimą, tai yra dizainą. Jis tarsi tampa internetinės svetainės vizite kortele. Parinktas ar sukurtas tinkamas dizainas gali daryti didelę įtaką lankytojo dėmesiui pritraukti. Todėl svarbu pasirinkti savo sritį išmanantį specialistą, žinantį įvairias dizaino subtilybes: nuo tam tikrų spalvų, efektų iki formų parinkimo. Geras dizainas gali teigiamai paveikti netgi prekybą! Be to, svarbu apipavidalinimo, dizaino neperkrauti nereikalingais elementais. Viskas turi būti subtilu, tikslu, patrauklu, skoninga. Itin svarbus dalykas lankytojui – lengvai ir patogiai pasiekiama ieškoma informacija, paprastai nusiperkama prekė ar paslauga arba, kitaip tariant, tiesiog paprastas internetinės svetainės naudojimas. Taigi internetinių svetainių kūrimas didelį dėmesį skiria ir dizainui, kuris turi užslėptą galią internetinės svetainės sėkmei.

Internetinių svetainių kūrimas su SEO

Minėta, kad internetinių svetainių kūrimas neužsibaigia tik internetinės svetainės sukūrimu. Svarbu nuolat prižiūrėti jau sukurtą internetinę svetainę. Puiki idėja, įdomus turinys, patrauklus dizainas, patogus naršymas ir valdymas turi įtakos pritraukti lankytoją, tačiau, kad internetinė svetainė būtų pastebėta, svarbus yra svetainių optimizavimas paieškų sistemoms (SEO). Optimizavimas gali būti tiek vidinis, tiek išorinis, o sujungus šiuos du optimizavimo būdus į vieną tikėtina, kad rezultatai bus stulbinantys. Pavyzdžiui, tinkamų raktažodžių parinkimas, jų vartojimo dažnumas, įdomūs straipsniai, greitas, be trukdžių internetinės svetainės veikimas ir darbas su kitais internetiniais puslapiais, ypač socialiniais tinklais, populiarinant sukurtą naują internetinę svetainę, sukurtos internetinės svetainės autoriteto didinimas gali pritraukti daug lankytojų, o jie vėliau pritrauks ir kitus. Optimizavimas paieškos sistemoms gali puikiai pasitarnauti internetinės svetainės sėkmingam veikimui ir  populiarumui.

Taigi internetinės svetainės kūrimas reikalauja nuoseklaus darbo – nuo pradinės idėjos, jos tinkamo įgyvendinimo internetinės svetainės pavidalu iki sėkmingo internetinės svetainės veikimo ir populiarumo užtikrinimo. Tiek būsimas internetinės svetainės savininkas, tiek internetinę svetainę kuriantys profesionalai intensyviai dalyvauja internetinės svetainės kūrimo procese. Kruopštus darbas, būsimos internetinės svetainės savininko suinteresuotumas ir specialistų atsidavimas lemia puikios internetinės svetainės sukūrimą.

Individualaus programavimo paslaugos

Individualaus programavimo paslaugos

Nors elektroninės parduotuvės kūrimas, tinklapio kūrimas ir programavimo paslaugos skamba kaip normalus dalykas šiuolaikiniame gyvenime, nes be to tiesiog jau nebegalime apsieiti, dažnai nesusimąstome apie patį programavimo procesą, eigą: kaip viskas vyksta, nuo ko prasideda, kuo baigiasi, kaip dirbama, ieškoma sprendimų, kad būtų pasiektas pats geriausias rezultatas. Visa tai paliekame kompetetingiems specialistams, o patys tiesiog džiaugiamės rezultatu: nauju internetiniu puslapiu, į komerciją išleista internetine parduotuve, novatoriška mobiliąja aplikacija.
Programavimo paslaugos kinta, plečiasi, tobulėja, nes taikomasi prie nuolat besikeičiančių visuomenės poreikių. Interneto, informacinių technologijų galimybėmis nori pasinaudoti kiekvienas, todėl programuotojas, tai suvokdamas, turi pasiruošti patiems įvairiausiems sprendimams. Šiuolaikinis žmogus siekia vieno – išsiskirti iš minios, atkreipti dėmesį, todėl dažnai nori išeiti iš kanono ribų, nusistovėjusių formų, siekia originalumo. Individualaus programavimo paslaugos skirtos patenki šiam šiuolaikiško žmogaus poreikiui – būti individualiam.

Individualaus programavimo paslaugos – kas tai?

Individualaus programavimo paslaugos – tai dviejų raktinių žodžių rinkinys, į kuriuos reiktų atkreipti dėmesį: individualus ir programavimas. Programuojant koncentruojamasi ne į šabloną, o individualius, išskirtinius poreikius, sprendimus. O tokiems sprendimams priimti reikalinga profesionali, ilgametę patirtį turinti programuotojų komanda. Programuotojai siekia įgyvendinti visas originalias, naujas idėjas, patenkinti išskirtinius kliento poreikius programuojant individualiai – tai ir yra individualaus programavimo paslaugos.
Individualaus programavimo paslaugos būna dvejopos. Visų pirma, individualaus programavimo paslaugos gali būti darbas, kai pasirenkama jau sukurta platforma, pavyzdžiui, Magento, OpenCart arba WordPress, kurios dabar yra populiariausios ir paklausiausios. Tačiau ta platforma yra koreguojama, pritaikoma prie kliento poreikių, tai yra pasirinkta priimtiniausia, tinkamiausia platforma programuojama individualiai ją keičiant, koreguojant, pritaikant. Antra, individualaus programavimo paslaugos gali būti darbas, kai individualiai programuojamas tam tikras projektas, internetinis tinklalapis, internetinė parduotuvė ar net mobilioji aplikacija. Vadinasi, programinė įranga kuriama pagal asmeninius kliento poreikius. Pažymėtina, kad tai atliekama nuo nulio, nes to reikalauja idėja.
Taigi individualaus programavimo paslaugos yra skirtos nestandartiniams projektams įgyvendinti. Juk originalumas – šių dienų vizitinė kortelė.

Individualaus programavimo paslaugos: projekto įgyvendinimo etapai

Kaip jau minėta, dažnai mes susiduriame tik su galutiniu rezultatu – sukurtu internetiniu tinklalapiu, internetine parduotuve ar mobiliąja aplikacija. Galutinis rezultatas – pati maloniausia projekto įgyvendinimo dalis: klientas džiaugiasi įgyvendintu projektu, o programuotojų ir kūrėjų komanda – kad sugebėjo patenkinti kliento lūkesčius. Tačiau kuriamo internetinio tinklalapio, internetinės parduotuvės ar mobiliosios aplikacijos projektas apima sudėtingą kūrimo, programavimo procesą. Taigi programavimo paslaugos susideda iš daug etapų. Visų pirma, svarbu išsiaiškinti kliento poreikius, juos išanalizuoti, tinkamai suformuluoti reikalavimus. Tada prasideda projektavimo, sistemos kūrimo darbai. Negalima praleisti itin svarbaus etapo – testavimo: ar sistema, projektas sėkmingai veikia, ar yra kažkokių kliūčių veikimui, trūkūmų. Ištestavus sukurtą sistemą, atlikus pataisymus, jei tokių būta, sukurtoji sistema yra įdiegiama. Svarbu tai, kad darbai šiuo etapu nepasibaigia, nes svarbus atgalinis ryšys iš kliento: jis testuoja sistemą, tikrina, ar ji atitinka poreikius, ar puikiai veikia.
Taigi naujos sistemos kūrimas apima daug svarbių etapų, didelį darbo krūvį, specialistų atsakomybę ir atsidavimą, kad klientas liktų patenkintas.

Programavimo paslaugos: platformos ir kalbos

Pažymėtina, kad kuriant tam tikrą projektą galima naudotis jau esamomis platformomis. Populiariausios ir žymiausios yra Magento, OpenCart ir WordPress. Jos turi ir panašumų, ir skirtumų ir dažnai tam tikros platformos pasirinkimas priklauso nuo kliento norimo įgyvendinti projekto formos, turinio. Neabejotinai populiariausia yra WooCommerce platforma, užsitikrinusi vietą ir tarp programuotojų, ir tarp vartotojų. Ji ypač populiari kuriant internetines parduotuves. Svarbu pažymėti, kad platformos pasirinkimas priklauso nuo kliento norimo įgyvendinti projekto – internetinės svetainės, internetinės parduotuvės ar kito projekto sukūrimo. Paprastai tai padeda nuspręsti specialistas. Verta paminėti, kad mobiliosios platformos yra kitokios: žinomiausios yra Apple’s iPhone/iPod/iPad ir Android OS.
Programavimo kalbų taip pat yra įvairių, pavyzdžiui,  PHP, Objective-C, HTM , CSS, XHTML, XML, XML Schema, XSLT, JavaScript, MS SQL, mySQL. Jos skiriasi ne tik programavimo sintakse, bet, kas aktualiausia paprastam klientui, pritaikymo galimybėmis: vienos kalbos tinka kuriant operacines sitemas ar žaidimus, kitos – kuriant internetines svetaines ir panašiai. Svarbu žinoti tai, kad specialistas parenka tokią platformą ir kalbą, kuri yra tinkamiausia norimam projektui įgyvendinti. Juk specialisto poreikis ne tik tinkamai atlikti savo užduotį, bet ir atverti visas programavimo galimybes kliento projekte.

Kaip sukurti Instagram reklamas?

Kaip sukurti Instagram reklamas?

Instagram reklamos gali būti puikus būdas pasiekti platesnę auditoriją, skatinti prekės ženklo žinomumą ir didinti pardavimus. Jei dar nesate susidūrę su Instagram reklama arba norite patobulinti savo žinias, šis straipsnis padės jums žingsnis po žingsnio sukurti efektyvią reklamą.

  1. Pasiruošimas ir paskyros nustatymai

Pirmiausia, prieš pradėdami kurti reklamas, turite įsitikinti, kad jūsų Instagram paskyra yra tinkamai paruošta.

Business paskyra: jei dar nesinaudojate verslo paskyra, ją reikėtų sukurti. Tik verslo paskyra leidžia naudotis visais reklamos įrankiais.

Facebook Ads Manager: kad galėtumėte sukurti ir valdyti Instagram reklamas, jums reikės „Facebook Ads Manager“ paskyros, nes reklamos kūrimas ir valdymas vyksta per šį įrankį. Prijunkite Instagram paskyrą prie „Facebook“ verslo paskyros.

  1. Tikslų nustatymas

Pirmas žingsnis reklamos kūrimo procese – pasirinkti tikslą, kurio norite pasiekti. Instagram reklama siūlo kelis pagrindinius tikslus:

Prekės ženklo žinomumo didinimas – pasiekti kuo daugiau žmonių, kad jie sužinotų apie jūsų prekės ženklą.

Srauto didinimas – skatinti vartotojus apsilankyti jūsų svetainėje, parduotuvėje ar kitose nuorodose.

Pardavimų skatinimas – padidinti pardavimus tiesiogiai iš Instagram.

Pasirinkus tikslą, Instagram optimizuos jūsų kampaniją taip, kad pasiektumėte kuo geresnius rezultatus.

  1. Tikslinės auditorijos pasirinkimas

Reklamos efektyvumas priklauso nuo to, kiek tiksliai pasieksite norimą auditoriją. Facebook Ads Manager suteikia daugybę galimybių tikslinės auditorijos nustatymui. Galite pasirinkti pagal šiuos kriterijus:

  • Demografiniai duomenys (amžius, lytis, kalba)
  • Geografinė vieta (miestas, šalis, regionas)
  • Interesai (hobiai elgesys, pirkimo įpročiai)
  • Elgesys ir įrenginiai (kokie įrenginiai naudojami, kada vartotojai aktyviausi)

Taip pat galite naudoti „Custom Audiences“ – sukurti auditoriją pagal savo svetainės lankytojus, esamus klientus ar interakcijas su jūsų Instagram paskyra.

  1. Reklamos biudžeto ir laiko nustatymas

Tada turite nuspręsti, kiek pinigų norite investuoti į savo reklaminę kampaniją.

Kasdienis biudžetas: nustatote, kiek norite išleisti per dieną.

Visas biudžetas: nustatote bendrą sumą, kurią norite išleisti per visą kampanijos laikotarpį.

Be to, galite pasirinkti reklamos trukmę – kelias dienas, savaites ar nustatyti konkretų laiką, kada reklama bus rodoma.

  1. Reklamos kūrimas

Dabar atėjo laikas kurti pačią reklamą. Instagram siūlo keletą skirtingų reklamos formatų:

Nuotrauka – paprasta reklama su viena nuotrauka. Šiuo atveju naudojama viena nuotrauka, kuria perteikiama tam tikra žinutė ar skatinamas veiksmas. Tai yra vienas iš dažniausiai naudojamų formatų, nes jis lengvai kuriamas ir tinkamas įvairiems tikslams.

Kada naudoti?

  • Kai norite, kad žmonės atkreiptų dėmesį į produktą ar paslaugą, ypač jei tai vizualiai patrauklu.
  • Puikus pasirinkimas naujienoms apie prekes ar paslaugas skelbti.
  • Skatinant prekės ženklo žinomumą arba sužadinti smalsumą.

Video – reklama su vaizdo įrašu (iki 60 sek.). Video reklama leidžia perteikti daugiau informacijos ir emocijų per judančius vaizdus. Ji gali būti nuo paprasto 15 sek. klipo iki pilnos 60 sek. reklamos, kur galima išsamiai pristatyti produktą ar paslaugą.

Kada naudoti?

  • Kai norite parodyti produktą ar paslaugą naudojant dinamišką ir įdomų formatą.
  • Skatinant vartotojus įsigyti, kai reikia daugiau informacijos.
  • Prezentuojant užkulisius, produktų kūrimo procesą ar klientų atsiliepimus.

Karuselė – reklama su keliais nuotraukų arba video įrašais, kur vartotojai gali slinkti. Tokia reklama puikiai tinka, jei norite parodyti daugiau nei vieną produktą, paslaugą ar įvairias funkcijas.

Instagram Stories – reklama, kuri rodo per visą ekraną ir dingsta po 24 valandų. Instagram Stories reklama yra viena iš populiariausių ir greičiausiai augančių reklamos formų. Stories yra tiesioginė ir dinamiška reklamos forma, kuri puikiai tinka trumpoms žinutėms.

Kada naudoti?

  • Kai norite pateikti greitą žinutę, pasiūlymą ar naujieną.
  • Skatinti vartotojus atlikti veiksmą iš karto (pvz., pirkti, registruotis, sužinoti daugiau).
  • Prezentuojant riboto laiko pasiūlymus arba renginius.

Reklama per „Reels”. Reels reklama yra skirta pasiekti vartotojus per populiarią ir vis didesnį dėmesį sulaukiančią Reels funkciją. Tai trumpi video (iki 90 sek.), kurie dažniausiai būna kūrybiški, muzikaliai apipavidalinti ir skirti pritraukti greitą dėmesį.

Kada naudoti?

  • Kai norite pasiekti platesnę auditoriją ir pasinaudoti naujomis Instagram funkcijomis.
  • Skatinti vartotojus įsitraukti į kūrybišką ir vizualiai patrauklų turinį.
  • Jei turite įdomių, juokingų, muzikalinių ar kūrybiškų reklamų.

Svarbu pasirinkti formatą, kuris geriausiai tinka jūsų tikslui ir auditorijai.

Nuotraukos ir vaizdo įrašai turi būti aukštos kokybės ir atitikti jūsų prekės ženklo estetiką. Reklamos tekstas turėtų būti trumpas, aiškus ir įtikinantis. Pateikite aiškų kvietimą veikti (pvz., „Sužinokite daugiau“, „Pirkti dabar“).

  1. Reklamos testavimas ir optimizavimas

Po reklamos sukūrimo svarbu stebėti jos efektyvumą ir atlikti optimizacijas. Tai galite daryti per „Ads Manager“, kur matysite įvairius rodiklius:

CTR (Click-through rate) – paspaudimų procentas.

Konversijos – kiek žmonių atliko norimą veiksmą (pvz., pirko prekę, užsiregistravo).

Pasiekimai ir įsitraukimas – kiek žmonių pamatė jūsų reklamą ir su ja sąveikavo (patiko, komentuoti, dalijosi).

Remiantis šiais rodikliais, galite atlikti testavimą, kad suprastumėte, kas veikia geriausiai, ir optimizuoti kampaniją.

  1. Reklamos peržiūra ir paskelbimas

Prieš paskelbdami reklamą, atlikite jos peržiūrą. Patikrinkite, ar visa informacija teisinga, ar visi elementai atitinka Instagram reklamos taisykles. Kai būsite patenkinti rezultatu, tiesiog paspauskite „Paskelbti“, ir jūsų reklama bus pradėta rodyti pasirinktai auditorijai.

Apibendrinant, Instagram reklamos yra galingas įrankis, padedantis pasiekti savo tikslinę auditoriją ir verslo tikslus. Sekdami šiuos žingsnius, galite sukurti veiksmingas reklamas, kurios padės jums pasiekti geresnių rezultatų ir išnaudoti šią platformą savo naudai.

Elektroninės parduotuvės kūrimas ir nuoma. Kurį variantą rinktis?

Elektroninės parduotuvės kūrimas ir nuoma. Kurį variantą rinktis?

Elektroninės parduotuvės kūrimas ar nuoma? Kuris variantas jums geresnis?

 

Interneto parduotuvės tapo neatsiejama verslo dalimi šiuolaikiniame skaitmeniniame pasaulyje. Kiekvienas, nuo mažo verslo savininko iki didelės įmonės, svarsto galimybę plėsti savo veiklą internete. Tačiau pagrindinis klausimas, kurį turi apsvarstyti kiekvienas verslininkas, yra: ar verta nuomotis interneto parduotuvę, ar geriau kreiptis į profesionalus, kurie sukurs originalią interneto parduotuvę pagal individualius pageidavimus?

Pastaraisiais metais atsirado nemažai įmonių, kurios siūlo elektroninių parduotuvių nuomos paslaugas kaip alternatyvą kūrimui. Nuomos paslaugų teikėjai kaip pagrindinį privalumą įvardija galimybę greitai pradėti elektroninės prekybos verslą čia ir dabar, be jokių apribojimų. Tačiau apribojimų bei trūkumų yra ir nemažai. Vienas iš jų – ilgalaikėje perspektyvoje nuoma kainuoja kur kas daugiau nei originali svetainė. Juk kiekvieną mėnesį reikia mokėti nuomos mokestį. Be to, daugelis platformų ima procentą nuo pardavimų, kas gali padidinti bendras išlaidas.

Kaip dar vieną internetinės parduotuvės nuomos trūkumą galima išskirti priklausomybę nuo platformos teikėjo. Jei platforma užsidaro ar keičia savo politiką, tai gali turėti įtakos jūsų verslui.

Neretai elektroninę parduotuvę besinuomojantys verslininkai skundžiasi turinio iškėlimo apribojimais ir teigia, kad jų verslas „išaugo“ nuomos teikiamas galimybes, todėl jie nori turėti savo el. parduotuvę ir į ją perkelti visą turinį. Bet susiduriama su papildomais mokesčiais ir techniniais sunkumais. Todėl visas įdirbis – kelių mėnesių ar net kelių metų – prarandamas ir tenka viską pradėti nuo nulio.

Reikia pasakyti, kad svetaines nuomotis dažniausiai susigundo pradedantys verslininkai, kurie turi ribotą biudžetą ir nori greito rezultato.  Naršant elektroninių parduotuvių nuomos paslaugas siūlančiose interneto svetainėse, kur teigiama, jog el. parduotuve galėsite pradėti naudotis jau po 10 minučių, siūloma profesionalų pagalba, neribotos dizaino galimybės ir pan., neturinčiam patirties, pradedančiajam verslininkui lengva apsigauti ir susigundyti, atrodo, puikiu pasiūlymu. Tačiau realybėje ne visada yra taip paprasta…

Didžioji dauguma verslininkų vis tiek nori unikalaus ir originalaus interneto svetainės dizaino, daugiausia todėl, kad tai kuria jų prekės ženklą ir jos nori būti žinomos dėl unikalumo, o ne šabloniškumo. Originali svetainė yra geresnis pasirinkimas, ypač turinčioms e-prekybos patirtį įmonėms, dėl grafinio dizaino pritaikymo ir e-parduotuvės funkcionalumo.

Unikalus dizaino pranašumas yra tas, kad jis geriau atlieps specifinius įmonės poreikius, pavyzdžiui, padės išskirti produktus, suteikti klientams geresnį supratimą apie tai, ką jie daro ir ką gamina ir pan. Be to, padės išsiskirti iš konkurentų ir nepaskęsti pilkoje masėje. Taip pat tai didina pirkėjų lojalumą ir pasitikėjimą verslu.

Pagal užsakymą pagaminta sąskaitų faktūrų sistema taip pat gali padėti ne tik įmonėms, turinčioms ypatingų poreikių, bet ir pradedančioms veiklą smulkiam verslui. Galbūt pradedantiesiems tinka išperkamosios nuomos versijos, tačiau kai plečiatės kaip verslas, tinkintos internetinės parduotuvės neabejotinai yra geresnis pasirinkimas.

Dar vienas originalios interneto svetainės privalumas yra kontrolė. Tai reiškia, kad galite pritaikyti kiekvieną detalę pagal savo poreikius ir viziją ir turėti 100% nuosavybę nuo domeno iki programinės įrangos bei dizaino sprendimų.

Nėra privalomų mėnesinių mokesčių kūrėjui, nebent papildomai užsakytumėte sukurtos elektroninės parduotuvės techninės priežiūros paslaugas, kurios užtiktų stabilų el. Parduotuvės veikimą ir operatyvų problemų spendimą, jei tokių atsirastų. Nors pradiniai kūrimo kaštai gali būti didesni, ilgainiui galite sutaupyti.

Individualiai jūsų verslui sukurtoje inertinėje parduotuvėje turėsite daugiau erdvės eksperimentams. Galėsite eksperimentuoti su prekių išdėstymu, pristatymu, aprašymu, kaina ir pan., kad pagerintumėte klientų patirtį. Panašiai galite atlikti patikrinimus savo internetinėje parduotuvėje, kad įvertintumėte, iš kur ateina srautas ir kur jis nukreipiamas. Dabar klientams svarbi su konkrečiu prekės ženklu susijusi patirtis, o ne tik sąveiką su prekės ženklu. Tokia patirtis gali būti, pavyzdžiui, smagus žaidimas, norint gauti tam tikro dydžio nuolaidą, arba bet kokia kita idėja pritraukti pirkėjus ir paskatinti juos pirkti.

Tačiau didžiausias iš visų svetainės kūrimo privalumų – šią paslaugą užsakęs verslininkas gauna daug patyrusio elektroninės komercijos specialisto dėmesio, leidžiančios nuo pat pradžių padėti tvirtus ir tinkamus pamatus, kurie atitinka konkretų produktą bei versli nišą. Prieš kuriant yra sudaromas techninių reikalavimų aprašymas, kurio metu daug diskutuojama, kad kuriama nauja elektroninė parduotuvė būtų kuo aiškesnė pirkėjui, ir kuo patogesnė pardavėjui.

Sprendimas, ar nuomotis, ar sukurti interneto parduotuvę, priklauso nuo jūsų verslo poreikių, biudžeto ir ilgalaikių tikslų. Norintieji greitai pradėti veiklą, neretai susigundo nuomos paslaugomis, nes jos iš pirmo žvilgsnio atrodo pigesnės bei patogesnės. Tačiau jei siekiate unikalaus sprendimo ir turite išteklių bei laiko investuoti į kūrimą, savo interneto parduotuvės sukūrimas yra kur kas geresnis sprendimas nei nuoma. Tai lemia daug veiksnių: internetinės parduotuvės unikalumas, originalus dizainas, galimybė turėti visišką kontrolę ir nepriklausyti nuo platformos teikėjo.

Studija 4D yra profesionalų komanda, kuri kuria įvairaus pobūdžio interneto svetaines, teikia reklamos bei internetinio marketingo paslaugas. Kreipkitės ir kartu kurkime Jūsų verslo sėkmę.

5 didžiausios klaidos leidžiant Facebook reklamas

5 didžiausios klaidos leidžiant Facebook reklamas

Straipsnyje aprašomos 5 didžiausios klaidos leidžiant Facebook reklamas. „Facebook“ – vienas iš populiariausių socialinių tinklų pasaulyje, turintis milijoninę vartotojų auditoriją. Tad nenuostabu, kad šis socialinės žiniasklaidos milžinas yra tokia populiari reklamavimosi platforma tarp įvairių įmonių visame pasaulyje. Didžiausios klaidos leidžiant Facebook reklamas.

Tiesą sakant, antrąjį 2020 m. ketvirtį „Facebook“ per mėnesį aktyvių vartotojų skaičius viršijo 2,7 mln. Turint tokią didelę ir plačią vartotojų bazę, beveik visų pramonės šakų įmonėms atsiveria neįtikėtinai didelės galimybės išplėsti savo prekių žinomumą tarp viso pasaulio žmonių. Tačiau svarbu žinoti, kokių klaidų nedaryti reklamuojant savo įmonę „Facebook“. Būtent apie tai šiame straipsnyje ir pakalbėsime.

Netinkamo tipo skelbimo pasirinkimas

„Facebook“ siūlo įvairių tipų skelbimus, ir tai kartais kelia problemų. Rinkodaros specialistas gali padaryti įprastą klaidą ir pasirinkti skelbimo tipą, neįsitikinęs, kad jis tinkamiausias norimam tikslui pasiekti. Galima rinktis iš daugybės reklamavimo parinkčių,  įskaitant skelbimus, skirtus padidinti lankomumą renginiuose, pritraukti žmones į svetainę ir paraginti juos įdiegti programą. Susipažinimas su kiekvienu tipu ir jo paskirtimi sumažina tikimybę, kad bus pasirinktas skelbimas, kuris nebus tinkamas auditorijai, kurią norite pasiekti.

Nekuriamas aktualus ir pritraukiantis turinys

Skelbimų platformos, tokios kaip „Facebook Ads“, nukreips jūsų reklamą į tikslinę auditoriją, o tai gali padidinti IG (investicijų grąžos) tikimybę. Tačiau kai skelbimas pateikiamas vartotojui, jis gali jo nespustelėti, jei turinys nėra vertingas ar nuobodus. Štai kodėl turite įsitikinti, kad mokate tik už puikų skelbimų turinį, kuris sudomins auditoriją.

Norėdami sukurti skelbimą, kurį vartotojams verta spustelėti, pirmiausia nustatykite, kokio tipo turinys jūsų auditorijai patinka labiausiai. Pavyzdžiui, ar auditoriją labiau sudomina vaizdo įrašai nei tekstinė informacija? O gal jie mėgsta nuotraukas ar „Facebook“ karuselės tipo turinį? Sužinokite kiek įmanoma daugiau apie tai, koks turinys patrauks jūsų tikslinės auditorijos dėmesį, ir kurkite būten tokio tipo skelbimus.

Žinoma, informacijos apie savo auditoriją rinkimas gali užtrukti daug laiko ir pareikalauti nemažai energijos. Tačiau, kaip ir bet kuri rinkodaros taktika, pirkėjo asmenybės supratimas ir panaudojimas gali turėti daug naudos.

Skelbimas nukreiptas į netinkamą auditoriją

Visose platformose, įskaitant „Facebook“, matome, kad daugelis didelių prekės ženklų reklamos kampanijų žlunga, nes įmonės paprasčiausiai neištyrė, kas yra jų tikslinė auditorija ir kokią žinutę jiems norima perduoti.

Neretai rinkodaros specialistai, kurdami įvairias rinkodaros kampanijas, siekia aprėpti kuo didesnę auditoriją, tačiau taip elgtis ypač rizikinga, kai investuojate į mokamas reklamas, pvz., „Facebook“ reklamas. Jei netaikysite savo skelbimų potencialiems klientams, kurie susidomės jūsų pasiūlymais, iššvaistysite reklamos išlaidas vien tam, kad sužinotumėte, jog jūsų svetainėje niekas net nesilankė.

Kad to išvengtumėte, pravartu sukurti vieną ar daugiau pirkėjų asmenybių kiekvienam produktui ar pasiūlymui, kurį jūsų įmonė parduoda. Asmenybės kūrimas gali padėti sužinoti daugiau apie tai, kiek metų yra jūsų vidutiniam pirkėjui, kokios jo pareigos, išsilavinimas ir kitą informaciją, kurią galėsite panaudoti  kurdami „Facebook“ reklamos kampanijas.

Aiškios vertės pasiūlymo neturėjimas

Nors „Facebook“ skelbimai yra palyginti mažos apimties, jie vis tiek turi turėti „aiškios vertės pasiūlymą“. Tai puikus būdas duoti pažadą savo klientui, ką jis gaus pirkdamas iš jūsų verslo.

Kitaip tariant, jūsų „Facebook“ turinys turėtų parodyti, kuo jūsų verslas yra geresnis už konkurentus ir kodėl žmonės turėtų atkreipti į jį dėmesį. Norėdami užtikrinti, kad kiekvienas skelbimas turėtų tvirtą vertės pasiūlymą, atminkite šiuos dalykus:

  • Aiškiai nurodykite naudą, kurią klientas gaus pirkdamas jūsų produktą ar paslaugą. Tarkime, kad vadovaujate, pavyzdžiui, internetinei kepyklai. Skelbimai gali parodyti jūsų produktų kokybę ir įtraukti klientų atsiliepimų fragmentus. Tai padės įtikinti naujus auditorijos narius, kad verta iš jūsų pirkti.
  • Padarykite šį turinio elementą aiškų ir nukreipiantį į tikslą.
  • Venkite naudoti madingas klišes ar pardavimo žargoną.

Taip pat turėtumėte išsiaiškinti, kodėl jūsų verslas yra vertingesnis nei konkurentų, ir naudą, kurią klientas gaus būdamas lojalus būtent jūsų prekės ženklui.

Nepastebima ir neįvertinama trumpų vaizdo įrašų svarba

Vaizdo įrašų turinys yra neįtikėtinai populiarus tarp pirkėjų internete. Vien tik žodžio „vaizdo įrašas“ paminėjimas el. laiško temos eilutėje padidina paspaudimų rodiklį  13 proc., o 5 milijonai žmonių JAV kasdien žiūri internetinius vaizdo įrašus.

Šio tipo turinys yra labai populiarus ir socialiniame tinkle „Facebook“. Tyrimas atskleidė, kad 71 % vartotojų mano, kad „Facebook“ vaizdo įrašų skelbimai atitinka jų naršymo pomėgius. Paprasčiau tariant, jūsų tikslinė rinka greičiausiai įžvelgs daugiau naudos vaizdiniame turinyje, todėl labai svarbu jį įtraukti, kur įmanoma.

Norėdami pasiekti geriausių rezultatų, stenkitės, kad vaizdo įrašai būtų trumpi ir ryškūs – maždaug 2 minučių trukmės vaizdo įrašai sulaukia didžiausio susidomėjimo. Taip pat turėtumėte pabandyti svarbiausią informaciją patalpinti vaizdo įrašo pradžioje, nes tai daug greičiau patraukia auditorijos dėmesį.

Jeigu norite savo verslą reklamuoti „Facebook“, kreipkitės į profesionalus – Studiją 4D.

Paslaugų svetainių kūrimas

Paslaugų svetainių kūrimas

Paslaugų svetainių kūrimas. Interneto svetainių kūrimas šiandieniniame technologijų pasaulyje yra itin paklausi ir reikalinga paslauga. Kiekvienas verslas turi savo interneto svetainę, kur skelbiama svarbiausia informacija, įmonės kontaktai ir pan. Be abejo, su kiekviena diena daugėja internetinių verslų, pavyzdžiui, elektroninių parduotuvių, įvairių daiktų mainų platformų. Visi vienaip ar kitaip esame internetinėje erdvėje, tad profesionaliai sukurta, patogi naršyti interneto svetainė šiais laikais yra ne prabanga, o būtinybė.

Šiame straipsnyje pakalbėsime apie paslaugų svetainių kūrimą, nes būtent jos dabar yra pačios populiariausios, kitaip tariant – ant bangos.

Paslaugų svetainės padeda apjungti tam tikros srities specialistus ir palengvina jų darbą. Pavyzdžiu galėtų būti lietuvių sukurtas startuolis. Tarkime tai mobilioji programėlė, kurioje visa parą galima užsisakyti norimas grožio paslaugas pas pageidaujamą specialistą, kirpimą, manikiūrą, pedikiūrą ir kt. Programėlė naudinga ne tik klientams, bet ir grožio specialistams, kuriems nereikia siųsti klientų sms priminimų dėl vizitų ir pan. Užsienyje  tokios interneto svetainės jau senokai yra populiarios, o Lietuvoje dar tik skinasi kelią į sėkmę.

Mūsų šalyje populiariausios nuotolinio užsakymo interneto svetainės (angl. online ordering system). Naudodami internetinio užsakymo programinę įrangą galite įdiegti sistemą, kuri leis jūsų restoranui ar kavinei priimti užsakymus ir mokėjimus per atstumą. Naudodami šią sistemą klientai gali užsisakyti mobiliuoju telefonu iš restorano ar kavinės meniu. Tai galima padaryti nuskaitant QR kodą arba įvedant nuorodą į paieškos juostą. Tai paprasta, patogu ir greita.

Kodėl verta turėti paslaugų svetainę?

Iš tiesų, kad ir kokio tipo būtų internetinė paslaugų svetainė, visos jos turi daug privalumų palengvinančių kasdienį darbą įvairių sričių  specialistams. Taigi kokie yra paslaugų svetainių privalumai?

Saugumas ir patogumas

Kaip jau minėjome, šios svetainės padeda sutaupyti laiko tiek klietams, tiek paslaugų teikėjams, nes daug kas padaroma už jus. Pavyzdžiui, užsakant paslaugas (grožio, sveikatingumo ir pan.), specialistui nereikia rūpintis dėl grafiko ir jo pačiam derinti. O klientui nereikia skambinti, kad užsiregistruotų. Tai galima padaryti keliais mygtukų paspaudimais savo mobiliajame įrenginyje, kad ir kur bebūtumėte.

Mažesnė klaidų tikimybė

Dar vienas paslaugų svetainių privalumas yra tas, kad tai užtikrina tikslias kainas ir mažiau galimybių suklysti, kai ateina laikas apmokėti sąskaitą. Kalbant apie nuotolinį prekių užsakymą, klientai turi fiziškai pasirinkti prekę iš meniu su atitinkama kaina, tad visada sumoka tiek, kiek ir planavo. Pavyzdžiui, perkant prekybos centre, gali kilti nesusipratimų dėl prekėms taikomų nuolaidų ir pan. O perkant internetu to išvengiama.

Tai turi tam tikrų pranašumų jūsų verslui. Mažiau neteisingo apmokestinimo tikimybės, mažiau sugaišto laiko klaidoms ištaisyti ir mažiau nemokamų produktų, išdalintų klientams nuraminti!

Daugiau klientų

Paslaugų programėlės padeda verslams pritraukti daugiau klientų, ypač tai išryškėjo pandemijos laikotarpiu, kai buvo apribotas žmonių judėjimas. Jei jūsų paslaugų svetainėje užsakymas ir mokėjimo sistema veikia sklandžiai, nuolatiniai klientai rekomenduos jus savo draugams ir dalinsis socialiniuose tinkluose.

Galite padidinti savo klientų skaičių ir pelną tiesiog siūlydami sklandžią klientų patirtį, kuri realiuoju laiku siunčia užsakymus jūsų back-end programuotojų komandai.

Paslaugų svetainių kūrimas

Didesnis klientų lojalumas

Klientai pasirinks jūsų, o ne konkurentų, paslaugas, jei suteiksite jiems priežastį ir toliau grįžti. Tai gali būti puikūs produktai, tačiau taip pat galite paskatinti jų lojalumą naudodami atlygio sistemą savo užsakymo programoje.

Remiantis neseniai atliktu tyrimu, suasmeninta skaitmeninė patirtis taip pat yra geras būdas paskatinti klientus sugrįžti. Iš 1 000 apklaustų klientų 50 % teigė, kad palnuoja pakeisti paslaugų teikėją, dėl kurio turėjo blogos patirties internete, o 73 % tikėjosi, kad paslaugos bus suasmenintos ir pritaikytos jų poreikiams.

Pavyzdžiui, restoranai ir kavinės, naudodami užsakymo internetu sistemą gali siųsti asmeninius pasiūlymus, prašyti atsiliepimų, kad pagerintų savo reitingus, ir gautų atsiliepimų apie savo paslaugą.

Sumažėjusios išlaidos

Užsakymų sistema mažoms įmonėms padeda sutaupyti, nes ji yra skaitmeninė, o daugeliu atvejų vienintelė kaina yra nedidelis operacijų apdorojimo mokestis. Tad laimite ir Jūs, ir Jūsų klientai.

Jeigu Jūsų verslui reikalinga paslaugų svetainė, dėl jos sukūrimo kreipkitės į šios srtities profesionalus – Studiją 4D.