UI ir UX dizainas. Ką tai reiškia? Dizainas – plati sąvoka. Dažniausiai kalbėdami apie šią sritį turime galvoje interjero, drabužių, papuošalų dizainą, tačiau nesusimąstome, kad egzistuoja ir interneto svetainių dizainas. Jį sukurti samdomi interneto svetainių dizaino specialistai.
Šiame straipsnyje išsiaiškinsime, kas slepiasi po pavadinimais UI ir UX dizainas? Ką tai reiškia?
Pareigų pavadinimai UX programuotojas bei UI dizaineris daugeliui žmonių vis dar skamba paslaptingai, tačiau tai yra ne kas kita, o dizaino atmainos. Tiesą sakant, jų reikšmės nežino net ir kitų pramonės šakų dizaineriai.
UI ir UX atskyrimas
UX dizainas reiškia naudotojo patirties dizainą, o UI – vartotojo sąsajos dizainą. Abu šie dalykai yra itin svarbūs IT produktams, todėl jie glaudžiai tarpusavyje susiję. Tačiau nepaisant to, kad jie yra sunkiai atsiejami vienas nuo kito, jų funkcijos yra gana skirtingos, apimančios skirtingus procesus.
UX – vartotojo patirtis
UX dizainas vis dar yra gana nauja sritis, todėl daugelis įmonių tik dabar pamažu ima suprasti, kad, norint sėkmingai pritraukti ir išlaikyti klientus, jiems reikia šią sritį išmanančio žmogaus. Daugeliui žmonių žodžių junginys UX dizaineris tikriausiai asocijuojasi su kūrybišku, meniškos sielos žmogumi su teptuku rankose, kuriam svarbiausia įkvėpimas ir pan. Tačiau UX dizaine svarbiausia ne tai. Pagrindinis bei svarbiausias dalykas čia – funkcionalumas, produktų, patenkinančių vartotojų poreikius, gamybos procesas.
UX dizaino komanda yra atsakinga už žinojimą apie tai, kas yra tam tikros įmonės tiksliniai klientai, ir kaip kuo patraukliau pateikti produktą Todėl sąvokos funkcionalumas, tinkamumas naudoti ir pritaikomumas vartotojui UX dizaineriams yra pačios svarbiausios.
UX dizaineriai daugiausia dėmesio skiria skaitmeninių produktų kūrimui, tačiau nemažai dėmesio skiriama ir kitiems dalykams: konkurentų, vartotojų elgsenos analizei, produktų testavimui, plėtros planavimui ir kt.
Taigi galima teigti, kad UX dizaineris – pareigybė, kurią sunku tiksliai apibūdinti. Tai šiek tiek rinkodaros specialistas, šiek tiek dizaineris, šiek tiek projektų vadovas. Galutinis tikslas yra susieti verslo tikslus su naudotojo poreikiais, atliekant bandymus ir tobulinimus, kurie atitiktų abiejų pusių interesus bei poreikius.
UI – vartotojo sąsaja
Kas yra vartotojo sąsajos (UI) dizainas?
Vartotojo sąsajos (UI) dizainas – tai vartotojo sąsajų, skirtų programinei įrangai, dizainas, pvz., mobiliosios programos išvaizda, sutelkiant dėmesį į patogumą naudoti, kuo geresnę vartotojų naršymo patirtį. Naudotojo sąsajos dizainas dažniausiai reiškia grafinių vartotojo sąsajų dizainą, bet gali būti ir kitų, pvz., balso vartotojo sąsajų.
Kadangi programinė įranga nėra apčiuopiama, vienintelis būdas, kuriuo vartotojas gali ją valdyti ar su ja sąveikauti yra per sukurtą vartotojo sąsają. Tad gerai sukurta vartotojo sąsaja garantuoja dizainerių planuojamą bei vartotojų norimą naršymo patirtį.
Daugelis vartotojo sąsajų yra suprojektuotos sutelkiant dėmesį į patogumą bei našumą. Siekiama, kad vartotojai galėtų kuo veiksmingiau pasiekti savo tikslus, nesutelkiant per daug dėmesio į pačią vartotojo sąsają. Puikios vartotojo sąsajos sukūrimas yra didelis iššūkis, ypač todėl, kad tai yra intuityvus dalykas.
UI (vartotojo sąsajos) dizainerio darbas apima: tinkamo dizaino paieškas, vartotojo sąsajos prototipo parinkimą, su interaktyvumu ir animacija susijusius dalykus ir daugelį kitų. Vartotojo sąsajos dizaineris paverčia technologijas lengvai prieinamomis žmonėms. Jis dirba srityse, kuriose vartotojai tiesiogiai sąveikauja su produktu.
Taigi UX ir UI dizainas – vienas su kitu labai glaudžiai susiję dalykai, tačiau turi ir daug skirtumų. Esminis skirtumas – UX yra susijęs su vartotojo patirtimi, o UI – su vartotojo sąsaja, t.y. su programinei įrangai skirtų vartotojo sąsajų dizainu.
SEO + UX = sėkmė
Šiomis dienomis geriausios „SEO” praktikos pavyzdžiai apima vartotojo patirtį (UX). Redaktorius Sherry Bonelli paaiškino, kaip „SEO” ir „UX” bendradarbiauja, kad padėtų tiek paieškos sistemoms, tiek vartotojams.
Senais gerais laikais SEO buvo paprastas. Užpildėte puslapį raktažodžiais ir to pakakdavo, kad jis būtų lengvai randamas paieškos robotų. Jeigu šiandien viskas būtų taip paprasta! Dabar „Google” (ir kiti paieškos varikliai) remiasi šimtais veiksnių, nustatant, kuriuos puslapius aukštai reitinguoti paieškos rezultatų puslapiuose (SERPs).
Ši nauja realybė reiškia, kad vartotojo patirties elementai (UX) buvo įtraukti į geriausios praktikos pavyzdžius. Kaip lengva naršyti jūsų svetainę? Ar turite kokybišką turinį, kuris sudomina bei pritraukia lankytojus? Ar jūsų svetainė yra saugi, pakankamai greita ir patogi mobiliesiems įrenginiams?
Pagalvokite apie SEO ir UX partnerystę tokiu būdu: SEO taikomi paieškos varikliams, o „UX” – jūsų svetainės lankytojams. Abu dalykai turi bendrą tikslą suteikti vartotojams geriausią naršymo patirtį.
Čia yra keletas bendrų svetainės elementų, kurie veikia ir SEO, ir naudotojų patirtį.
SEO antraštės h1, h2, h3, h4, h5, h6
Kadangi antraštes padeda lengviau surasti norimą informaciją, jos leidžia tiek lankytojams, tiek paieškos robotams suprasti bei analizuoti turinį.
Antraštės (<h1>, <h2>, <h3>, <h4>, <h5> ir <h6>) turėtų pranešti skaitytojams ir paieškos sistemoms apie tai, kas yra pastraipos/skirsniai, ir parodyti logišką turinio hierarchiją. Antraštės taip pat padeda vartotojams, jei jie pasiklysta puslapyje.
Puslapyje naudokite tik vieną žymą „h1” – tai leidžia paieškos sistemoms ir vartotojams žinoti pagrindinį puslapio tikslą. H1s paprastai yra pirmasis turinio puslapis, esantis viršuje. (Pagalvokite apie h1s kaip apie knygos skyriaus pavadinimą). Pridėjus raktinius žodžius antraštės priekyje, taip pat galite pasiekti aukštesnius reitingus.
Kitos antraštės (nuo h2 iki h6) turėtų sekti h1s ir padėti tinkamai struktūrizuoti, tvarkyti likusią puslapio dalį. Kitos pozicijos internetiniame puslapyje gali būti naudojamos kelis kartus, jei tai yra prasminga. Jums nereikia visų jų naudoti – kartais jūsų turinys gali reikalauti tik h1 ir kai kurių h2.
Lengva navigacija ir svetainės struktūra
Gali atrodyti beprotiška, kad mes vis dar kalbame apie paprastą svetainės navigaciją … bet vis dėlto kalbame. Yra per daug interneto svetainių, kurios tiesiog jos neturi. Jūsų svetainės struktūra yra svarbi ne tik naudotojams. Tai yra interneto svetainės kelių žemėlapis, skirtas paieškos sistemoms.
Atminkite, kad daugelis lankytojų į jūsų svetainę pateks ne per pagrindinį puslapį, todėl ji turi būti lengvai randama. Svetainės navigacija nėra vieta išgalvotoms iššokančioms funkcijoms, ilgam parinkčių sąrašui, katės ir pelės žaidimams, kai naudotojas nežino, kaip patekti į kitą svetainės dalį arba grįžti į pagrindinį puslapį. Interneto svetainės struktūra turi būta paprasta, aiški, kad lankytojams būtų patogu joje naršyti. Tik tokia interneto svetainė gali sulaukti sėkmės bei populiarumo.