Kaip sukurti kokybišką ir įdomų logotipą?

Kaip sukurti kokybišką ir įdomų logotipą?

Logotipas

Geras ir kokybiškas logotipas yra puikiausias būdas potencialiems  klientams  greitai sužinoti apie Jūsų verslo įmonę, teikiamas paslaugas ir kuo konkrečiai galite klientams pasitarnauti, t.y. kokias jų problemas galite išspręsti. Nepamirškite, kad logotipas yra vaizdinis Jūsų įmonės veidas. Privalote jam skirti daug dėmesio, jeigu nenorite palikti blogo pirmojo įspūdžio.

Idealiu atveju įmonės logotipas turėtų sustiprinti potencialių klientų ir partnerių pirmąjį įspūdį apie Jūsų įmonę, patraukti jų dėmesį. Geras logotipas gali padėti sukurti lojalumu pagrįstą partnerystę tarp Jūsų verslo ir klientų, sukurti prekės ženklo identitetą bei suformuoti profesionalų įmonės įvaizdį. Šiek tiek netradicinių sprendimų, kūrybiškumo ir įmonės logotipas taps puikia, stipriąsias įmonės puses išryškinančia, vizitine kortele.

Logotipų rūšys

Tiesą sakant, yra trys logotipų rūšys.  Viena iš jų – šrifto pagrindu sukurti logotipai (pavyzdžiui, IBM, Microsoft, Sony logotipai).

Antra logotipų rūšis yra tokie, kurie tarsi iliustruoja įmonės veiklą, pavyzdžiui, kai automobilių remonto įmonės logotipe pavaizduotas automobilis ir kokie nors remonto įrankiai ar pan.

Trečia rūšis – abstraktūs grafiniai simboliai, tokie  kaip Nike, Puma, kurie su konkrečia įmone yra laikui bėgant susiejami atpažįstamumo principu.

Prieš pradėdami kurti logotipą, gerai apsvarstykite, kokią žinutę norite juo perduoti. Pirmiausia suformuluokite norimą perduoti žinutę ir tik po to pradėkite kurti ją geriausiai atspindintį logotipą.

Štai dar keli naudingi patarimai kuriant įmonės logotipą:

Peržiūrėkite kitų savo pramonės šakos įmonių logotipus. Kokie jie? Kuklūs, neišskirtiniai, nuobodūs? O gal, atvirkščiai, labai šiuolaikiški, prabangiai atrodantys? Žinodami šią informaciją, galėsite nuspręsti, kuo galite ir norite skirtis nuo savo konkurentų.

Kaip jau minėjome, akcentuokite žinutę, kurią norite perduoti savuoju logotipu. Nuspręskite, kokią informaciją apie savo įmonę norite pabrėžti, kuo esate unikalūs, kokia Jūsų tikslinė auditorija. Šie informacija yra be galo svarbi kuriant įmonės logotipą, jį tobulinant.

Logotipas turi būti aiškus bei funkcionalus

Trečias svarbus dalykas – logotipas turi būti aiškus bei funkcionalus. Jis turi dirbti Jūsų įmonei taip pat, kaip ir vizitinės kortelės, reklaminiai stendai ir kt. atributika.

Geras logotipas turi būti lengvai atpažįstamas, įsimintinas ir savitas. Geriau naudoti piktogramas nei nuotraukas, kurios gali būti neryškios, prastos kokybės, jei jas padidinsite  arba sumažinsite. Kurdami logotipą, būtinai atkreipkite dėmesį į tai, kad jis gerai atrodytų ne tik spalvotas, bet ir nespalvotas. Juk dokumentai su įmonės logotipu siunčiami faksu, nespalvotai atspausdinami, tad įsitikinkite, kad jie ir juodai balti gerai atrodys.

Įmonės pavadinimas taip pat turi įtakos logotipo dizainui. Jeigu, pavyzdžiui, Jūsų įmonė vadinasi Tvirtinimo detalės visiems, tuomet tikrai netiks prabangiai atrodantis, aukso spalvos logotipas su ryškiai raudonomis raidėmis. Šiuo atveju, logotipas turi būti aiškus, funkcionalus, tačiau ne per ryškus ar prabangus.

Venkite pernelyg madingų logotipų. Jeigu nusprendėte, kad atėjo laikas atnaujinti seną logotipą, nedarykite kardinalių pakeitimų iš karto, nes klientai gali naujojo logotipo tiesiog neatpažinti. Pakeitimus atlikite palaipsniui ir būtinai apie tai informuokite savo klientus.

Iš tiesų, geriausia rinktis ilgaamžišką logotipą, kuris bus tinkamas ir neišeis iš mados 10-20 ar net daugiau metų. Ilgaamžiškumas – gero dizaino ženklas.

Taip pat atkreipkite dėmesį į spalvas. Dizainerių teigimu, geriausia logotipe naudoti iki 3 skirtingų spalvų, kad jis nebūtų per daug chaotiškas ir margas. Palyginkite, kaip atrodytų iš dviejų, trijų, keturių spalvų sudarytas logotipas ir išsirinkite geriausią variantą.

Kokybiškas įmonės firminis stilius. Koks jis?

Kokybiškas įmonės firminis stilius. Koks jis?

Kokybiškas įmonės firminis stilius

Firminis stilius – tai vizualinis įmonės vaizdas, kuris turėtų atkreipti vartotojų dėmesį. Kitaip tariant, tai yra įmonės veidas, vizitinė kortelė, pagal kurią klientai bei verslo partneriai susidaro pirminį įspūdį apie įmonę. Aukštos kokybės firminio stiliaus kūrimas – nelengvas uždavinys, reikalaujantis  daug laiko, pastangų ir dėmesio detalėms.

Kas sudaro firminį stilių? Tai: logotipas, vizitinės kortelės, prekiniai ženklai, firminiai blankai, įvairūs reklaminiai leidiniai, išorinė reklama, interneto svetainės ir kt.

Kyla klausimas, koks turėtų būti įmonės firminis stilius, kad galėtume jį pavadinti kokybišku? Kokias klaidas dažniausiai daro mūsų šalies verslininkai, kurdami firminį stilių?

Dizaino originalumas

Anot dizainerių, didelė Lietuvos verslininkų problema – originalumo trūkumas. Jie dažniau renkasi kopijuoti (žinoma, šiek tiek pakeisdami tam tikras detales) kitų, populiaresnių, žinomesnių, įmonių stilių nei sukurti kažką savito ir originalaus. Taip tikimasi pritraukti minėtų įmonių klientus. Tačiau tokia strategija retai pasiteisina.

Firminio stiliaus kūrimas

Dar viena didelė klaida yra firminio stiliaus kūrimas sau, t.y. norint, kad jis patiktų įmonės vadovybei, darbuotojams ir pan. Nepagalvojama apie tai, kaip jį įvertins klientai. Neretai įmonės firminis stilius yra įmonės vadovo vizitinė kortelė. Kuriant firminį stilių privalu orientuotis tik į klientus, pagalvoti, kokią žinutę tam tikrais dizaino sprendimais jiems perduodate.

Nėra abejonių, jog firminis stilius yra labai svarbus įmonės įvaizdžio formavimo elementas. Jis parodo, kokia įmonė šiuo metu yra ar kokia nori būti ateityje. Firminis stilius yra puikus būdas atskleisti įmonės vertybes, parodyti jos potencialą.

Vienas iš pagrindinių firminio stiliaus tikslų – sužadinti norą tapti įmonės klientais

Reikia pasakyti, kad vienas iš pagrindinių firminio stiliaus tikslų yra emociškai paveikti vartotojus, sužadinti jų norą tapti įmonės klientais ne tik dėl kokybiškų prekių ar paslaugų, bet ir dėl to, kad jam patinka konkreti įmonė: jos įvaizdis, veikla ir pan. Tokie klientai būna lojalesni, nes jiems patinka visa įmonė, ne tik kai kurie jos gaminami produktai. Juk visada gali atsirasti geresnių, pigesnių produktų, bet jeigu su įmone sieja tam tikras emocinis ryšys, tuomet konkurentai Jūsų klientų taip lengvai nepervilios.

Profesionalūs dizaineriai

Kaip jau anksčiau minėjau, įmonių firminio stiliaus kūrimu užsiimantys dizaineriai teigia, jog Lietuvoje dauguma įmonių kopijuoja rinkos lyderių dizainą. Taip yra dėl to, kad jiems trūksta žinių apie firminio stiliaus svarbą, galimus dizaino sprendimus. Vienintelis būdas išvengti tokių klaidų – kreiptis pagalbos į profesionalius dizainerius, nes jie geriausiai žino šios srities mados tendencijas. Profesionalūs dizaineriai Jums patars, kokius dizaino sprendimus rinktis, jeigu norite būti inovatyvūs bei modernūs arba, kaip sukurti ilgaamžiškesnį, paprastesnį ir nuosaikesnį firminį stilių, kuris bus patrauklus ir po kelerių metų. Juk klasika niekada neišeis iš mados.

Nereikia bijoti atsiduoti į profesionalų rankas, daugiau klausyti jų patarimų, o ne piršti savo nuomonę, kuri nebūtinai yra teisinga. Papasakokite Jūsų įmonės firminį stilių kursiančiam dizaineriui, ko maždaug norite ir leiskite jam pateikti savo viziją. Tik išklausę profesionalo nuomonę priimkite galutinį sprendimą.

Kalbant apie pastarųjų metų korporacinio dizaino tendencijas reikia pasakyti, jog vyrauja minimalizmo bei aiškių formų kryptys. Tai reiškia, kad kiekvienas stiliaus akcentas, detalė, pasirinkta spalva turi savo prasmę ir paskirtį. Nieko nėra be reikalo.

Labai svarbu, kad logotipas ir firminis stilius papildytų vienas kitą, t.y. būtų susiję tam tikrais loginiais ryšiais. Profesionalių dizainerių teigimu, firminis stilius nėra tik meninis sprendimas (įmonės rekvizitų meninis apipavidalinimas). Tai yra individuali, konkreti įmonės žinutė.

Ekrano vaizdas Google.lt interneto svetainės, kai ieškome Ferrari.

Ferrari firminis stilius

Ekrano vaizdas Ferrari.com interneto svetainės.

firminis stilius

error: