Responsive web dizainas. Nesuklysime teigdami, kad responsive web dizainas pavertė naršymą interneto svetainėse patogesniu ir lengvesniu naudojant įvairius mobiliuosius įrenginius. Apskritai, galima sakyti, jog, norint atliepti didelius iššūkius ir susidoroti su vis sudėtingėjančio pasaulio problemomis, visa interneto pramonė sprogo naujomis mąstymo formomis, modeliais ir požiūriais. Viena iš tokių naujovių ir yra responsive web dizainas.

Iš tiesų, pirmieji dalykai, kuriuos paveikė mobilusis pasaulis, yra turinio ir informacijos architektūros strategijos. Norint palengvinti įvairių užduočių sprendimą ir keistis informacija, pirmiausia turime sutelkti dėmesį būtent į jas.

Kalbant konkrečiai apie responsive web dizainą (prisitaikantį interneto svetainės dizainą), jis pasižymi savybe reaguoti į naudojamo interneto įrenginio dydį ir, priklausomai nuo to, keistis (didėti arba mažėti). Nesvarbu, ar norite naršyti tam tikroje interneto svetainėje naudodami stacionarų kompiuterį su dideliu monitoriumi, planšetę, ar mobilųjį telefoną, responsive web dizainas kiekvienu atveju garantuos patogų naršymą, nes svetainė automatiškai prisitaikys prie ekrano dydžio.

Šis interneto svetainių dizainas ypač išpopuliarėjo 2013 metais ir populiarėja iki šiol. Anot ekspertų, šio dizaino svetainių ateityje bus kuriama dar daugiau, nes itin sparčiai didėja skaičius žmonių, kurie naršo internete naudodami išmaniuosius telefonus bei planšetinius kompiuterius.

Responsive web dizainas – interneto svetainės patogumas

Svarbu akcentuoti, jog interneto svetainės patogumas naudoti labai priklauso nuo jos navigacijos. Kyla klausimas, kiek ir ko reikia, kad mūsų interneto svetainės navigacija būtų patogi bei veiksminga? Ar sėkmingam tinklalapio veikimui tikrai reikia kelių skirtingų navigacijos tipų, ar ji gali gerai veikti tik su vienu? Pastebėsite, kad labiausiai prisitaikantys navigacijos modeliai mus privertė supaprastinti procesus ir sutelkti dėmesį į tai, kas svarbiausia ir reikalingiausia, atsisakant nenaudingų funkcijų.

Štai pagrindiniai klausimai, į kuriuos turite atsakyti prieš kurdami savo internetinę navigaciją:

Ar interneto svetainės lankytojams aišku, ką reiškia kiekviena Jūsų nuoroda, antraštė, ar viskas aiškiai, tiksliai, be dviprasmybių suformuluota?

Kaip galite kuo labiau sumažinti savo interneto svetainės navigacijos sudėtingumą? Jeigu, pavyzdžiui, navigacijos struktūra yra septynių lygių, dauguma svetainės lankytojų nesiryš imtis tokio sudėtingo iššūkio ir pasirinks kitos panašias paslaugas teikiančios įmonės interneto svetainę, kurios struktūra yra paprastenė, o tai reiškia, kad čia lengviau rasti reikiamą informaciją nesugaištant daug laiko.

Kaip galite užtikrinti, kad navigacija nepasimestų keičiant ar tobulinant interneto svetainės rezoliuciją?

Ar kruopščiai išbandėte, kad navigacija atitiktų naudotojo tikslus apsilankius svetainėje?

Responsive web dizainas, navigacija

Tai gali atrodyti elementarus dalykas, kurio nereikia aiškinti, bet, anot specialistų,  yra daug interneto svetainių, kurių dizaineriai pamiršo šiuos svarbius principus. Iš tiesų, interneto svetainės navigacija susideda iš trijų dalių, kurios naudojamos vartotojui perduoti informaciją apie jos praeitį, dabartį ir ateitį. Bet kokia gera pasaulinė navigacijos schema turėtų aiškiai atsakyti į tris pagrindinius klausimus, kurie svarbūs kiekvienam vartotojui, apsilankusiam bet kuriame interneto puslapyje:

Kur aš esu? (Dabartis)

Kur galiu eiti? (Ateitis)

Kur buvau? (Praeitis)

Privalome atkreipti dėmesį į šiuos principus, nes pastebima, jog dažnoje interneto svetainėje jų nesilaikoma arba laikomasi netinkamai. Daugeliu atvejų išsprendžiamas tik klausimas Kur aš galiu eiti?, tačiau nepagalvojama apie kitus du.

Taigi responsive web dizainas yra svetainės išvaizda, kurioje programinės dalys ir jose esanti informacija išspręsta taip, kad prisitaikytų prie ekrano dydžio ir vartotojams būtų patogu naršyti. Taip pat labai svarbi patogi svetainės navigacija, aiški struktūra ir kt.

Internetinių parduotuvių kūrimas.