Elektroninių, internetinių atsiskaitymų integracija
Mokėti už prekes ar paslaugas internetu šiais laikais yra taip pat įprasta, kaip kasdien praustis ir valytis dantis. Reikia pasakyti, jog anksčiau žmonės nepatikliai žiūrėjo į tokį atsiskaitymo būdą, tačiau tie laikai jau seniai praeityje. Dabar elektroninių atsiskaitymų sistemos yra taip patobulėjusios, kad gali 99 procentais užtikrinti apsipirkimo saugumą. Žinoma, niekas nėra apsaugotas nuo įvairių nesusipratimų, o ir pardavėjai ne visuomet yra sąžiningi. Tad prieš ką nors įsigydami internetu, būtinai patikrinkite, ar pardavėjas yra patikimas: paieškokite žmonių atsiliepimų apie konkrečią įmonę, jos produkciją ir pan. Juk atsargumas gėdos nedaro. Ne veltui yra sakoma, kad atsargiam žmogui ir Dievas pakiša pagalvę.
Kalbant apie elektroninius atsiskaitymus, svarbu paminėti, kad tai yra neatsiejama elektroninės komercijos sudedamoji dalis. Pirmiausia reikėtų kelti klausimą, kas gi yra tas elektroninis atsiskaitymas? Atsakymas paprastas: tai toks pats atsiskaitymas kaip įprastinis (mokant grynaisiais ar mokėjimo kortele parduotuvėje), tik atliekamas elektroninėmis priemonėmis. Akivaizdu, kad atsiskaitant internetu turi būti užtikrinta didesnė mokėjimo apsauga.
Elektroninių atsiskaitymų sparta
Kitas svarbus kriterijus – elektroninių atsiskaitymų sparta. Juk nuo to, kaip greitai ir paprastai galima atlikti apmokėjimą, nemaža dalimi priklauso pardavimų internetu sėkmė. Neabejotinai verta ir net būtina skirti daug dėmesio elektroninių atsiskaitymų integracijai internetinėje parduotuvėje, nes šios svarbios funkcijos įdiegimas užtikrina pardavimų padidėjimą.
Ekspertai įvardija šiuos pagrindinius elektroninių atsiskaitymų privalumus:
Pirma, internetinė prekyba vyksta visą parą. Tad Jūsų neriboja tam tikros parduotuvės darbo valandos, galite pirkti ir atlikti apmokėjimus visą parą, švenčių dienomis ir pan.
Antra, automatizuotas pirkimo ir pardavimo procesas padeda sutaupyti laiko ir pinigų.
Išsiaiškinome, kas yra elektroniniai atsiskaitymai bei kokie jų privalumai. Dabar atėjo laikas sužinoti, kokios yra populiariausios elektroninio atsiskaitymo sistemos ir kokia kiekvienos iš jų specifika.
Populiariausios elektroninio atsiskaitymo sistemos
Viena iš populiariausių elektroninio atsiskaitymo sistemų – Paypal. Vienas iš didžiausių šios mokėjimo sistemos privalumų yra galimybė patogiai ir paprastai surinkti įmokas iš užsienio klientų ar kitose šalyse gyvenimą kuriančių mūsų tautiečių. Reikia pasakyti, kad integruoti atsiskaitymus Paypal sistema savo internetinėje parduotuvėje yra gana lengva ir nereikalauja didelių investicijų, tačiau ši sistema turi ir trūkumų. Vienas iš jų – pirkėjams suteikiama galimybė atsiimti pinigus už jau apmokėtas prekes. Tokiu atveju Jums, kaip pardavėjui, bus itin sunku įrodyti, kad tai buvo padaryta nepagrįstai ir atgauti pinigus. Atgauti jau sumokėtus pinigus pirkėjas gali pasinaudodamas Paypal mokėjimų sistemoje įdiegta funkcija Refund, tiesiog nurodęs, kad įsigyta prekė turi defektų ar neatitinka internete pateikto aprašymo.
Kita dažnai naudojama elektroninių atsiskaitymų sistema – Paysera.com (Mokėjimai.lt). Ji yra lengvai administruojama bei greitai ir nebrangiai įdiegiama. Ši atsiskaitymų sistema yra tik tarpininkė tarp bankų bei verslo. Yra ir daugiau panašių sistemų, kurio veikia kaip finansinis tarpininkas tarp banko, verslo, pirkėjo.
Dar viena alternatyva yra „Bank Link“ modulis. Tai nėra pigus, tačiau labai patogus, efektyvus bei saugus apmokėjimo už prekes ar paslaugas būdas. Naudojant šią mokėjimų sistemą pirkėjai gali atlikti reikiamus mokėjimus tiesiai iš savosios banko paskyros. Galimybė derėtis su bankais dėl individualaus procentinio mokesčio už atliktus pirkimus – dar vienas didžiulis „Bank Link“ privalumas. Tiesa, sudarę sutarti su kiekvienu banku individualiai, turėsite atskirai administruoti kiekvieno banko mokėjimus, tad padidės Jūsų administracinės išlaidos. Tačiau mokėjimų patikimumo užtikrinimas ir klientų pasitikėjimas tikrai verti šių investicijų.
Tiesioginis debetas – elektroninio mokėjimo būdas, kai naudojamos kreditinės kortelės. Šios funkcijos įdiegimas elektroninėje parduotuvėje reikalauja daug investicijų. Be to, turite nepamiršti užtikrinti vartotojų duomenų apsaugą.