Elektroninės parduotuvės patikimumas

Kaip patikrinti elektroninės parduotuvės patikimumą? Šiais laikais elektroninių parduotuvių populiarumas yra labai išaugęs.  Nemaža dalis žmonių jose apsiperka net dažniau nei realiose parduotuvėse. Iš tiesų, galima teigti, kad internetinės parduotuvės yra populiaresnės tarp jaunų ir vidutinio amžiaus žmonių. Vyresniosios kartos atstovai vis dar lieka ištikimi realioms parduotuvėms. Tai lemia kelios priežastys: pirma, didžiajai daliai vyresnių žmonių trūksta kompiuterinio raštingumo įgūdžių; antra, internetinės parduotuvės jiems atrodo nepatikimos, nes vyresniosios kartos žmonės yra įpratę prie parduotuvių, kur gali prekes pačiupinėti, sumokėti už jas grynais pinigais.  Taigi šiuo atveju nuogąstavimai dėl internetinių parduotuvių patikimumo – nepagrįsti, nes vyrauja išankstinis nusistatymas.

Internetinių parduotuvių patikimumas, pagrindiniai kriterijai

Tačiau atsargumas niekada nepakenks, nes yra ne vienas nesąžiningas verslininkas, kuris siekia apgauti savo klientus. Pasak elektroninės prekybos ekspertų, yra keturi pagrindiniai kriterijai, pagal kuriuos vertinamas internetinių parduotuvių patikimumas. Tai: realūs įmonės rekvizitai bei kontaktai, grynų pinigų operacijos, atsiskaitymas už prekes per finansinį tarpininką.

Svarbus elektroninės parduotuvės patikimumo kriterijus – realūs duomenys apie įmonę

Kaip jau minėjau, pirmasis svarbus elektroninės parduotuvės patikimumo kriterijus yra realūs duomenys apie įmonę. Prieš įsigydami prekes tam tikroje parduotuvėje, vartotojai turėtų patikrinti, ar interneto svetainėje pateikti duomenys apie įmonės biurą ir kiti su ja susiję duomenys yra tikri. Taip pat reikėtų paieškoti tos įmonės klientų atsiliepimų apie jų paslaugų kokybę, informacijos veiklos sėkmingumą, gyvavimo laiką.

Jeigu elektroninės parduotuvės kontaktų skiltyje nėra nurodyti tikslūs duomenys apie įmonę (duotas tik elektroninio pašto adresas ar telefonas), tai jau yra signalas, kad kažkas gali būti ne taip ir vertėtų atidžiau pasidomėti šia įmone. Įsitikinkite, kad įmonės duomenys nėra išgalvoti ir prireikus galėsite su jais susisiekti (dėl nekokybiškų prekių, norėdami jas grąžinti, pakeisti dydį ir kt.).

Elektroninės parduotuvės patikimumo kriterijus – sutartis su finansiniu tarpininku

Antrasis reikšmingas patikimumo kriterijus – internetinė parduotuvė privalo būti sudariusi sutartį su finansiniu tarpininku – banku ar kita mokėjimo sistema – dėl apmokėjimo už prekes. Jeigu elektroninė parduotuvė yra sudariusi tokią sutartį, galite ja pasitikėti, nors net ir tai 100 procentų neapsaugo nuo apgaulės. Pavyzdžiui, galite gauti nekokybišką prekę, kurios pardavėjas nesutiks priimti atgal ir grąžinti pinigus ir pan. Kitaip tariant, jeigu žmogaus tikslas yra Jus apgauti, jis ras būdų tai padaryti.

Susidūrę su tokiais nesąžiningais verslininkais būtinai informuokite apie tai kitus žmones, kad ir jie nepatektų į apgavikų pinkles. Tam yra ne vienas būdas: yra sukurtos specialios nesąžiningus pardavėjus padedančios demaskuoti grupės socialiniuose tinkluose (konkrečiai – Facebook) arba galite parašyti atsiliepimą tiesiog konkrečios įmonės interneto puslapio komentarų skiltyje.

Dar patikimesnis būdas atsiskaityti už internetinėje parduotuvėje įsigytas prekes yra mokėjimas grynaisiais kurjeriui jas pristačius. Tokiu atveju galite apžiūrėti prekę, patikrinti, ar ji kokybiška, tokia, kokią užsisakėte.

Elektroninės parduotuvės patikimumo kriterijus – prekių kainos

Į ką dar reikėtų atkreipti dėmesį? Ogi į prekių kainas. Jeigu elektroninėje parduotuvėje siūloma įsigyti garsių gamintojų (Adidas, Nike ir pan.) prekių už itin žemą kainą, tai yra pirmasis signalas, jog prekės nėra originalios, o tik žinomų prekės ženklų klastotės. Dažniausiai norėdami pateisinti nepagrįstai žemas kainas prekybininkai prisidengia išpardavimais, nuolaidomis. Nebūkite per daug patiklūs ir atminkite, kad už kokybę reikia atitinkamai mokėti, tad neužkibkite ant gudrių verslininkų, siūlančių įsigyti visame pasaulyje garsių prekių ženklų gaminius už daug mažesnę kainą, kabliuko. Jeigu kyla abejonių dėl tokių prekių kainų, pažiūrėkite, kiek jos iš tiesų kainuoja tam tikrų prekės ženklų firminėse parduotuvėse ir tą pačią sekundę suprasite, kad esate apgaudinėjami.

Apibendrinant galima teigti, jog iki šių dienų elektroninė prekyba yra labai ištobulinta ir jau seniai praėjo tie laikai, kai žmonės nepatikliai žiūrėjo į internetines parduotuves ir vengdavo jose apsipirkti. Tačiau ir dabar pasitaiko nesąžiningų verslininkų, siekiančių apgauti savo klientus ir iš jų pasipelnyti. Tad būkite budrūs ir prieš spausdami pirkimo mygtuką, pasidomėkite, iš ko perkate, kad vėliau netektų gailėtis.

error: