Internetas yra pagrindinis elektroninės komercijos variklis

E komercija. Ar planuojate pradėti internetinį verslą? Jeigu taip, tuomet Jūs neišvengiamai turėsite prisijungti prie milijonų kitų verslininkų, turinčių savo nišą elektroninės komercijos rinkoje. Kas gi yra elektroninė komercija? Paprastai tariant, tai yra sąvoka, kuri apima elektroniniu būdu valdomus  verslo santykius. Pagal savo esmę, e komercija susijusi su prekių ir / ar paslaugų pirkimu ir pardavimu elektroniniais kanalais, pavyzdžiui, internetu. Būtent internetas yra pagrindinis elektroninės komercijos variklis.

E komercija buvo pristatyta 1960 metais, o jos populiarumo augimas susijęs su padidėjusiu interneto prieigos prieinamumu bei populiarių internetinių parduotuvių atsiradimu 1990 ir 2000 metų pradžioje.

Įdomu, kad populiarioji internetinė parduotuvė Amazon pradėjo veikti Jeff Bezos garaže 1995 m. EBay pristatė internetinius aukcionus 1995, o 1997 su trenksmu prisistatė internetiniame versle su Beanie Babies produkcija.

E komercija vystėsi palaipsniui

Kaip ir kiekviena skaitmeninė technologija ar klientų aptarnavimu pagrįsta rinka, e komercija vystėsi palaipsniui. Iš tiesų, e komercija nepajudinamai įsitvirtino rinkoje išpopuliarėjus mobiliesiems įrenginiams. Su socialinių tinklų, tokių kaip Facebook, Pinterest populiarumo augimu socialinė žiniasklaida tapo svarbia e-komercijos dalimi. Nuo 2014 m Facebook sugeneravo 85 procentus socialinės žiniasklaidos klimės pardavimų e-komercijos platformoje Shopify.

E-komercijos kategorijos

B2B (Business to Business) (Verslas Verslui)

Šiai kategorijai priklauso įmonės, vystančios verslą tarpusavyje. Vienas iš pavyzdžių yra gamintojai, parduodantys savo produkciją  pardavimo platintojams ir didmenininkai, parduodantys prekes mažmenininkams.

B2C (Business to Consumer) (Verslas Vartotojui)

B2C kategorijai priklauso įmonės, parduodančios savo prekes plačiajai visuomenei, pasitelkiant  Krepšelio programinę įrangą. Tai vyksta be jokio žmogaus įsikišimo. Būtent apie tokį pardavimo mechanizmą pagalvoja dauguma žmonių išgirdę terminą e komercija. Puikiausias pavyzdys – Amazon elektroninės prekybos platforma.

C2B (Consumer to Business) (Vartotojas Verslui)

Šiuo atveju, vartotojai rašo nustatyto biudžeto projektą internete, o įmonės dėl jo varžosi. Vartotojas peržiūri pasiūlymus ir pasirenka jam labiausiai tinkančią įmonę. Tokio modelio pavyzdys yra Elance.

C2C (Consumer to Consumer) (Vartotojas Vartotojui)

Tai vyksta per interneto skelbimus, forumus ar kitas prekyvietes, kur žmonės gali pirkti ir parduoti savo prekes. Pavyzdžiai – Craigslist, eBay ir Etsy.

Kaip pradėti?

Jei norite parduoti paprastus produktus, plėsti savo pardavimus internete, yra keletas įrankių, kuriuos galite naudoti, norėdami pradėti.

Tokios svetainės kaip WordPress gali pasiūlyti mobiliesiems įrenginiams puikiai pritaikytus, naudoti paruoštus  internetinių parduotuvių šablonus. Pasinaudoję šia galimybe, turėsite naudoti paruoštą internetinę parduotuvę greitai ir be didelių pastangų. Kaip parduotuvės savininkas, Jūs turėsite pasirūpinti vartotojų kreditinių kortelių mokėjimų surinkimu internete. PayPal ir Google Wallet (Google piniginė) yra populiariausi būdai surinkti ir valdyti mokėjimus internete. O jei norite profesionalių paslaugų, internetinių parduotuvių kūrimo, dizaino, logotipų kūrimo, programavimo paslaugų, mokėjimo sistemų diegimo internetinėje parduotuvėje ir pan. kreipkitės į Studija 4D.

Jeigu Jūs parduodate prekes, o ne paslaugas, privalote  apsvarstyti, kaip jas išsiųsite klientams. Taip pat turite išsiaiškinti valstybės, kurioje plėtosite savo verslą įstatymus ir sužinoti, ar Jums nereikia gauti leidimo, norint prekiauti internetu bei sužinoti kitus panašius niuansus.

Įmonei augant, didėjant prekybos apimtims bei pinigų srautams atsiranda būtinybė naudoti pažangesnius mokėjimų apdorojimo būdus.

Reikia pasakyti, jog e komercija skatina naujas verslo formas bei didina prekybos mastą. Juk elektroninių parduotuvių darbo laikas neribotas, tad pirkėjai gali čia lankytis visą parą, 7 dienas per savaitę. Be to, elektroninei parduotuvei nereikia specialių patalpų, pardavėjų ir pan. Dar vienas didžiulis internetinių parduotuvių privalumas yra tas, kad Jums nereikia turėti kelių parduotuvių skirtinguose miestuose tam, kad patenkintumėte savo klientų poreikius. Užtenka vienos elektroninės parduotuvės, nes čia gali apsipirkti visi, kas nori, nepaisant gyvenamosios vietos.

error: