+370 689 37799 info@studija4d.lt

Lenkija yra viena iš stipriausių ir sparčiausiai augančių  elektroninės prekybos rinkų Europoje. Pagrindinė šio reiškinio priežastis yra vartotojų pasitikėjimas. Reikia pasakyti, jog metinis e-komercijos augimas Lenkijoje yra apie 25 proc – vienas didžiausių augimo tempų Europoje. Ši šalis yra geografiškai palanki  vieta tiems verslams, kurie nori ir toliau plėstis  Rytų Europos rinkoje. Iš tiesų, Lenkija yra viena iš penkių svarbiausių e-komercijos rinkų Europoje, kartu su UK, Prancūzija, Vokietija ir Čekija. Užsienio investuotojai renkasi šią šalį ir dėl to, kad čia pradėti verslą yra pigiau nei daugelyje kitų valstybių.

Lenkijos vartotojai

Reikia pasakyti, jog 38 milijonus gyventojų turinčioje Lenkijoje 30 % žmonių perka internetu. Tai nėra didelis skaičius, tačiau didesnis nei, pavyzdžiui, Ispanijoje ar Italijoje. Lenkijoje iš viso yra apie 12 tūkstančių elektroninių parduotuvių.

Įdomus faktas, kad beveik dviejų iš dešimties Lenkijos vartotojų pirkimo internetu patirtis yra mažesnė  nei vieneri metai, o 27,6% – nuo vienerių iki trejų metų. Beveik keturi iš dešimties vartotojų perka internete mažiausiai trejus metus. Kalbant apie pirkimo internetu dažnį, reikia pasakyti, kad trys iš dešimties žmonių elektroninėse parduotuvėse apsiperka vidutiniškai kelis kartus per mėnesį. Beveik 60 proc. lenkų perka internetu vos kelis kartus per metus.

Galima teigti, jog lenkai mėgsta apsipirkti internetu, nes tai patogu ir taupo jų laiką, o ir kainos čia yra patrauklesnės nei tradicinėse parduotuvėse. Svarbiausi veiksniai, motyvuojantys interneto vartotojus apsipirkti internete, yra: elektroninių parduotuvių prieinamumas visą parą (88 procentai), galimybė išvengti kelionės į parduotuves (83 proc) ir kainų palyginimo galimybės (77 procentai).

Populiariausios prekių kategorijos

Pastaraisiais metais didžiausias prekybos smukimas pastebimas elektronikos pramonėje ir knygynuose. Tačiau išaugo įvairių skanėstų ir drabužių pirkimas. Populiariausios Lenkijoje yra namų  ir sodo reikmenų, dovanų bei aksesuarų, drabužių, sveikatos ir grožio prekių internetinės parduotuvės. Daugiau nei keturiose iš dešimties elektroninių parduotuvių galima pirkti offline, t.y. neprisijungus.

Lenkijoje nėra paplitę tarpvalstybiniai pardavimai, nes tik kas trečia šios šalies parduotuvė parduoda produktus kitose ES šalyse. Tai lemia daug veiksnių: prekių transportavimo išlaidos, kalbos, valiutos  skirtumai, mokesčiai ir, žinoma, dideli iššūkiai, siekiant įgyti svetimos šalies pirkėjų pasitikėjimą.

Jei norite išplėsti arba perkelti savo verslą į Lenkiją, tuomet Jums svarbu sužinoti, kokios veiklos sritys pasiekia aukščiausias prekybos maržas. Tai yra dovanos ir aksesuarai (26% marža), apranga (25,8%) ir įvairūs delikatesai (23,2%).  Atlikto tyrimo duomenimis, ne mažiau kaip du trečdaliai internetinių parduotuvių Lenkijoje yra pelningos. Ir, manoma, kad artimiausiu metu jų pelnas tik didės.

Svarbiausia – sutelkti dėmesį į klientus

Kaip jau minėjau, apsipirkti internetu žmones skatina patrauklios kainos, didelis prekių pasirinkimas, galimybė įsigyti vienetinių prekių, patogus pirkimo ir apmokėjimo procesas ir patogus prekių pristatymas. Raktas į sėkmę yra dėmesys klientų poreikiams ir puikūs santykiai su jais.

Iš tiesų, Lenkijos vartotojai nėra labai draugiškai nusiteikę kitų šalių interneto parduotuvių atžvilgiu. Maždaug 45 proc. šios šalies vartotojų perka tik lenkiškose internetinėse parduotuvėse. Todėl turėsite labai pasistengti, kad užsitarnautumėte jų pasitikėjimą.

Be abejo, labai svarbu kuo plačiau reklamuoti internetinę parduotuvę. Akivaizdu, kad norint būti pastebėtiems Lenkijoje, kurios rinka yra kur kas didesnė nei Lietuvos, reikės nemažai investuoti į reklamą. Kad ir kokia puiki bus internetinė parduotuvė, jeigu ji nepritrauks klientų, tuomet būsite pasmerkti nesėkmei. Taigi planuojant atidaryti elektroninę parduotuvę, pirmiausia turėtumėte suplanuoti, kiek pinigų galite skirti reklamai, o tik po to planuoti kitas išlaidas. Tiesą sakant, reklamuoti internetinę parduotuvę galima pradėti dar jos neatidarius. Informuokite žmones apie būsimosios parduotuvės prekių asortimentą, atidarymo datą, jų laukiančias nuolaidas ir pan. Taip sužadinsite pirkėjų smalsumą, jie lauks parduotuvės atidarymo, pasidalins šia naujiena su aplinkiniais. Taigi dar net neatidarę internetinės parduotuvės, jau turėsite potencialių klientų ratą, kurie, labai tikėtina, taps nuolatiniais jūsų klientais.

Norite pradėti verslą kaimyninėje Lenkijoje? Jeigu taip, tuomet Jums pakeliui su įmone Studija 4 D. Mes siūlome naują paslaugą – internetinių parduotuvių kūrimą Lenkijos rinkaiinternetinių parduotuvių kūrimas ir priežiūra. Bendradarbiaukime ir kartu pasiekime puikius rezultatus.

error: Visos teisės saugomos. Kopijuoti draudžiama.