Internetinės parduotuvės sėkmė priklauso ne tik nuo jos turinio, parduodamų prekių, patrauklaus dizaino, patogaus valdymo, sėkmingo bendradarbiavimo užtikrinimo, bet ir nuo internetinės parduotuvės populiarinimo. Vienas svarbiausių dalykų, lemiančių dideles pardavimmo galimybes yra būtent internetinės parduotuvės populiarinimas. Internetinės parduotuvės populiarinimas yra antras svarbus etapas po kokybiškos internetinės parduotuvės sukūrimo. Negalima tikėtis, kad itin profesionaliai sukurta internetinė parduotuvė it magnetas ims traukti klientus. Sukurtą internetinę parduotuvę reikia pateikti būsimam klientui taip, kad jis ne tik norėtų į ją užeiti, bet ir apsipirktų. Taigi populiarinimas yra vienas svarbiausių sėkmės garantų, kad Jūsų parduotuvė klestėtų.
Populiarinimas įtraukia daugelį internetinės parduotuvės sėkmės dalių, tokių kaip padidėję ir vis didėjantys pardavimai, matomumas, patrauklumas. Su populiarinimu yra susijusi reklama ir internetinės parduotuvės matomumo skatinimas. Žinoma, kad tai padaryti nėra paprasta, nes internetinė prekyba klesti, todėl ir konkurencija didesnė. Būtent dėl to reikia savo internetinę parduotuvę populiarinti, reklamuoti, skatinti joje lankytis ir pirkti bei atrasti būdų, kaip parodyti stipriąsias savo internetinės parduotuvės puses, kuriomis ir turėtų būti paremtas internetinės parduotuvės populiarinimas.
Internetinės parduotuvės populiarinimas: būdai populiarinti ir reklamuoti
Yra daugybė būdų, tinkančių populiarinti internetinę parduotuvę, tačiau kiekvienas turi savo privalumų ir trūkumų arba, kitaip sakant, subtilybių, į kurias reiktų atkreipti dėmesį.
Google ir Google Adwords. Pats efektyviausias būdas populiarinti savo internetinę svetainę yra Google, kuris yra pats svarbiausias lankytojų šaltinis internetinėje prekyboje. Kiekvienas žmogus, ko nors ieškantis internete, pirmiausia paieškos frazę ves į Google. Būtent Google ir yra raktas patraukti būsimų klientų dėmesį, nes apie 90 procentų (jei ne daugiau) šioje paieškos sistemoje ieško pačios įvairiausios informacijos. Taigi internetinės parduotuvės savininko tikslas turi būti užimti kuo aukštesnę poziciją Google paieškos variantuose, kad kliento dėmesys būtų kuo greičiau pagautas ir užfiksuotas. Būti pirmoje pozicijoje nėra lengva, nes tai reikalauja ir žinių, ir laiko, dėl to reikia kreiptis į specialistus, kuriems šios užduotys įkandamos.
Taigi jei norite, kad Jūsų internetinė parduotuvė būtų reitinguojama kuo aukščiau, Jūs turėtumėte kreiptis į SEO specialistus. SEO (angl. search engine optimization) – optimizavimas paieškos sistemoms. Tiksliau tariant, tai yra tikslingas procesas pasitelkiant raktinius žodžius, kad internetinė parduotuvė paieškos sistemose užimtų kuo aukštesnę poziciją, tai yra būtų matomesnė ir patrauklesnė. Itin svarbu, kad internetinės parduotuvės galėtų pasiūlyti unikalaus turinio tekstų ir žodžių, kurie padėtų surasti Jūsų parduotuvę. Be to, ir pati internetinė parduotuvė turėtų būti „draugiška“ SEO – SEO gali pasitarnauti kokybiškai, labai gerai apgalvotai internetinei parduotuvei. Kiti internetinių parduotuvių savininkai renkasi ir Google Adwords reklamą, kuri yra rodoma tikslinei auditorijai pagal tam tikrus tikslinius raktažodžius.
Reklaminiai skydeliai
Reklaminiai skydeliai (angl. banners). Reklaminiai skydeliai (vadinamieji banner’iai) taip pat yra vienas iš būdų populiarinti internetinę parduotuvę. Tai yra vizuali reklama (spalvoti, judantys paveiksliukai), publikuojama įvairiuose internetiniuose puslapiuose. Itin svarbu pasirinkti tokias internetines svetaines, kuriose galėtų lankytis Jūsų potencialūs klientai. Be to, labai svarbi ir reklaminio skydelio kokybė – jis turi būti atkreipiantis dėmesį, sukurtas ir pateiktas profesionaliai, su geru pasiūlymu, nes kitaip žmonės Jūsų reklamos nepastebės ir iš to nebus jokios naudos Jūsų internetinės parduotuvės populiarumui.
Socialiniai tinklai
Žymusis, tačiau kartu ir kasdienis socialinis tinklas Facebook gali pasitarnauti kaip puiki internetinės reklamos erdvė. Jame galite susikuri savo internetinės parduotuvės puslapį, paskyrą ir taip populiarinti savo parduodamą produkciją. Labai svarbu, kad sukurta internetinė paskyra būtų aktyvi – nuolat būtų talpinami įvairūs straipsniai, susiję su Jūsų internetine parduotuve ir jos prekėmis, pasiūlymai, akcijos ir kita. Jei Jūsų internetinės parduotuvės paskyra turi sekėjų, turite nuolat juos žavėti patraukliais pasiūlymais, akcijomis, išskirtinėmis nuolaidomis, žaidimais, kad išlaikytumėte ne tik esamus klientus, bet ir pritrauktumėte naujus.
Forumai, tinklaraščiai ir skelbimai
Kitas būdas populiarinti savo internetinę parduotuvę yra jos reklamavimas įvairiuose forumuose ir tinklaraščiuose. Žinant tikslinę savo pirkėjų grupę galima surasti tam tikrus forumus ir tinklaraščius, kuriuose Jūsų siūloma prekė būtų aktuali. Svarbu įsilieti į diskutuojančiųjų grupes ir mokėti tinkamu laiku, nedirbtinai pasiūlyti savo prekę. Nors šis būdas yra gana paprastas, jis užima labai daug laiko ir pastangų. Be to, galima publikuoti ir įvairius skelbimus apie Jūsų internetinės parduotuvės siūlomas prekes arba apskritai apie Jūsų internetinę parduotuvę. Verta pasirinkti tuos internetinių skelbimų tinklalapius, kurie yra populiarūs, nes kitaip Jūsų reklama nepasieks potencialių klientų.
Taigi internetinės parduotuvės populiarinimas yra vienas svarbiausių sėkmės rodiklių. Šiame straipsnyje išvardinti būdai ir tik keletas iš daugelio, galinčių prisidėti prie internetinės parduotuvės populiarinimo. Taip pat galima pasitelkti ir Youtube kanalą, reklamą spaudoje, televizijoje, radijuje, tačiau bet kokiu atveju itin svarbu žinoti, kokia reklama bus efektyviausia ir naudingiausia. Reikia kurti kokybišką reklamą, pasirinkti kompetetingus SEO specialistus, kad Jūsų internetinės parduotuvės prekyba klestėtų, o prekės populiarėtų ir pritrauktų vis daugiau dėmesio.
Mielai atsakysime į visus klausimus dėl internetinės parduotuvės sukūrimo – Studija 4D.