Sociliniai tinklai – vartotojų sukurtas turinys internete. Reikia pasakyti, jog dar ne taip seniai visa socialinė medija Lietuvoje buvo statiška ir pasyvi. Internetiniuose tinklalapiuose buvo skelbiama informacija apie įmones, jų teikiamas paslaugas, nebuvo glaudesnių sąsajų su vartotojais. Vienintelis būdas sužinoti daugiau apie konkrečią įmonę ar jos teikiamas paslaugas buvo nusiųsti laišką į jų internetinę svetainę ir tikėtis sulaukti atsakymo.

Šiandien socialinė medija – grupė interneto tinklalapių, kurių turinį kuria vartotojai, o ne tinklalapio savininkai. Pavyzdžiui, dauguma video, kuriuos matote YouTube yra įkelti arba skelbiami eilinių žmonių, ne YouTube kolektyvo. Taigi, skirtingai nei įmonių interneto svetainės, kurias kuria ir administruoja jų atstovai, socialinės žiniasklaidos svetainių turinį kuria patys vartotojai. Galbūt net Jūsų kaimynas iš gretimo buto ar namo.

Socialinė žiniasklaida yra žmonių keitimais asmeniniais komentarais, nuotraukomis, video, naudojant įvairias interneto platformas, pavyzdžiui, interneto dienoraščius, mikro dienoraščius, pokalbių svetainės, socialinius tinklus, nuotraukų ir vaizdo įrašų dalinimosi svetaines ir pan.

Pupuliariausios socialinės žiniasklaidos svetainės yra šios:

Facebook

YouTube

Twitter

Flickr

Pinterest

LinkedIn

Tumblr

Stumble Upon

Instagram

Socialiniai tinklai yra puiki terpė reklamuoti savo verslą, nes juose kasdien lankosi daugybė žmonių, todėl galimybės būti pastebėtiems ir privilioti naujų klientų iš tiesų didelės.

Štai keletas įdomių faktų apie socialinius tinklus kaip rinkodaros ir reklamos priemones:

  • Kasdien Youtube tinkle peržiūrima daugiau nei 3 milijardai video;
  • Šiuo metu yra daugiau kaip 200.000.000 internetinių dienoraščių (blog’ų). Daugiau nei 2 mln blog’ų įrašai  yra skelbiami kasdien;
  • Keturi iš penkių amerikiečių naudojasi socialiniais tinklais;
  • Facebook naudojamas daugiau nei 120.000.000 valandų per parą;
  • 70 milijonų nuotraukų ir vaizdo įrašų kasdien pasidalijama Instagram;
  • Michaelas Jacksonas, Barackas Obama ir Vinas Dieselis kartu turi 210.000.000 gerbėjų Facebook;
  • Daugiau kaip 90% socialinės žiniasklaidos vartotojų mano, kad visos įmonės turėtų būti aktyvios socialinės žiniasklaidos dalyvės;
  • Apie 12,5% susituokusių porų JAV susitiko per socialinį tinklą;
  • Jeigu Facebook būtų šalis, tai būtų trečia pagal dydį šalis pasaulyje po Kinijos ir Indijos;
  • 80% įmonių naudoja LinkedIn norėdami rasti naujų darbuotojų.

Reklama Facebook

Facebook yra neginčijamas socialinių tinklų karalius. Facebook dabar turi 1,4 mlrd aktyvių vartotojų visame pasaulyje, todėl reklama jame tapo viena iš svarbiausių socialinių tinklų marketingo dalių.

Yra keletas būdų, kaip galite reklamuoti savo verslą Facebook. Jūs galite naudoti juos visus arba pasirinkti tuos, kurie geriausiai tinka jūsų dabartinei reklamos kampanijai, atitinka verslo pobūdį.

Populiariausi reklamos Facebook’e būdai yra šie:

Facebook skelbimai;

Naujienų srauto skelbimai;

Reklama Facebook puslapiuose;

Reklama Facebook grupėse;

Facebook renginių skelbimai ir kt.

Egzistuoja trys buvimo Facebook’e būdai:

Asmeninis Facebook profilis;

Facebook puslapis;

Facebook grupė.

Asmeniniai Facebook’o profiliai yra labiausiai paplitę. Juos naudoja fiziniai asmenys savo asmeniniams tikslams: bendravimui su draugais, artimaisiais, kolegomis. Kai kurie interneto specialistai naudoja asmeninius profilius verslo tikslais. Tačiau socialinių tinklų specialistai nerekomenduoja taip elgtis, nes tokiu atveju Jūsų  Facebook paskyra gali būti ištrinta be jokio įspėjimo.

Su verslu susijusiais tikslais siūloma naudoti Facebook puslapius ir grupes.

Facebook puslapiai yra dažniausiai naudojami norint pristatyti tam tikrą verslo įmonę, prekės ženklą ar kitą komercinės veiklos subjektą. Žmonės, kurie mėgsta Jūsų puslapį yra vadinami fanais. Pagal fanų skaičių galite suprasti, kiek žmonių domisi Jūsų veikla, palaiko Jūsų idėjas. Grįžtamasis ryšys yra labai svarbu. Be to, tapęs puslapio mėgėju, vartotojas nuolat gauna atnaujintą informaciją apie Jūsų įmonę, o Jums tai nekainuoja nei cento.

Facebook grupės yra naudingos, nes jos sujungia panašiai mąstančius, turinčius bendrų pomėgių žmones. Kai prisijungiate prie tam tikros Facebook grupės, tampate jos nariu.

Reklama šiame socialiniame tinkle yra labai naudinga todėl, kad, nesvarbu, ar pasirinksite mokamą ar nemokamą reklamą, ją vis tiek dar  nemokamai platins Facebook vartotojai, kurie Jūsų įmonės reklama pasidalins savo asmeniniame puslapyje. Tai padės sutaupyti pinigų ir laiko.

Kas sudaro reklaminę Facebook žinutę? Antraštė, ne ilgesnis kaip  135 spaudos ženklų pranešimas ir paveikslėlis. Galima pasirinkti reklamos tikslinę auditoriją pagal vartotojų amžių, lytį, išsilavinimą, kalbą, pomėgius ir pan.

Facebook’e skelbiamos reklamos turinį, biudžetą, rodymo laiką nustato užsakovas. Taigi, reklama šiame socialiniame tinkle yra prieinama ne tik stambioms, didelį biudžetą turinčioms įmonėms, bet ir smulkiojo verslo atstovams ar net individualia veikla užsiimantiems žmonėms.

Jeigu reikia patarimo dėl reklamos socialiniuose tinkluose, susisiekite su Studijos 4D specialistais ir į visus Jūsų klausimus bus atsakyta.