Dirbtinio intelekto sistemų algoritmų internetinių parduotuvių kūrimui naudojimas
Bendros žinios kas yra dirbtinis intelektas, kodėl ir kaip plačiai yra naudojamas

Dauguma sričių, į kurias dažnai net neatkreipiame dėmesio, yra įtakojamos dirbtinio intelekto. Kaip pavyzdį paimkime Facebook. Įkeliant nuotraukas i albumą, automatiškai iššoka kvadratas kuriame galime įvesti žmogaus vardą. Sistema automatiškai analizuoja nuotrauką ir pasiūlo žmogų iš jūsų draugų sąrašo. Nebent nuotrauka neaiškaus stiliaus, juodai balta, arba labai tamsiame fone, tada Facebook sistema nesugebės nieko tinkamai rasti ir nieko nepasiūlys.

Taip būtent ir veikia dirbtinio intelekto algoritmai. Tarp daugumos pikselių paveiksliuke sistema ieško žmogaus veido arba silueto, vertina tinkamumo tikimybę ir pateikia rezultatus, kuriais remiantis internetinė svetainė rodo atitinkamą informaciją.

Lygiai taip pat, kaip žmogaus radimas nėra šimtaprocentinis (kaip nespalvotos per tamsios nuotraukos atveju), taip ir kitur nėra šimtaprocentinės garantijos, tačiau dauguma atveju yra skaičiuojama teisingai.

Kaip kitą pavyzdį, galime prisiminti paprastesnius algoritmus tokiose srityse kaip piršto antspaudo paieška arba veido atpažinimas. Rezultate gauname atsakymus 95% ar 78% tikslumu – tai reiškia, kad tokia tikimybė, kad rezultatas teisingas. Lieka 5% arba 22%, kad rezultatas pateiktas neteisingai. Tokiuose atvejuose rezultate parodomi keli variantai, kurie labiausiai atitiko.

Kai jau žinome, kas yra dirbtinis intelektas, galime eiti arčiau ir aptarti kaip ir kuo dirbtinis intelektas gali būti naudingas elektroninių parduotuvių kūrimui.

Kaip ir nuotraukų arba pirštų antspaudų atveju (vienas piršto atspaudas bus dalinis, kitas blogai padarytas, trečias paimtas profesionaliai), elektroninėje parduotuvėje realybėje turėsime prekių, kurias dažniau pirks ir kurias pirks labai retai, tai yra, su gražiomis istorijomis, ir beveik be pardavimo istorijos.

Kuo prekės yra perkamos dažniau, tuo tikslesnes turėsime prognozes kokią dieną bei koks kiekis bus nupirktas ateityje.

Pavyzdžiui, jei pirkimai būtų (vienetais) :

Realus – 45 57 84 45 65 74

Progn. – 41 49 75 48 59 78

Skirt. – -4 -8 -9 +3 -6 +4

Tokiu būdu, atsižvelgiant į prekes ar prekių grupių kainas, kiekvienai prekei ar prekių grupei elektroninių parduotuvių dirbtinio intelekto modulis apskaičiuotų optimalius užsakymus konkrečiai prekei ar prekių grupei.

Tarkime, kad elektroninės parduotuvės savininkas įprastai mėnesio bėgyje užsakydavo prekių už 8 000 Lt, o parduodavo už 7 000 Lt iš tų užsakytų prekių. Elektroninių parduotuvių kūrimui panaudotas suprogramuotas dirbtinio intelekto modulis galėtų pasiūlyti optimalų užsakymą už 7 500 Lt. Optimalų užsakymą visada skirtingą, nes dirbtinis intelektas pats mokosi iš naujų automatiškai analizuojamų duomenų.

Taigi, el. parduotuvės savininkui lieka 500 Lt neužšaldytų piniginių aktyvų.

Toliau pereikime prie truputį kitokio, bet irgi susijusio su elektroninių parduotuvių kūrimu pavyzdžio – tai dovanų kuponas.

Kas yra dovanų kuponas, visi tikriausiai jau žinome.

Tarkime, el parduotuvės savininkas gali savo nuožiūra nustatyti elektroninėje parduotuvėje dovanų kuponų dydį, kurie dažniausiai būna 50 Lt ar 100 Lt sumai.

Panaudojant dirbtinį intelektą, būtų atsižvelgiama į paskutines tendencijas bei ilgesnę istoriją ir elektroninėje parduotuvėje veikianti dirbtinio intelekto programa pasiūlytų optimaliausią variantą.

Tarkime, kad el parduotuvės savininkas sugalvojo sukurti dovanų kuponų po 100 Lt. Viso yra nuperkama 8 vnt. Galutinė suma 800 Lt. Elektroninių parduotuvių dirbtinio intelekto modulis jam pasiūlytų sumą apie 75 Lt kaip optimaliausią variantą. Tokiu atveju el. parduotuvės savininkas sukurtų dovanų kuponų po 74.99 Lt. Jų būtų nuperkama 11 vnt., o galutinė suma 824.89 Lt.

Grįžkime prie grąžos skaičiavimo. Remdamiesi elektroninių parduotuvių dirbtinio intelekto moduliu gauname 824.89 – 800 = 24.89 Lt papildomų pajamų.

Kaip elektroninių parduotuvių dirbtinio intelekto modulis gali padėti Jūsų verslui?

Elektroninių parduotuvių dirbtinio intelekto modulio privalumai:

– taupomos lėšos dėl mažesnio užsakymo pardavimui;
– užsakius mažiau prekių pardavimui, mažesnės sąnaudos ir patalpų ar sandėlių nuomai;
– neužšaldoma papildomų piniginių vienetų;
– dirbtinio intelekto programa kaip virtualus patarėjas parodo kokias prekes reikės užsakyti kitai savaitei;
– programa pasiūlo, kokioms prekėms tikslinga daryti akcijines nuolaidas;
– einamuoju laikotarpiu rekomenduoja, kokio dydžio turi būti dovanu kuponai optimaliai grąžai/pelnui gauti.

error: