Elektroninės parduotuvės verslo planas, pagrindai

Tikrai nesuklysime sakydami, kad elektroninė prekyba – šių dienų realybė. Įprastos parduotuvės laikui bėgant užleidžia vietą elektroninėms parduotuvėms. Gali atsitikti taip, kad vieną dieną įprastų parduotuvių visai nebeliks arba jos bus retenybė, kaip anksčiau elektroninės. Stebint žmonių apsipirkimo įpročius, galima teigti, jog toks  scenarijus yra net labai realus. Juk šiandien žmonės yra be galo užsiėmę, susiplanavę dieną minučių tikslumu, todėl laiko eiti į parduotuves jie neturi. Čia gelbsti elektroninės parduotuvės, kuriose norimas prekes galima įsigyti neiškėlus kojos iš namų. Tai labai patogu, nes sutaupoma laiko, tausojamos nervų ląstelės, kurios žūtų laukiant ilgose eilėse ir pan. Be to, žmonėms labai patogu, kad internetinių parduotuvių darbo laikas – neribotas. Galite apsipirkti kada tik panorėsite, kad ir 4 valandą nakties. Taigi, kaip matote, elektroninių parduotuvių privalumų – daugybė. Apie juos galima daug ir ilgai kalbėti. Tačiau šio straipsnio tema – elektroninės parduotuvės verslo planas. Išsiaiškinsime, kam jis reikalingas ir koks turi būti.

Verslo planas – būsimai veiklai planuoti ir įvertinti naudojamas planavimo elementas. Tai yra dokumentas, kuriame pateikiama esminė informacija apie tam tikros įmonės  tuometinę situaciją, veiklą, poreikius, siekiamus tikslus, planuojamas veiklos kryptis ir pan. Jį sudaro įmonė ar verslininkas ar šiam darbui pasamdytas asmuo.

Iš tiesų, sudarant verslo planą svarbu viskas: kokia veikla įmonė užsiima, kokias ateities veiklos perspektyvas įžvelgia, kam skirtas verslo planas, kokiu tikslu jis kuriamas. Specialistų teigimu, svarbiausia verslo plano dalis yra santrauka. Būtent ją potencialūs investuotojai atsivertę verslo planą pastebi pirmiausiai. Jeigu santrauka jiems pasirodo įdomi, verta dėmesio, tik tuomet atidžiau analizuojamas visas verslo planas. Jeigu santrauka neužkabina, tada devyniais iš dešimties atvejų verslo planas tiesiog bus negailestingai atmestas.

Trumpas verslo plano konspektas

Santrauką galima pavadinti trumpu verslo plano konspektu, suformuojančiu pirmąjį įspūdį apie visą verslo planą. Pagrindinis santraukos tikslas yra sudominti potencialius investuotojus, kad jie toliau skaitytų verslo planą, įsigilintų į jį.

Kalbant apie bendrąsias verslo plano ypatybes, reikia pasakyti, kad jis neturi būti per daug sudėtingas ir aiškiai parodyti, kaip sieksite savojo verslo sėkmės. Jame turėtų būti detaliai išdėstyti ne tik planuojamos atidaryti elektroninės parduotuvės tikslai, bet ir kaip jų sieksite. Iš tiesų, verslo planas gali pasitarnauti ir kaip Jūsų kelrodė žvaigždė, neleisianti suklysti priimant svarbius sprendimus. Juo vadovaujantis bus lengviau nuosekliai artėti norimo tikslo link.

Verslo planas turi būti lengvai koreguojamas

Be to, verslo planas turi būti lengvai koreguojamas, nes versle situacija kinta labai greitai ir sunku tikėtis, kad viskas vyks pagal sukurtą planą. Dažnai tenka modifikuoti tam tikras gaires, keisti senus tikslus ir iškelti naujus.

Elektroninės parduotuvės verslo planas

Kalbant apie elektroninės parduotuvės verslo planą, svarbu paminėti, kad jis šiek tiek skiriasi nuo standartinio verslo plano. Esminis skirtumas yra tas, kad jis nebūtinai turi būti ilgas ir labai išsamus. Kartais užtenka kelių ar net vieno puslapio, kur nurodomi pagrindiniai Jūsų verslo siekiai ir gairės. Svarbu sau atsakyti į klausimus, kas yra Jūsų klientai, kaip juos pasiekti, ar Jūsų siūlomos prekės reikalingos rinkai, ar sugebėsite sėkmingai konkuruoti su kitais verslo dalyviais, ar užteks lėšų verslo pradžiai ir pan.

Kai verslo planas jau paruoštas, kreipkitės į mus – Studija 4D specialistus. Sukursime kokybišką elektroninę parduotuvę, pakonsultuosime Jus visais su el. parduotuvių kūrimu susijusiais klausimais. Tad jeigu iškilo klausimų, susisiekite su mumis.