Kas yra interneto svetainės konversija?
Kalbant paprastai, konversija – tam tikros interneto svetainės lankytojo atliekamas veiksmas, kuriuo jis prisideda prie verslo siekiamų tikslų. Konversija – gebėjimas interneto svetainės lankytoją konvertuoti į savo klientą. Ji parodo verslo efektyvumą. Išsiaiškinę, kas yra konversija, pakalbėkime, kokia ji gali būti. Konversijos priklauso nuo verslo tipo: pavyzdžiui, turinį generuojančiose interneto svetainėse konversija yra naujienlaiškio prenumerata, internetinėse parduotuvėse – prekių įsigijimas, o paslaugas teikiančiose svetainės – žmonių paliekami kontaktiniai duomenys. Iš tiesų, konversija tiksliausiai nustatoma elektroninėse parduotuvėse.
Anot skaitmeninės rinkodaros specialistų, egzistuoja mikro ir makro konversija. Makro konversija – galutinio tikslo pasiekimas, nešantis pelną (elektroninės parduotuvės atveju, tai yra prekės įsigijimas). Tyrimų duomenimis, makro konversijas įvykdo tik labai maža dalis vartotojų, bet tai tikrai nereiškia, kad šie vartotojai nėra naudingi elektroninei parduotuvei. Daugeliu atvejų tokie vartotojai atlieka netiesioginius pirkimą skatinančius veiksmus.
Konversija elektroninėje parduotuvėje
Kai pavyzdį galime pateikti tokią situaciją: žmogus apžiūri tam tikroje elektroninėje parduotuvėje parduodamus aksesuarus, kelis iš jų išsirenka ir įsideda į krepšelį, bet suabejoja ir tuo metu jų neperka. Iš tiesų, informacija apie tokius žmones niekur nedingsta, ji gali būti panaudota remarketingo (pakartotinės rinkodaros) kanale. Tai gali padėti susigrąžinti vartotoją leidžiant jam užbaigti pirkimo veiksmą būtent nuo to taško, kuriame jis ankstesnio apsilankymo elektroninėje parduotuvėje metu sustojo. Iš pateikto pavyzdžio galite suprasti, jog prekių įdėjimas į krepšelį vadinamas mikro konversija, o prekių įsigijimas – makro konversija.
Specialistų teigimu, konversiją lemia daugybė faktorių: verslo specifika, konkurencija rinkoje, tinklalapio struktūra, konkretaus pasiūlymo vertė klientams, interneto svetainės navigacija bei patogumas, tinklalapio draugiškumas vartotojams, atsiliepimai apie Jūsų parduodamas prekes ar teikiamas paslaugas ir kt.
Kaip padidinti konversiją?
Kyla natūralus klausimas, kaip padidinti konversiją? Svarbiausia – didinti svetainės patogumą, lankytojams duodamą naudą (nebūtinai tai turi būti materialinė nauda, galima padėti patarimais ir pan.), gerinti lankytojų patirtį, didinti patikimumo įvaizdį.
Jeigu Jums reikalinga ši paslauga, kreipkitės į Studijos 4D specialistus ir mes padėsime Jūsų interneto svetainės lankytojus paversti klientais.
Visų pirma, stebėsime Jūsų interneto svetainės vartotojų elgseną ir taip nustatysime silpnąsias svetainės vietas, kurios atbaido lankytojus ir paskatina pasirinkti konkurentų interneto svetainę. Galbūt neaiški Jūsų svetainės struktūra, nepatogu pateikti pirkimui reikalingus duomenis, sumokėti už prekes ar paslaugas? Gal lankytojus atbaido per daug intensyvių, kontrastingų spalvų, perkrautas detalėmis tinklalapis ar kitos iš pirmo žvilgsnio ne itin svarbios detalės? Žinodami potencialių Jūsų klientų psichologiją, pateikiame pasiūlymus dėl interneto svetainės tobulinimo.
Atlikę pakeitimus, stebime ir įvertiname, ar jie buvo sėkmingi ir naudingi Jūsų verslui. Jeigu nauda ne tokia, kokios tikėjomės, tuomet bandome diegti kitus pakeitimus, kurių tikslas – padidinti interneto svetainės efektyvumą ir pelningumą. Esame atsakingi, todėl dirbame tol, kol randame, kas geriausiai tinka konkrečiu atveju, nes klientų poreikiai mums yra svarbiausi.
Patariame visada prisiminti, kad Jūsų internetinio verslo sėkmė didžiąja dalimi priklauso nuo lankytojams kuriamos apsipirkimo ar paslaugų teikimo patirties. Gera patirtis – tiesiausias kelias, vedantis į svetainės lankytojų tapimą klientais. Patenkinti klientai yra didžiausias turtas, nes jie ne tik patys neša Jums pelną įsigydami prekes ar paslaugas, bet ir rekomenduoja Jus savo draugams, pažįstamiems kolegoms ar šeimos nariams. Taigi vienas patenkintas klientas, tikėtina, atves dar bent kelis ar keliolika naujų klientų. Kiekvienas iš jų atves dar kelis ir taip Jūsų klientų ratas gali išaugs greitai ir be didelių pastangų.