Kaip naudoti „Instagram“ verslui?

Kaip naudoti „Instagram“ verslui?

„Instagram“ yra viena iš populiariausių socialinės žiniasklaidos platformų, turinti daugiau nei 2 milijardus aktyvių vartotojų per mėnesį (tai yra 1/4 visų pasaulio gyventojų), o tai reiškia, kad tai puikus rinkodaros kanalas, skirtas reklamuoti Jūsų prekės ženklą.

Jei esate naujokas „Instagram” arba norite sužinoti, kaip geriau reklamuoti savo prekės ženklą šiame socialiniame tinkle, mes parengėme išsamų vadovą, kaip naudoti „Instagram” verslui: nuo profilio optimizavimo iki puikaus turinio kūrimo.

„Instagram“ yra vaizdinė socialinės žiniasklaidos platforma, kurioje daug dėmesio skiriama nuotraukų ir vaizdo įrašų turiniui. Tai gali atrodyti sudėtinga prekių ženklams, neturintiems vizualinio produkto, tačiau net B2B įmonės ir paslaugų prekės ženklai gali gauti naudos iš šio tinklo.

  1. Sukurkite „Instagram” verslo profilį

Yra trijų tipų „Instagram“ paskyros: asmeninės, kūrėjų ir verslo paskyros. Kūrėjų ir verslo paskyros yra profesionalių paskyrų tipai. Nuomonės formuotojai ir turinio kūrėjai naudoja kūrėjų paskyras, o prekės ženklams reikalingas verslo profilis.

Naudodami „Instagram“ verslo profilį gausite prieigą prie naudingų funkcijų, tokių kaip:

Daugiau skilčių, kurias galėsite sukonkretinti savo profilyje;

„Instagram” įžvalgos / analizė;

„Instagram” reklama;

Galimybė prisijungti prie planavimo programos;

„Instagram” parduotuvė / produktų žymėjimas įrašuose.

Kiekviena funkcija gali padėti jūsų prekės ženklui išnaudoti visas savo buvimo „Instagram“ galimybes.

  1. Optimizuokite savo „Instagram“ verslo profilį

Kaip jau minėjome, jūsų verslo profilyje yra daugiau skilčių, todėl pasinaudokite jomis. Tai suteiks daug informacijos potencialiems stebėtojams ir leis aiškiai suprasti, kuo užsiima jūsų verslas ir kodėl jie turėtų jus sekti.

Optimizuokite savo profilį naudodami šiuos laukus:

Profilio nuotrauka: geriausia naudoti įmonės logotipą kaip profilio nuotrauką, kad žmonės galėtų lengvai atpažinti jūsų prekės ženklą.

Pavadinimas: svarbu, kad įmonės pavadinimas būtų vienodas visuose jūsų prekės ženklo socialinių tinklų profiliuose.

Vartotojo vardas: tai taip pat turėtų būti jūsų įmonės pavadinimas. Atminkite, kad jūsų vartotojo varde negali būti tarpų.

Svetainė: tai bus vienintelis jūsų „Instagram” puslapio URL, kurį galima spustelėti. Dauguma įmonių naudojasi savo svetaine arba pateikia nuorodą į naujausią reklaminį puslapį. Taip pat galite naudoti nuorodą bio įrankyje, kad būtų galima susieti keletą puslapių.

Puslapis: prijunkite savo „Instagram“ verslo profilį prie „Facebook“ verslo puslapio.

Kategorija: pasirinkite kategoriją, kuri geriausiai apibūdina jūsų prekės ženklą arba produktų / paslaugų pasiūlymus.

Susisiekimo parinktys: susiekite „Instagram” verslo profilį su savo įmonės el. pašto adresu, telefonu ar fiziniu adresu, kad potencialūs klientai galėtų greitai ir patogiai su Jumis susisiekti.

Veiksmų mygtukai: pridėkite raginimo veikti mygtuką tiesiai prie savo „Instagram” profilio, pvz., „Užsisakyti maistą“, „Užsisakyti dabar“, „Rezervuoti“ arba „Gauti pasiūlymą“.

„Instagram“ istorijos akcentai: pridėkite svarbiausių istorijų prie savo profilio ir suskirstykite jas  į kategorijas pagal jūsų prekės ženklo įprastai kuriamas istorijas.

Tyrinėkite savo auditoriją

Gera socialinės žiniasklaidos strategija prasideda nuo gero auditorijos supratimo. „Instagram“ auditorijos demografiniai rodikliai suteikia jums bendrą vaizdą apie tai, kas naudojasi platforma. Pavyzdžiui, 18–34 metų žmonės sudaro didžiausią skelbimų auditoriją svetainėje.

Demografinę informaciją apie esamą auditoriją galite rasti naudodami „Instagram Insights“, „Meta Business Suite“ arba „Hootsuite Analytics“. Tačiau jei tik pradedate naudoti „Instagram“ verslui, galbūt dar neturite pakankamai daug sekėjų, kad gautumėte reikšmingų įžvalgų.

Tokiu atveju pažvelkite į savo auditorijos kituose socialiniuose kanaluose ir esamos klientų bazės demografinius rodiklius. Tai jums leis susidaryti bendrą vaizdą, kas domisi jūsų verslu. Suprasdami savo auditoriją, galite geriau kurti tikslinį turinį ir verslo antraštes „Instagram“, kurios atlieps auditorijos poreikius ir dėl to juos sudomins.

Suplanuokite turinį iš anksto

Kalbant apie „Instagram“ turinį, yra daug pasirinkimų – nuo paveikslėlių, video iki istorijų  Geriausias būdas sukurti vieningą strategiją – planuoti turinį  visose „Instagram“ plotmėse (ir kitose socialinėse platformose) naudojant turinio kalendorių. Arba pakilkite į aukštesnį lygį ir suplanuokite visą turinį, kad jis būtų paskelbtas automatiškai tinkamu laiku, naudojant tokį įrankį kaip „Hootsuite Publisher“. Taip, netgi galite iš anksto suplanuoti istorijų paskelbimą.

Papildomas pranašumas yra tai, kad galite sukurti savo turinį ir suplanuoti, kad jis būtų paskelbtas geriausiu jūsų auditorijai laiku. Net jei tas laikas yra ne darbo valandomis, savaitgalį ar vidurnaktį.

Pažymėkite produktus

Kai bendrinate turinį apie savo produktus „Instagram“ ir juos pažymite (tag’inate), žmonėms daug lengviau apsispręsti, ar pirkti. Nuotraukų srauto įraše galite pažymėti iki 20 produktų.

Norėdami pažymėti produktus, sukurkite savo „Instagram” įrašą kaip įprasta. Tada paskutiniame žngsnyje prieš paskelbdami bakstelėkite Žymėti produktus. Galite pažymėti tiek savo, tiek kitų prekės ženklų produktus, kuriuos mėgstate. Tai sukuria puikias bendradarbiavimo ir kryžminės reklamos galimybes.

Stebėkite savo rezultatus (ir mokykitės iš pergalių ir pralaimėjimų)

Naudodami „Instagram“ verslo profilį, galite pasiekti platformoje integruotus analizės įrankius, kurie padės suprasti skirtingų tipų turinio našumą.

Yra keletas kitų analizės įrankių, įskaitant „Hootsuite“, kurie gali stebėti ilgesnį laikotarpį, automatizuoti ataskaitų teikimą ir palengvinti „Instagram“ metrikų palyginimą kitose socialinės žiniasklaidos platformose.

Nesvarbu, kokias socialinės žiniasklaidos rinkodaros priemones naudojate, svarbu reguliariai registruotis, kad sužinotumėte, koks turinys geriausiai rezonuoja jūsų tikslinei auditorijai. Pamatysite tendencijas, kas sukelia didžiausią įsitraukimą, taip pat, koks socialinės žiniasklaidos turinys padidina peržiūrų skaičių.

Laikykite „Instagram” klientų aptarnavimo kanalu

Norint būti sėkmingiems „Instagram“, reikia bendrauti su savo sekėjais, o ne tiesiog kelti turinį ir tikėtis, kad kažkam jis patiks. Vienas iš svarbių šio dvipusio bendravimo komponentų yra stebėti jūsų tiesiogines žinutes (DM – Direct Message), komentarus ir klientų aptarnavimo užklausas.

„Instagram“ verslo paskyros turi prieigą prie kelių DM funkcijų, kurios palengvina klientų aptarnavimo valdymą platformoje. Pirma, gautieji laiškai  yra suskirstyti į kategorijas Pagrindinis ir Bendrasis, kad būtų lengviau sekti pranešimus. Antra, galite sukurti išsaugotus atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus, kuriuos galite pasiekti naudodami sparčiuosius klavišus.

„Hootsuite Inbox“ leidžia dar lengviau valdyti DM, nes galite priskirti pranešimus atitinkamiems komandos nariams. Jei tikrai norite rimtai žiūrėti į klientų aptarnavimą „Instagram“, toks įrankis kaip „Sparkcentral“ leidžia integruoti „Instagram“ su  CRM (Customer Relationship Management)

Taigi, kaip matote, „Instagram“ yra puikiai Jūsų verslui tinkama platforma. Tereikia turėti pakankamai žinių ir patirties, kad gebėtumėte pasinaudoti visais šio socialinio tinklo privalumais.

Kodėl verta reklamuoti verslą socialiniuose tinkluose?

Kodėl verta reklamuoti verslą socialiniuose tinkluose?

Sociliniai tinklai – vartotojų sukurtas turinys internete. Reikia pasakyti, jog dar ne taip seniai visa socialinė medija Lietuvoje buvo statiška ir pasyvi. Internetiniuose tinklalapiuose buvo skelbiama informacija apie įmones, jų teikiamas paslaugas, nebuvo glaudesnių sąsajų su vartotojais. Vienintelis būdas sužinoti daugiau apie konkrečią įmonę ar jos teikiamas paslaugas buvo nusiųsti laišką į jų internetinę svetainę ir tikėtis sulaukti atsakymo.

Šiandien socialinė medija – grupė interneto tinklalapių, kurių turinį kuria vartotojai, o ne tinklalapio savininkai. Pavyzdžiui, dauguma video, kuriuos matote YouTube yra įkelti arba skelbiami eilinių žmonių, ne YouTube kolektyvo. Taigi, skirtingai nei įmonių interneto svetainės, kurias kuria ir administruoja jų atstovai, socialinės žiniasklaidos svetainių turinį kuria patys vartotojai. Galbūt net Jūsų kaimynas iš gretimo buto ar namo.

Socialinė žiniasklaida yra žmonių keitimais asmeniniais komentarais, nuotraukomis, video, naudojant įvairias interneto platformas, pavyzdžiui, interneto dienoraščius, mikro dienoraščius, pokalbių svetainės, socialinius tinklus, nuotraukų ir vaizdo įrašų dalinimosi svetaines ir pan.

Pupuliariausios socialinės žiniasklaidos svetainės yra šios:

Facebook

YouTube

Twitter

Flickr

Pinterest

LinkedIn

Tumblr

Stumble Upon

Instagram

Socialiniai tinklai yra puiki terpė reklamuoti savo verslą, nes juose kasdien lankosi daugybė žmonių, todėl galimybės būti pastebėtiems ir privilioti naujų klientų iš tiesų didelės.

Štai keletas įdomių faktų apie socialinius tinklus kaip rinkodaros ir reklamos priemones:

  • Kasdien Youtube tinkle peržiūrima daugiau nei 3 milijardai video;
  • Šiuo metu yra daugiau kaip 200.000.000 internetinių dienoraščių (blog’ų). Daugiau nei 2 mln blog’ų įrašai  yra skelbiami kasdien;
  • Keturi iš penkių amerikiečių naudojasi socialiniais tinklais;
  • Facebook naudojamas daugiau nei 120.000.000 valandų per parą;
  • 70 milijonų nuotraukų ir vaizdo įrašų kasdien pasidalijama Instagram;
  • Michaelas Jacksonas, Barackas Obama ir Vinas Dieselis kartu turi 210.000.000 gerbėjų Facebook;
  • Daugiau kaip 90% socialinės žiniasklaidos vartotojų mano, kad visos įmonės turėtų būti aktyvios socialinės žiniasklaidos dalyvės;
  • Apie 12,5% susituokusių porų JAV susitiko per socialinį tinklą;
  • Jeigu Facebook būtų šalis, tai būtų trečia pagal dydį šalis pasaulyje po Kinijos ir Indijos;
  • 80% įmonių naudoja LinkedIn norėdami rasti naujų darbuotojų.

Reklama Facebook

Facebook yra neginčijamas socialinių tinklų karalius. Facebook dabar turi 1,4 mlrd aktyvių vartotojų visame pasaulyje, todėl reklama jame tapo viena iš svarbiausių socialinių tinklų marketingo dalių.

Yra keletas būdų, kaip galite reklamuoti savo verslą Facebook. Jūs galite naudoti juos visus arba pasirinkti tuos, kurie geriausiai tinka jūsų dabartinei reklamos kampanijai, atitinka verslo pobūdį.

Populiariausi reklamos Facebook’e būdai yra šie:

Facebook skelbimai;

Naujienų srauto skelbimai;

Reklama Facebook puslapiuose;

Reklama Facebook grupėse;

Facebook renginių skelbimai ir kt.

Egzistuoja trys buvimo Facebook’e būdai:

Asmeninis Facebook profilis;

Facebook puslapis;

Facebook grupė.

Asmeniniai Facebook’o profiliai yra labiausiai paplitę. Juos naudoja fiziniai asmenys savo asmeniniams tikslams: bendravimui su draugais, artimaisiais, kolegomis. Kai kurie interneto specialistai naudoja asmeninius profilius verslo tikslais. Tačiau socialinių tinklų specialistai nerekomenduoja taip elgtis, nes tokiu atveju Jūsų  Facebook paskyra gali būti ištrinta be jokio įspėjimo.

Su verslu susijusiais tikslais siūloma naudoti Facebook puslapius ir grupes.

Facebook puslapiai yra dažniausiai naudojami norint pristatyti tam tikrą verslo įmonę, prekės ženklą ar kitą komercinės veiklos subjektą. Žmonės, kurie mėgsta Jūsų puslapį yra vadinami fanais. Pagal fanų skaičių galite suprasti, kiek žmonių domisi Jūsų veikla, palaiko Jūsų idėjas. Grįžtamasis ryšys yra labai svarbu. Be to, tapęs puslapio mėgėju, vartotojas nuolat gauna atnaujintą informaciją apie Jūsų įmonę, o Jums tai nekainuoja nei cento.

Facebook grupės yra naudingos, nes jos sujungia panašiai mąstančius, turinčius bendrų pomėgių žmones. Kai prisijungiate prie tam tikros Facebook grupės, tampate jos nariu.

Reklama šiame socialiniame tinkle yra labai naudinga todėl, kad, nesvarbu, ar pasirinksite mokamą ar nemokamą reklamą, ją vis tiek dar  nemokamai platins Facebook vartotojai, kurie Jūsų įmonės reklama pasidalins savo asmeniniame puslapyje. Tai padės sutaupyti pinigų ir laiko.

Kas sudaro reklaminę Facebook žinutę? Antraštė, ne ilgesnis kaip  135 spaudos ženklų pranešimas ir paveikslėlis. Galima pasirinkti reklamos tikslinę auditoriją pagal vartotojų amžių, lytį, išsilavinimą, kalbą, pomėgius ir pan.

Facebook’e skelbiamos reklamos turinį, biudžetą, rodymo laiką nustato užsakovas. Taigi, reklama šiame socialiniame tinkle yra prieinama ne tik stambioms, didelį biudžetą turinčioms įmonėms, bet ir smulkiojo verslo atstovams ar net individualia veikla užsiimantiems žmonėms.

Jeigu reikia patarimo dėl reklamos socialiniuose tinkluose, susisiekite su Studijos 4 D specialistais ir į visus Jūsų klausimus bus atsakyta.

 

error: