Kokybiškas įmonės firminis stilius

Firminis stilius – tai vizualinis įmonės vaizdas, kuris turėtų atkreipti vartotojų dėmesį. Kitaip tariant, tai yra įmonės veidas, vizitinė kortelė, pagal kurią klientai bei verslo partneriai susidaro pirminį įspūdį apie įmonę. Aukštos kokybės firminio stiliaus kūrimas – nelengvas uždavinys, reikalaujantis  daug laiko, pastangų ir dėmesio detalėms.

Kas sudaro firminį stilių? Tai: logotipas, vizitinės kortelės, prekiniai ženklai, firminiai blankai, įvairūs reklaminiai leidiniai, išorinė reklama, interneto svetainės ir kt.

Kyla klausimas, koks turėtų būti įmonės firminis stilius, kad galėtume jį pavadinti kokybišku? Kokias klaidas dažniausiai daro mūsų šalies verslininkai, kurdami firminį stilių?

Dizaino originalumas

Anot dizainerių, didelė Lietuvos verslininkų problema – originalumo trūkumas. Jie dažniau renkasi kopijuoti (žinoma, šiek tiek pakeisdami tam tikras detales) kitų, populiaresnių, žinomesnių, įmonių stilių nei sukurti kažką savito ir originalaus. Taip tikimasi pritraukti minėtų įmonių klientus. Tačiau tokia strategija retai pasiteisina.

Firminio stiliaus kūrimas

Dar viena didelė klaida yra firminio stiliaus kūrimas sau, t.y. norint, kad jis patiktų įmonės vadovybei, darbuotojams ir pan. Nepagalvojama apie tai, kaip jį įvertins klientai. Neretai įmonės firminis stilius yra įmonės vadovo vizitinė kortelė. Kuriant firminį stilių privalu orientuotis tik į klientus, pagalvoti, kokią žinutę tam tikrais dizaino sprendimais jiems perduodate.

Nėra abejonių, jog firminis stilius yra labai svarbus įmonės įvaizdžio formavimo elementas. Jis parodo, kokia įmonė šiuo metu yra ar kokia nori būti ateityje. Firminis stilius yra puikus būdas atskleisti įmonės vertybes, parodyti jos potencialą.

Vienas iš pagrindinių firminio stiliaus tikslų – sužadinti norą tapti įmonės klientais

Reikia pasakyti, kad vienas iš pagrindinių firminio stiliaus tikslų yra emociškai paveikti vartotojus, sužadinti jų norą tapti įmonės klientais ne tik dėl kokybiškų prekių ar paslaugų, bet ir dėl to, kad jam patinka konkreti įmonė: jos įvaizdis, veikla ir pan. Tokie klientai būna lojalesni, nes jiems patinka visa įmonė, ne tik kai kurie jos gaminami produktai. Juk visada gali atsirasti geresnių, pigesnių produktų, bet jeigu su įmone sieja tam tikras emocinis ryšys, tuomet konkurentai Jūsų klientų taip lengvai nepervilios.

Profesionalūs dizaineriai

Kaip jau anksčiau minėjau, įmonių firminio stiliaus kūrimu užsiimantys dizaineriai teigia, jog Lietuvoje dauguma įmonių kopijuoja rinkos lyderių dizainą. Taip yra dėl to, kad jiems trūksta žinių apie firminio stiliaus svarbą, galimus dizaino sprendimus. Vienintelis būdas išvengti tokių klaidų – kreiptis pagalbos į profesionalius dizainerius, nes jie geriausiai žino šios srities mados tendencijas. Profesionalūs dizaineriai Jums patars, kokius dizaino sprendimus rinktis, jeigu norite būti inovatyvūs bei modernūs arba, kaip sukurti ilgaamžiškesnį, paprastesnį ir nuosaikesnį firminį stilių, kuris bus patrauklus ir po kelerių metų. Juk klasika niekada neišeis iš mados.

Nereikia bijoti atsiduoti į profesionalų rankas, daugiau klausyti jų patarimų, o ne piršti savo nuomonę, kuri nebūtinai yra teisinga. Papasakokite Jūsų įmonės firminį stilių kursiančiam dizaineriui, ko maždaug norite ir leiskite jam pateikti savo viziją. Tik išklausę profesionalo nuomonę priimkite galutinį sprendimą.

Kalbant apie pastarųjų metų korporacinio dizaino tendencijas reikia pasakyti, jog vyrauja minimalizmo bei aiškių formų kryptys. Tai reiškia, kad kiekvienas stiliaus akcentas, detalė, pasirinkta spalva turi savo prasmę ir paskirtį. Nieko nėra be reikalo.

Labai svarbu, kad logotipas ir firminis stilius papildytų vienas kitą, t.y. būtų susiję tam tikrais loginiais ryšiais. Profesionalių dizainerių teigimu, firminis stilius nėra tik meninis sprendimas (įmonės rekvizitų meninis apipavidalinimas). Tai yra individuali, konkreti įmonės žinutė.

Ekrano vaizdas Google.lt interneto svetainės, kai ieškome Ferrari.

Ferrari firminis stilius

Ekrano vaizdas Ferrari.com interneto svetainės.

firminis stilius

error: