Elektroninės prekybos taisyklės. Šiais laikais, kai elektroninė prekyba yra tokia populiari, atsiranda vis naujų internetinių parduotuvių, konkurencija šioje rinkoje – didžiulė. Norint sėkmingai konkuruoti, reikia žinoti, kokios yra elektroninės prekybos taisyklės bei jų laikytis. Tik tada galite tikėtis sėkmės.
Kuriant elektroninės prekybos verslą reikia atsižvelgti į keletą veiksnių. Kiekvienas iš jų turėtų būti kruopščiai išnagrinėtas bei apsvarstytas prieš pradedant šį verslą. Analizuodami būtinas atlikti procedūras, parenkite reikalavimus atitinkantį dokumentą, pagal savo verslo poreikius. Toks dokumentas padės jums sėkmingai įvykdyti elektroninės prekybos plėtros etapus.
Svarbiausia – suprasti savo klientų poreikius. Tai padės nustatyti parduodamų prekių ar paslaugų kategorijas, pasirinkti tinkamiausią reklamos būdą. Reikia žiūrėti į savo prekes potencialių klientų akimis, nes tik tokiu atveju bus didžiausia tikimybė sukurti elektroninės prekybos sprendimą, kuris maksimaliai atitiktų jūsų tikslinę rinką.
Taip pat reikia suskirstyti savo prekes į kategorijas bei subkategorijas, kad vartotojas, užsukęs, į jūsų elektroninę parduotuvę, nepasiklystų ir lengvai bei greitai surastų ieškomą prekę. Būtina užtikrinti patogų bei saugų atsiskaitymą už prekes, galimybę esant reikalui jas grąžinti ir pan.
Visi išvardinti dalykai – patarimai, ką reikia daryti, kad elektroninės prekybos verslas būtų sėkmingas, t.y. jūsų įkurta elektroninė parduotuvė gyvuotų sėkmingai, būtų patraukli vartotojams, turėtų patogią navigaciją ir kt.
Tačiau nepamirškime pakalbėti apie elektroninės prekybos verslą įstatymiškai. Kokios jo taisyklės? Ką būtinai žinoti verslą šioje srityje pradedančiam žmogui?
Elektroninės prekybos taisyklės
Jos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos Elektroninės prekybos įstatyme. Šio įstatymo tikslas – sudaryti teisines sąlygas informacinių paslaugų, technologijų bei priemonių plėtrai prekybos srityje. Minėtas įstatymas apibrėžia elektroninės prekybos dalyvius, jų teises bei pareigas, kitus svarbius, su elektronine prekyba susijusius dalykus.
Įstatyme elektroninė prekyba apibrėžiama kaip prekybinės veiklos būdas, kai sutartys sudaromos, o esant reikalui – ir vykdomos, naudojant informacines technologijas bei priemones kompiuterių tinklais keičiantis elektroniniais duomenų pranešimais.
Elektroninės prekybos dalyviais laikomi pardavėjas, pirkėjas ir elektroninės prekybos tarpininkai, tame tarpe telekomunikacijų paslaugų teikėjai.
Įstatyme apibrėžiamos pardavėjo bei pirkėjo teisės. Pardavėjas privalo kitiems elektroninės prekybos dalyviams pateikti informaciją apie save (pardavėjo pavadinimas, buveinės adresas, įmonės kodas ir kt.). Pirkėjui pareikalavus, suteikti informaciją apie prekių kilmę, parametrus, vartojimo ar naudojimo ypatumus, pardavėjo garantinius įsipareigojimus, papildomas prekių pristatymo ar paslaugų teikimo išlaidas, grąžinimą ir kitą su prekėmis susijusią informaciją.
Pirkėjas, pardavėjui pareikalavus, privalo apie save suteikti teisingą informaciją, pagal kurią būtų galima jį identifikuoti. Jis turi teisę gauti pardavėjo patvirtinimą apie sutarties sudarymą ir kt.
Priklausomai nuo produkcijos, pardavėjas privalo turėti atitinkamus leidimus, pavyzdžiui, jeigu prekiauja maistu, įmonė turi būti įtraukta į maisto ir veterinarijos tarnybos maisto tvarkymo subjektų sąrašą.
Išsamią informaciją rasite http://www3.lrs.lt/docs3/kad4/W3_VIEWER.ViewDocp_int_tekst_id=7680&p_int_tv_id=855&p_org=0.htm
Pasitarkite su Studijos 4D specialistais
Jeigu esate naujokas elektroninės prekybos versle, norite įkurti internetinę parduotuvę, tačiau nežinote, nuo ko pradėti, neišmanote įstatymų, kreipkitės į Studiją 4D. Mes suteiksime išsamias konsultacijas, padėsime nuspręsti, koks internetinės parduotuvės modelis, dizainas tinkamiausias jūsų poreikiams, padėsime sutvarkyti dokumentus.
Elektroninės prekybos taisyklės mums puikiai žinomos, nes jau ne vienerius metus dirbame elektroninių parduotuvių kūrimo srityje, turime pakankamai patirties, todėl tikrai galite mumis pasitikėti.