Kaip padidinti internetinės parduotuvės pardavimus? Sukurkite kuo patrauklesnę apsipirkimo patirtį.
Netrūksta tyrimų, kurie rodo, kad pirkėjai nori daugiau patogumo, ir geresnės individualizuotos patirties pirkdami internetu. Tačiau kai reikia rasti tinkamus drabužius, aksesuarus ar kt., noras lengviau ir greičiau atrasti gaminį ne visada išpildomas. Ypač todėl, kad mažmenininkai dažnai jaučia poreikį teikti pirmenybę sezoninėms, garsiausių prekių ženklų ar reklaminėms linijoms, o ne labiau į klientus orientuotoms strategijoms.
Nors, nepaisant didžiulio augimo ir nuolatinių galimybių elektroninėje prekyboje, internetinių mados ir aksesuarų pardavėjų konversijų rodikliai sumažėjo – nuo 2,19 % 2021 m. iki 1,52 % 2022 m.
Tikslingesnių atradimų poreikis
Ankstyvuosius spausdintus prekių katalogus primenančios, tik suskaitmenintos svetainės dažnai atrodo taip lyg kalbėtų apie vartotoją, o ne su juo. Nenuostabu, kad tokių internetinių parduotuvių lankytojai į jas užklydę greitai ir išeina. Nes neranda to, ko ieško: greito, patogaus apsipirkimo, patraukliai pateiktų prekių, kurias būtų patogu rasti ir pan.
Tyrimų duomenimis, beveik pusė vartotojų (47 proc.) nori įrankių ir paslaugų, kurios jiems palengvintų prekių pasirinkimo procesą, o daugiau nei trečdalis vartotojų (34 proc.) mieliau išleis daugiau pinigų kad tik sutaupytų laiko apsipirkdami.
Tai žinodami, internetiniai pardavėjai turi nustoti laikyti savo internetines parduotuves virtualia vitrina, o sukurti kuo patrauklesnę apsipirkimo patirtį. Kovoje dėl pirkėjų dėmesio laimi tos internetinės parduotuvės, kurios yra orientuotos į pagalbą, švietimą ir proceso, per kurį atrandama informacija ir produktai, supaprastinimą. Šie dalykai yra be galo svarbūs, nes konkurencija – didelė, tad, norėdami, jog pirkėjai pasirinktų jus, o ne konkurentus, turite jiems pasiūlyti tokias prekes bei apsipirkimo patirtį, kad jie norėtų vėl ir vėl grįžti į jūsų parduotuvę ir taptų lojaliais klientais.
Personalizavimas yra raktas į sėkmę
Kad pardavimas būtų tikrai efektyvus, būtina gerai pažinoti savo potencialią pirkėjų auditoriją. Tai reiškia, kad reikia nustatyti pagrindinius auditorijos segmentus, kuriais remiantis prekės ženklai gali kurti suasmenintas kampanijas, atitinkančias skirtingų pirkėjų grupių poreikius ir pomėgius.
Pavyzdžiui, makrokomandų segmentavimo sistema gali būti naudojama norint pritaikyti turinį, naršymą ir bendrą svetainės naudotojo patogumą pagal lankytojo ketinimų lygį, t,y. pagal tai, kokia tikimybė, jog lankytojas įsigys prekių jūsų internetinėje parduotuvėje. Mažiausiai pirkti suinteresuotoms auditorijoms labiau tikėtina, kad prireiks mokymo apie produktą, kad jie susižavėtų, o vidutiniškai suinteresuotai ir susidomėjusiai auditorijai bus reikalinga lyginamoji prekių informacija, padedanti galutinai apsispręsti pirkti. Didžiausią potencialą turinčiai pirkėjų auditorijai svarbiausia, kad pirkimo veiksmą būtų galima atlikti kuo greičiau ir patogiau. Taip pat jiems patinka, kai pirkimo metu pasiūloma įsigyti su perkama preke susijusių dalykų, pvz: perkant ausines, pasiūloma kartu įsigyti kompiuterio pelę, mikrofoną ir pan.
Visa tai sujungę su algoritmu pagrįstomis produktų rekomendacijomis, turėsite visus įrankius, kurių jums reikia, kad užtikrintumėte sklandžią pirkėjų kelionę jūsų internetinėje parduotuvėje, kuri baigsis įvykdytu pirkimo sandoriu.
Produktų ieškikliai, atitinkantys tinkamiausias prekes pagal konkretaus kliento tikslus.
Interesų/poreikių viktorinos, padedančios rinkti pirmenybių duomenis, kad būtų galima nuodugniau suasmeninti pirkimo procesą.
Produktų vadovai, kuriuose reklamuojami pagal užsakymą sukurti rinkiniai, pvz., proga, sezonas, nuotaika.
Segmentuotas turinys, skirtas tam tikrai auditorijai.
Supaprastinta naršymo funkcija, išryškinanti pagrindines kategorijas arba svetainės sritis, kad naršymas būtų supaprastintas
Kategorijų antraštės rekomendacijos, kurios parodo produkto privalumus.
Didesnis atlygis iš pilkos masės išsiskiriantiems prekių ženklams
Elektroninės prekybos pardavimai gali augti, tačiau tai nereiškia, kad internetinė parduotuvė yra tinkama ir jos nereikia tobulinti. Prekių ženklai turėtų atidžiai stebėti savo konversijų rodiklius ir ieškoti būdų, kaip nuolat optimizuoti svetainės patirtį. Eksperimentuodami su kai kuriais šiame straipsnyje aprašytais pardavimo metodais, jie pamatys skirtumą, kokią naudą gauna, kai didžiausiu prioritetu tampa klientas, o ne konversijų rodikliai. Nepamirškite, kad būtent klientai yra didžiausia vertė ir investicija.